Salg af brugt ur
Kære alle,

Jeg har brug for jeres fornuftige input i en handelssituation.

Jeg er i gang med et sælge et Speedmaster Broad Arrow til en kunde, som aldrig tidligere har handlet ure i denne prisklasse og som derfor har de naturlige forbehold over for køb.

Uret er fra juni 2004, stammer fra det grå marked og jeg købte det af en respekteret urmager primo oktober, det var ubrugt da jeg købte det og det fremstår således med meget få og ubetydelige spor af brug (hvis nogen overhovedet). Der medfølger fuldstændig ubrugt lænke samt alle papirer, inder/yderboks og en krokorem (ej Omega). Uret skal koste ham 18K.

Køber vil gerne have set uret igennem hos sin egen urmager, men så er jeg rimelig sikker på, at garantien bortfalder fra min urmager. Bør det overhovedet være nødvendigt at få set et så nyt, helt standard ur igennem? Bør man være ekstra opmærksom på noget, når uret stammer fra det grå marked? Er prisen efter jeres mening rimelig? Kan jeg forlange, at skal han have kigget uret efter, skal det foregå hos min urmager?

OBS OBS OBS: DETTE ER IKKE OG SKAL IKKE OPFATTES SOM EN SALGSANNONCE, JEG SÆLGER IKKE OVENNÆVNTE UR TIL ANDRE END MIN NUVÆRENDE KUNDE

Mvh
Christian Ehlers
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)