19-06-2004, 08:40 PM
Hvordan vurderes kvaliteten af Cartiers ure? ER det blot smykkeure, eller er der virkelig taler om "urkunst"?
|
Cartier!
|
|
19-06-2004, 08:40 PM
Hvordan vurderes kvaliteten af Cartiers ure? ER det blot smykkeure, eller er der virkelig taler om "urkunst"?
21-06-2004, 08:21 AM
Pris og kvalitet hænger ikke sammen på de "billige" modeller (Tank, Santos). Der bruges quartz ETA-værker, og billigere ETA automatic værker i mange af urene, som koster 3-4 gange så meget som andre producenters ure af samme kvalitet. Cartier har et navn, som gør det muligt at tage denne overpris.
Bevæger du dig op over de billige modeller findes der flere spændende ure fra Cartier. Men de koster kassen og der findes mange alternativer som er langt billigere i samme kvalitet. Så ja, Cartier er i mine øjne blot et smykkeur. Køb hellere et Rolex eller Omega, hvis du vil have et kendt mærke. Kvaliteten er langt højere (på Rolex) og sammenhængen mellem pris og kvalitet bedre. Mads Gjødesen
21-06-2004, 10:08 AM
De er selvfølgelig ubetalelige, men også typisk med fine tidlige værker.
Den nye Santos 100 og Dumont med oversized kasser er bestemt også noget jeg kunne overveje. Med det sagt, så har Cartier haft mange svære år, både mht. uinteressante herremodeller og småbillige værker. Men et samarbejde med Piagets værk afdeling kan sætte en stopper for sidstnævnte. Om de kommende designs kan gøre noget ved salget til herrer kan kun fremtiden vise. Jeg har skrevet en artikel om netop Cartier Santos 100 års jubilæet. Bliver bragt i Bolig Kataloget om ca. 2 måneder....august nummeret. Ellers kan I finde noget om vintage Tank i "The Best of Schweiziske Ure".
21-06-2004, 03:14 PM
Det ur jeg specifikt havde i tankerne, var det nye Tank Chinoise. Har I nogen idé om kvaliteten af netop den model? Og er der nogen der kender prisen på dette smukke ur?
21-06-2004, 08:20 PM
Jeg ved heller ikke meget om Cartier og den model du nævner, men Roadster Chronoen med hvid skive syntes jeg er helt vildt fed... ME WANT.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|