Hvad siger i til sådan en her ;-)
Der sker jo for lidt her, så værsgod, en lille lækkerbisken
İmage
Svar
Jeg siger More scans, please. Og tillykke med uret.

Hvad med et godt billede af bagsiden?
Svar
Takker
Icon_e_smile
Så er der lige lidt flere, ja bagsiden er utrolig flot Icon_cool , den kommer dog ikke rigtig til udtryk på billedet Icon_e_confused

İmage
İmage
Svar
Er det kun mig, der ikke kan se billederne?
Svar
Jeg kan udmærket se billederne.

Til gengæld har jeg ingen idé om Panerais tilknytning til Vespuccio, men det kan den stolte ejer måske fortælle om?

Og hvilken farve har skiven egentlig. Den ser blå/sort metallisk ud på billeder, men jeg har indtryk af, at det afhænger noget af lyset. Er det korrekt opfattet?
Svar
Skiven svinger mellem blå og sort afhængigt af lyset, men skiven er fortrinsvis blå.

Såvidt jeg husker er Vespucci skibet, hvor alle italienske søofficerer skal gøre tjeneste/eller uddannes.

Det er stort set det jeg ved Icon_e_smile
Svar
Jeg sad og tænkte på den gamle søfarer, men forklaringen om skoleskibet giver jo god mening. Utroligt, hvad jeg lærer her.

Hvad med remme, som matcher den specielle skive? Forventer du at gå sort hele vejen for at holde fokus på skiven?
Svar
Jeg har flere remme at vælge imellem - jeg har en favorit rem, som er brun, men jeg tror ikke det vil se smart ud til uret.
Derfor tror jeg at det bliver en sort rem, som du også er inde på.
Jeg synes ikke, at der skal være alt for mange farver til en skive som denne.
Den originale rem er meget lækker, men det er ikke helt min stil, så måske en sort kalveskind fra Panerai.
Svar
Hej Daniel,

Tillykke med uret. Jeg kan desværre heller ikke se dine scans.

Det er den med Marina Militare skiven, right?

rasmus
Svar
Jeg kan heller ikke se billederne, men jeg går ud fra at der er tale om et PAM82 aka Amerigo Vespucci!? Historien mht. navnet stemmer. Amerigo Vespucci var navnet på et slags "skoleskib" som alle italienske søofficer kandidater gjorde tjeneste på. Her foregik grunduddannelsen, hvor de tillagde sig de obligatoriske søfartskundskaber.
Til alle jer som ikke kan se billedet kan det oplyses at PAM 82 er et Luminor Marina i titanium, fremstillet i 300 eksemplar i år 2000. Skibet Amerigo Vespucci er indgraveret på bagkassen. Tjek det ud på paneristi.com. Meget lækkert og eftertragtet blandt samlere.

Er det dit ur Daniel, eller blot afbilledet fordi der skete for lidt på forumet?

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)