Can't believe my luck - either!
#1
Hej Alle Icon_e_biggrin

Jeg fik OPRINGNINGEN i dag Icon_exclaim

Altså opringningen om at min Daytona endelig er kommet - jeg er bare super glad Icon_exclaim Icon_e_biggrin Icon_exclaim
Det her har jeg ventet på siden '97 - men pyt med det - som min niece plejer at sige.
Jeg har altid ønsket min Daytonaen med sort skive, men har her på det sidste, hvor jeg har over savlet kataloget, også fået øjnene op for den hvide skive. Er den hvide skive mere "bruger" venlig? Jeg har aldrig set den hvide i virkeligheden - hvilken skive ville I vælge Icon_question Jeg har muligheden for at vælge mellem de to farver - luksus hva' Icon_question Icon_e_wink

Jeg havde bare lige lyst til at dele min glæde med no'en Icon_exclaim

Hej igen
Svar
#2
Dejlig nyhed...lov mig a du beholder den og ikke flipper den videre, huh?

Jeg er personligt tilhænger af den sorte skive.
Svar
#3
Hej Ebsilon

Tillykke med dit nye ur !!!
Om det skal være med hvid eller sort skive Icon_question , ja det er et luksus problem, men et FEDT problem !!!! Hvis det var mig, tog jeg nok den hvide skive, men de er fede begge to.

Som Kristian skriver, håber jeg at du beholder det. Jeg håber også at vi snart kan mødes i Vejle, var vi ikke nogle stykker efterhånden, så vi kunne lave dette lille ur møde Icon_question Icon_question

Men her til sidst, endnu engang tillykke, det må være dejligt at kunne hente det efter 7-8 år.
Skulle du hente det i Odense, det syntes jeg at kunne læse mellem linjerne i et andet indlæg.


MVH
Jacob
Svar
#4
Har netop fået en med sort skive........kan absolut anbefales
Svar
#5
Hej,

Bare rolig - Daytonaen SKAL IKKE flippes Icon_exclaim Icon_exclaim Icon_exclaim

Det her er en længe ventet drøm som går i opfyldelse, så nej, ingen "flipning" her.

Jeg er som så mange andre pisse irriteret og sur på de personer som gør livet surt for os ur-lovers - og jeg kan love at, JEG ikke bliver én af ”dem”.

Jeg håber at folk som flipper med tiden får ondt i moralen Icon_exclaim

Ikke flere sure opstød fra mig - i dag Icon_e_wink

Nej, jeg glæder mig til at kunne gå rundt og så le til mig selv når jeg tuller rundt på gågaden i Vejle - bare ved tanken over endelig at have fået URET.

Hej og Ciao

PS: om den nu bliver hvid eller sort – tja det må morgendagen vise. Umiddelbart tror jeg nok at det bliver den sorte – det er trods alt den som jeg har ventet på i alle årene (7 Icon_exclaim )
Svar
#6
aa
Svar
#7
er absolut bedst at se på og aflæse, har set den samme Daytona gå fra hvid til sort, en absolut forbedring. men dit valg!!! og tillykke....

Mikael
Svar
#8
Hej Icon_e_biggrin

Så er Daytonaen kommet i hus – dejligt, efter at have ventet i så mange år.

Det blev en sort skivet Daytona som nu kommer til at pryde min arm. Det var lidt underlig at kunne stå der og ”bare” kunne vælge. Let var det ikke da de to farver, hhv. hvid og sort, hver for sig er utrolig flotte. Det som nok gjorde udslaget var at den hvide lyste utroligt meget op – det var nærmest som man havde en projektør på armen – og som det blev nævnt af Jesper, så er sportsure sorte. Det vil jeg nu give ham ret i, efter at have haft begge to på klods hold. Den hvide skive er lækker, men uret får et præg af at være et fint ur (læs habit og skjorte-ur) hvor i mod jeg synes at den sorte får det der sporty-look som jeg mener, går til alt.
Men alt i alt et utroligt lækker ur – faktisk mere lækker når man får det i hænderne end jeg ville have troet. Sjovt nok syns jeg at Daytonaen føles lidt som en killing, når jeg står med den og min Dweller i hånden. Dwelleren er jo frem for alt tykkere, men det virker som om at Dwelleren oz er noget tungere end Daytonaen – på trods af at lænken på Daytonaen er helt massiv.

For at sammenfatte Daytonaen så ER det et utroligt lækkert ur, og jeg kan godt forstå hvorfor der er sådan en rift om det som der nu er.

For at komme ind på det mere tekniske så har jeg lige et par spørgsmål. Jeg har den opfattelse af at cal. 4130 skulle besidde 28 800 b/min eller 8 Hz om man vil. I et lille hæfte som følger med uret står der om cal. 4130: …..Equipped with a Rolex balance wheel oscillating at a frequency of 4 Hz ………
Hmm, altså 4 Hz – Hvor er det i min tankegang at det lige går galt? Hvis der er nogen der kan komme med et svar så ville jeg blive glad.

Apropos hæfte som følger med uret, skal der så ikke følge et hæfte med 116520ern som modsvarer det hæfte som kommer med SUBen, bare omhandlende Daytonaen?

Nok fra mig i dag – go’ weekend til alle her på forumet

Ciao
Svar
#9
Hej ebsilon
Tillykke med uret, får vi nogle billeder? Icon_e_smile
Jeg kan godt forstå at valget faldt på den sorte skive, denne foretrækker jeg også.
Uha.... daytona Icon_cool Icon_cool

Mvh
Daniel
Svar
#10
I fare for at lyde som en afdanket fotomodel, der tjener til føden ved at reklamere for Omegaure: Den sorte skive til 116520 er klart "My Choice".

Tillykke med at du endelig kan pryde dit hjem med en længe ventet Daytona. Jeg er...misundelig.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: