Nyt Fortis B-42 Flieger chrono - dumhed - hjælp?
Hej alle,

for et par måneder siden spurgte jeg her på forumet hvilke mærke mit første seriøse ur skulle med et budget på 7-8000. Omega og Fortis blev foreslået.

Jeg endte med at købe et nyt Fortis B-42 635.10.12L med glasbagside (billede af tilsvarende her: [url]"http://www.fortis-ure.dk/typo3temp/a4b9a80819.jpg">http://www.fortis-ure.dk/typo3temp/a4b9a80819.jpg[/url]) til 1000 euro over ebay hos en tysk urmager. Der fulgte 2 års international garanti med. Jeg er yderst tilfreds med uret - selvom jeg skulle vende mig til vægten og størrelse - uret får de fleste andre til at se feminine ud...

Men... i sidste uge dummede jeg mig, på trods af en venlig mail af en her fra forumet og papirer der fulgte med uret, stillede jeg på datoen lidt over kl. 8. Uret sagde nogle ubehagelige lyde, jeg holdte straks op. Datofunktionen fungerer stadig - men nu skifter den dato til middag i stedet for midnat... Icon_cry

Nogle der har en ide til hvordan man nemt kan løse dette..?

jeg tvivler på jeg kan få det lavet under garantien når man nu er blevet advaret, eller?

Nogle der har prøvet det samme? hvad koster det evt. at få udbedret?

hilsen Asger
Svar
... lyder som om du bare skal stille uret 12 timer frem, så uret skifter ved midnat igen?!

Icon_e_confusedle
Svar
Ole Skrev:... lyder som om du bare skal stille uret 12 timer frem, så uret skifter ved midnat igen?!

Icon_e_confusedle

ok - jeg føler mig lidt dum nu.... vil jeg straks prøve Icon_e_biggrin
Svar
Anonymous Skrev:
Ole Skrev:... lyder som om du bare skal stille uret 12 timer frem, så uret skifter ved midnat igen?!

Icon_e_confusedle

ok - jeg føler mig lidt dum nu.... vil jeg straks prøve Icon_e_biggrin

Michael Woollhead i Kompagnistræde 10 er aut. Fortis forhandler. Aflæg evt. Michael et besøg - inkl. garantibevis - hvis problemerne fortsætter Icon_e_smile
Svar
Husk i øvrigt, at man ikke skal stille på datoen imellem kl. 20 om aftenen og kl. ca. 4 om morgenen.. Icon_exclaim
Det kan måske være årsagen til den mærkelige lyd da du stillede på datoen Icon_question

mvh,
Anders
Svar
AndersCN Skrev:Husk i øvrigt, at man ikke skal stille på datoen imellem kl. 20 om aftenen og kl. ca. 4 om morgenen.. Icon_exclaim
Det kan måske være årsagen til den mærkelige lyd da du stillede på datoen Icon_question

mvh,
Anders

jeps det var det nemlig! men efter at have stillet uret 12timer frem er det lykkedes at få datoskift til at passe igen....

takker
Svar
... iøvrigt tillykke med uret! Det er et rigtigt herreur! Icon_e_biggrin

Icon_e_biggrin le
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)