Svar: 49
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er der en der kan hjælpe med et VC spørgsmål (måske Morgan) ?
Er gået hen og blevet lidt lun på et Vacheron Constantin Overseas Large model ref. 47040.
Interessen for dette smukke ur kom da jeg sad og kiggede i et gammelt 2001 katalog fra VC. Da jeg efterfølgende går ind på VC hjemmeside (som vist er af nyere dato - jeg havde i hvert tilfælde aldrig set den før) bliver jeg glædeligt overrasket over at modellen tilsyneladende er vokset til 42mm - perfekt, MEN den nye lænke er jeg absolut ikke vild med, og det ser også ud som om der er kommet en anden type skive på. Den gamle er efter min mening langt flottere.
Er der en der ved hvornår den nye Overseas chronometer blev introduceret og evt. ved lidt om modellen da jeg selv er pææænt blank.
•
Fandt lige lidt på TimeZone om de nye Overseas modeller. Det er åbenbart et par spritnye modeller (2004) de har lavet.
Måske lænken & skiven slet ikke er så dum endda
Her er ref. 47040.
•
Jeg syntes den nye non-chrono er den fedeste. Lige før den er federe end en Aquanaut.
Morgan
•
Enig. Non-chronoen er langt den flotteste.
Bliver nok nødt til at slå et smut forbi Klarlund hvis jeg skal have lidt "nørd-info".
Mit indtryk at kendskabet til Vacheron Constantin er minimalt i Dk i forhold til f.eks AP & Patek.
•
det er rigtigt at AP og Patek er mere kendt herhjemme end VC men lad
dig ikke narre af det, mit indtryk er at urene fra Vacheron sagtens kan
måle sig med både Patek og AP hvad enten der er tale om kvalitet,
finish, elegance eller hvad man nu ellers lægger vægt på, mange gange
er det jo en smagssag om man er til det ene eller det andet personligt
syntes jeg at VC har en fantastisk historie med 250 års uafbrudt
produktion hvilket gør dem til verdens ældste, så smut du bare ind forbi
Klarlund du vil helt sikkert ikke blive skuffet
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Lidt solid V&C info på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thepurists.com">www.thepurists.com</a><!-- w --> - i "articles" sektionen
mvh - Bjørn
•
Svar: 54
Tråde: 14
Jeg har købt et VC Overseas Chronometer i Berlin i april 04 og er grumme tilfreds. Årsagen til, at det blev et VC (efter 2 års søgen) er at det for mig virkelig har udståling uden at virke blæret - og så er det ikke et "dusinnur", som fx Rolex. Nej jeg er ikke Rolex-hader. Jeg synes bare, at der er for meget masse-et-eller-andet over det til min smag.
Mvh. Ib Jensen
•
Bjørn H. Skrev:Lidt solid V&C info på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thepurists.com">www.thepurists.com</a><!-- w --> - i "articles" sektionen
mvh - Bjørn
Danke Bjørn H.
Abosolut informativt.
•
Ib Jensen Skrev:Jeg har købt et VC Overseas Chronometer i Berlin i april 04 og er grumme tilfreds. Årsagen til, at det blev et VC (efter 2 års søgen) er at det for mig virkelig har udståling uden at virke blæret - og så er det ikke et "dusinnur", som fx Rolex. Nej jeg er ikke Rolex-hader. Jeg synes bare, at der er for meget masse-et-eller-andet over det til min smag.
Mvh. Ib Jensen
Hej Ib Jensen
Er det min favorit ref. 47040 du er indehaver af, non-chronoen som den forreste på billedet ovenover ?
Hvis ja, kan jeg så ikke lokke dig til at poste et par billeder af denne lækre klokke.
•
Svar: 54
Tråde: 14
Nej det er 42052 dvs. den med markeringer i stedet for arabiske tal.
Hvis du har Wristwatch Annual 2004 finder du det på side 361, nederst tv. Blot er mit med "hvid" skive.
Jeg har ikke lige et billede.
•