Top Dress Watchhunt
VC er et fint brand, men falder lidt udenfor - ligesom Urban J - da deres værker ike er inhouse. Eller - dvs. - deres værker i dit prisleje er ikke inhouse. Man kan sige det samme om Harry Winston, men så længe de laver deres ure i samarbejde med AHCI medlemmer er det lidt "noget andet".

Icon_e_smile

Jeg går personligt efter Patek.

morgan
Svar
Kan nogen forklare mig hvad eller hvem AHCI inkluderer jeg ved ikke
så meget om dette emne også skriver Morgan at så længe DE laver
deres ure i samarbejde med AHCI medlemmer er det lidt noget andet??
Er det ment som noget godt eller dårligt?????

Det var Harry Winston der var med i AHCI ikke sandt?
Svar
er en sammenslutning af uafhængie urmagere (de bedste 25 fra 10 lande)
og står for det absolut mest innovative på designsiden, men igen anderledes er nødvedigvis ikke kønt, nærmere stilstudier i mine øjne, og fordi man er Ahci-medlem, så er GP-værker i HW ure vel ikke værre eller bedre end FP i UJ, AHCI eller ej.

det håndværksmæssige er efter min mening prikken over i-et i den klasse, og så er der altså ikke nogen der slår UJ, gravørarbejdet er unikt!!!!

Mikael

[url]"http://www.ahci.ch/default.asp?sprache=e&gruppe=default&seite=">http://www.ahci.ch/default.asp?sprache= ... ult&seite=[/url]
Svar
Winston er ikke med i AHCI (det er en Juveler kæde/producent), men de samarbejder med AHCI medlemmer om indmad + design. Så de er en underlig hybrid.

Jeg ville stadig gå efter Patek. F.eks. en 5036 i Platin.

Morgan
Svar
Den danske Urmager Svend Andersen i Geneve er medlem af ACHI, og var med til at grundlægge foreningen for ca 20 år siden.
ACHI: Association Createurs Horologers Independant (undskyld mit fransk): Foreningen af selvstændige ur fabrikanter.

Han burde også være mester for et lækkert dress ur - hans katalog er udformet som et stykke milimeterpapir; her kan man tegnet sit drømmeur - så laver Svend dét for dig! Til en pris, der er LANGT under alle de store navnes....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)