Jeg gentager: Lad være med at bruge andres billeder!
Jeg siger det igen: hvis man skal sælge et ur, så nytter det ikke bare at "nappe" andres billeder (uden tilladelse). For det første tilhører billedet fotografen/ejeren af uret, for det andet er det tåbeligt og ubetænksomt. Yderligere er uret på billedet slet ikke det, der er til salg, hvis man bruger andres billeder.

Hvis man gerne vil sælge sit ur, så brug dog tiden på at lave ordentlige billeder. Det andet alternativ er for useriøst.
Svar
Hvis det er mitt innlegg du sikter til, så er linken (URL) jeg har lagt ut til en posting jeg selv la ut på watchuseek.com med bilder som jeg har tatt av MIN klokke. INGEN ting her er stjålet.

Bare så det er sagt Icon_e_smile

Kim
Svar
nt
Svar
Jeg er helt enig.
I mine øjne har man 3 muligheder når man vil sælge et ur:
Man kan enten...

1. Selv tage et godt billede og bruge dette.
2. Bruge et billede fra ur-fabrikatens hjemmeside af den pågældende model.
3. Poste annoncen uden billede.

At tyv-stjæle andres billeder er ikke blot dårlig stil, det er også strafbart. Icon_e_surprised
Svar
bare lige en opsang ang. billeder og brug af samme.
Tre af mine billeder er blevet misbrugt af en anden avis. Det førte til en ratsag,hvor jeg vandt. Prisen for 3 fotos var 15000,- i erstatning mm.
Så det kan godt betale sig at,tage de fotos selv!!! Husk COPYRIGT!!!
Svar
nu er jeg absolut ikke retsekspert, men jeg mener, at man kan bruge billeder fra det offentlige internet, medmindre fotografen har købt sig til en copyright på det. desuden er der vel ingen forskel om man bruger et foto fra en amatørfotograf eller fra en urfabrikants hjemmeside. men selvfølgelig skal man anvende et billed fra uret, der er til salg og ikke et fra et katalog eller lignende. er der ingen retseksperter herinde, der lige kan klarlægge sagen?
Svar
Det er ikke fotografen der skal købe sin Copyright. Den er og bliver hans
egendom. Køber af et foto kan købe fotografens Copyright for en merpris.
Der skal være en skriftlig aftale,hvor det fremgård,at fotografen afskriver sin Copyright.. Copyright og fotografiloven er til for både Proff. som amatør. Så tag billederne selv: Det kan betale sig :o)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)