Daytona 18K hvidguld m. sort skive, sort rem
Hej Rolex kendere,

Jeg har spottet et Daytona 18K hvidguld m. sort skive, sort rem, 18 måneder gl, som ikke helt vil fortrænge på min nethinde.

Hvad må man betale for et sådant ur og stadigt foretage en god handel?

Jeg har læst Vintageure's anbefalinger til vurdering af brugre Rolex. er der noget specielt, jeg skal være opmærksom på her?

Bent
Svar
Hej igen,

Jeg håber at jeg ved at bidrage med lidt mere facts evt. kan faa lidt expert hjælp.

Ur: Rolex Daytona, ny model 116519 m. caliber 4130. Hvidguld, sort skive og rem.

Jeg har set uret hos en ikke autoriseret men velrenomeret forhandler i udlandet. Uret er 18 måneder og i fin stand. Uret har desværre ikke certifikat, men jeg kan frit tage det med til den autoriserede R-forhandler og få det gennemgået (tak for "værd at vide..." artikel).

NB! I ovenstående artikel vises et Daytona med mellemtidsskiverne ud for 3 og 9 som eksempel på fake. Men er det ikke netop et karakteristika for Zenith modellerne i modsætning til den nye 4000 serie, hvor mellemtidsskiverne er rykker en smule op imod 10 og 2? (se også billeder pa <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.watchkiller.com">www.watchkiller.com</a><!-- w -->) Hvorfor forholder det sig sådan?

Er der nogen, der har en link til videre detaljer om seneste version Daytona?

Er der ventetid på dette ur ved ny leverance fra en forhandler (den, jeg sidst kom forbi havde ingen på lager)? Igen, hvad må man betale for et sådant ur og stadigt foretage en god handel? Det ville vaere behjælpeligt med en faglig vurdering (uforpligtende naturligvis) inden jeg slipper min iver.

På forhånd tak.

Bent
Svar
Har selv overvejet et sådant ur. Meget meget lækkert!
Med lidt held kan du få det for EUR 9.500. Nypriser er så vidt jeg ved EUR 14.900. Men hold dig til hvidguldsmodellerne, de holder prisen bedre.

/JP
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: