Seadweller
#11
Nu er der efterhånden også blevet svaret på dit sp, ja prisen vil sikkert ligge på en vejlende på ca 25 og du får det sikkert solgt til 23500!
Der er noget andet, som jegsynes er slående, hvilket er at der er usædvanligt mange rolex, herunder især sub, til salg i øjeblikket. Rigtig mange er relativt nye. Måske er "folk" blevet "belært" om alle de andre spændende mærker (jeg er selv facineret af rolex og drømmer om et så det er ingen kritik), der findes derude!!! Jeg kan tale af egen erfaring, for ca 6 år siden var mit drømmeur (da var jeg ca 17) ubetinget et semaster, da jeg var (og stadig er) meget facineret af lænken og syntes at uret var/er ualmindelig æstetisk at skue! Efter at jeg faldt over dette forum fik jeg øjnene op for at der faktisk eksisterer masser af andre ure, stadig i en studerendes prisklasse, som kan byde på endnu mere end et almindelig seamaster kan (skal dog stadig have et i samlingen)!! Min pointe var blot med den lange hist, at folk (herunder jeg selv) måske er begyndt at udforske nye mærker!!

Mvh Thomas Bech

Mvh THomas Bech
Svar
#12
Thomas,

Den generelt deprimerede økonomi gør at der på det sekundære marked er ret mange varer. Dermed bliver priserne pressede. Der er en del som køber ure op i øjeblikket til rene fantasi priser ifht. priserne 8 måneder siden. Dermed er det en selvforstærkende effekt, der resulterer i lavere priser.

Herudover er modeller som Subs og dwellere "overtippede" historisk set, da der har været moderate ventetider på dem (1-6 måneder). Derfor har de længe været "for dyre" ifht. markedet.

Det er klar at netop den slags ure dermed falder når markedet er presset.

Man kan købe nye dwellere i DK til 26-26,8. Hvis det er nyprisen, er en brugt pris på et 2-4 år gammelt ur, omkring 20-21.5.

Mvh Morgan
Svar
#13
Tak for de mange svar. Det er jo spændende det her. Det er dog med en vis undren at jeg oplever et markede der altid er på vej ned når man skal sælge, og modsat er på vej op når man skal købe!! Jeg er naturligvis klar over at sådanne indlæg som dette er med til at fastsætte prisen på de brugte ure, men er også lidt overrasket over de mange bud på billige nypriser. Jeg har konntakt med flere der i den seneste tid har købt nyt Rolex, som ikke har kunne opdrive disse billige modeller.

Den generelt deprimerede økonomi gør at der på det sekundære marked er ret mange varer. Dermed bliver priserne pressede. Der er en del som køber ure op i øjeblikket til rene fantasi priser ifht. priserne 8 måneder siden. Dermed er det en selvforstærkende effekt, der resulterer i lavere priser.

Herudover er modeller som Subs og dwellere "overtippede" historisk set, da der har været moderate ventetider på dem (1-6 måneder). Derfor har de længe været "for dyre" ifht. markedet.

Det er klar at netop den slags ure dermed falder når markedet er presset.

Man kan købe nye dwellere i DK til 26-26,8. Hvis det er nyprisen, er en brugt pris på et 2-4 år gammelt ur, omkring 20-21.5.

Mvh Morgan[/quote]
Svar
#14
Laust,

Sådan er det. Icon_smil Man har ikke ure som hobby for at tjene penge. Det er ren udgift. haha.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have nogle hints til hvor du kan købe nye ure til OK priser, herhjemme.

M
Svar
#15
linket til italien:-)?
Svar
#16
Morgan Jones Skrev:Laust,

Sådan er det. Icon_smil Man har ikke ure som hobby for at tjene penge. Det er ren udgift. haha.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have nogle hints til hvor du kan købe nye ure til OK priser, herhjemme.

M

Hej Morgan!

Jeg ved ikke om dette med at give hints også gælder andre. Jeg kunne da også godt tænke mig at vide, hvor man kan købe nye ure til OK priser - herhjemme?

Med venlig hilsen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)