Mark X fra IWC
Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget et Mark X fra IWC prismæssigt ligger på?
Svar
Den er svær...Så vidt jeg ved kom mark X på markedet midt i 40´erne. Prisen på så gammelt et ur vil afhænge meget af alder, stand og model. Der blev lavet ure til flere forskellige flyvevåbenenheder. Prisen afhænger derfor også af produceret styktal. Jeg tør ikke gøre mig mere klog på dette. Et forsigtigt bud på en pris vil være fra 3500 euro for et "almindeligt" velholdt eksemplar og op til 6000 euro for de sjældene modeller i god stand. Men det er kun et gæt.

Mads Gjødesen
Svar
Tak for vurderingen eller budet! Jeg har læst en del om IWCs pilot ure her på det sidste, i anledningen af et køb af en brugt fligerchronograph, da jeg fik kigget på Ebay og faldt over Mark X uret. Det er ikke i den beste stand, men overvejer lidt at byde på det.
Svar
Du skriver du har læst en del om IVT. Jeg synes ikke jeg kan finde noget over IVT på dansk om deres historie. Kan du oplyse mig hvor du har fundet det du har læst?
Svar
IVT... nu er jeg ikke helt med... man forklar mig det endelig!
hvis du mener IWC så har jeg indtil videre ikke fundet noget på dansk, kun på engelsk. Jeg kan anbefale den årlige bog fra dem.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)