Hvem står bag watchtrade.dk?
På siden findes ingen kontaktoplysninger med en fysisk adresse, navn, cvr-nummer osv.

En søgning på dk-hostmasters "who is-side" fastslår at domænenavnets ejerkreds tilsyneladende har valgt at være anonyme.

I mine øjne er dette både uprofessionelt og ulovligt.

I hvert fald er det tegn, der alle siger "vær på vagt!"

Rasmus
Svar
Såså. Watchtrade er ejet af en af mine venner og er stadig i startfasen. "Ulovligt" synes jeg er direkte groft at kalde hans iøvrigt glimrende initiativ. Giv ham hellere tid til at etablere sig, istedetfor de ubegrundede beskyldninger.
Svar
Jeg forstår din skepsis Rasmus K, men der er en naturlig forklaring.

Som jeg forstår det, så er det en privatperson som står bag dette website. På websiden annonceres adskillige dyrere ure til salg.
Hvis vedkommende oplyste sin private adresse, tror du så ikke der var et par tyveknægte, som pludselig vidste hvor de skulle hen i weekenden?

Selfølgelig kunne man gøre opmærksom på at urene opbevares i bankboks, men dette er ikke altid nok til at holde disse bøller på afstand. Så tror de bare huset iøvrigt er fyldt til randen med Poul Kjærholm og Børge Mogensen møbler, og kommer derfor "på besøg" alligevel.

En svær situation, da man som privatperson selfølgelig ikke har råd til dyre sikkerhedsforanstaltninger mv.

Men, hvis du er blevet fristet af et ur på siden så kontakt da sælgeren og aftal et personligt møde. Så kan du jo se og føle på varerne inden du køber.

Håber dette skabte lidt klarhed.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)