+ 5 sek.
Er det ok, at et Rolex vinder 5 sek. om dagen, eller kan det gå mere lige??
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
emnet er har været oppe adskillige gange både her og på så at sige alle urforaer verden rundt! Det er absolut indenfor Chronometer certificeringen, se nedenstående for specifikationer:

Each Officially certified COSC Chronometer is unique, identified by a serial number engraved on its movement and a certification number given by the COSC. Each movement is individually tested for 15 days, in 5 positions, under 3 different temperatures. Based on these measurements, 7 eleminatory criterias are calculated, the minimas of which must all be met e,g, for movements of a diameter over 20 mm, indicated in seconds/day:

Average daily rate: -4 +6
Mean variation in rates: 2
Greatest variation in rates: 5
Difference between rates in H & V positions: -6 +8
Largest variation in rates: 10
Thermal variation: +-0.6
Rate resumption: +-5

Mvh THomas BEch
Svar
KlausB Skrev:Er det ok, at et Rolex vinder 5 sek. om dagen, eller kan det gå mere lige??

Klaus B.

+5 sekunder for et nyere Rolex er ikke godt nok til mig, og jeg går ud fra du poster dit spørgsmål fordi det heller ikke er godt nok til dig ?!

Hvis dit Rolex er udstyret med et værk af lidt nyere dato kan det uden problemer justeres ind til +1 sekund i døgnet.

Hvis du har mulighed for det så tag ind til Klarlund på Vesterbrogade som kan fikse problemet med det samme - hvis de altså har tid.
Svar
Hej Thomas & Cal. 65

Ja, jeg ved jo godt det er uden betydning, men jeg vil nu alligevel runde
Klarlund ved lejlighed, når det nu kan komme til at gå mere lige. Uret er
fra 4 Kvt. 2003, så det er faktisk nyt. Tak for responsen.
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Hej Klaus B

Vedr præcision på et nyere Rolex ur. Jeg købte d.2 dec et Rolex Submariner fra 1999 ( uret var stort set ubrugt ) hos Bo mølbak
( iøvrigt et meget rart sted at handle) uret har ligget i en kasse siden april 99 - uret har i perioden 2 dec til idag d. 20 dec vundet under 10 sek - jeg er selv temmelig imponeret.
Så + 5 sek er vist lige i overkanten selv om det er "lovligt"
Man køber vel Rolex fordi det er specielt. ikk ?

Michael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)