Fortis B-42
Hej

Jeg går meget og overvejer at købe mig et fortis B-42 Chronograf, ikke den nye med drejekrans, men den som hedder 635.22.11L. Er der nogen som kan give en god og real beskrivelse af dette ur, samt hvordan det er at gå med set ud fra størrelsen, samt lidt om jeres oplevelser med præcisionen på værket evt. skrive jeres håndledstørrelse. Det ville være fint hvis i lå inde med nogle gode billeder af det. Icon_e_wink

På forhånd tak
Svar
René Skrev:Hej

Jeg går meget og overvejer at købe mig et fortis B-42 Chronograf, ikke den nye med drejekrans, men den som hedder 635.22.11L. Er der nogen som kan give en god og real beskrivelse af dette ur, samt hvordan det er at gå med set ud fra størrelsen, samt lidt om jeres oplevelser med præcisionen på værket evt. skrive jeres håndledstørrelse. Det ville være fint hvis i lå inde med nogle gode billeder af det. Icon_e_wink

På forhånd tak

Købte et Fortis B-42 i januar 2004 som jeg lige har indleveret til Rep. Skiven var gået løs og gangen var mildest talt ustabil ! Den store sekundviser sad desuden skævt.
Muligt jeg har været uheldig, men det bliver med garanti mit første & eneste Fortis.
Svar
tak for indlægget, er der andre der har samme oplevelser ?. Har også haft Sinn i tankerne, men er begyndt at tænke om det er ure der ligger sådan lidt ude for den kvalitet der findes hos Omega og andre store mærker når vi snakker automatik ure, jeg havde et Seamaster ( Bond ) modellen i quarts, men har solgt det for at få et " rigtigt ur ". Men det skal være noget vandtæt noget og gerne med den store kontrast mellem viser og baggrund som man jo finder på bla. Fortis og Sinn samt sikkert en masse andre ure. skriv hvis der er nogle der har gode forslag. Jeg kan forstå på mange at man for meget ur for pengene i Omega når der er tale om automatik. ?

Påforhånd Tak
Svar
Hej Rene

Fortis B-42 er et godt valg et kanont maskulint ur, men ulemperne er det måske er for maskulint, generelt har jeg haft gode oplevelser med Fortis, med mindre du har store håndled, vil jeg råde dig tilmåske at prøve Fortis Pilot model eller Spacematic model.

Held og lykke
Svar
Anonymous Skrev:tak for indlægget, er der andre der har samme oplevelser ?. Har også haft Sinn i tankerne, men er begyndt at tænke om det er ure der ligger sådan lidt ude for den kvalitet der findes hos Omega og andre store mærker når vi snakker automatik ure, jeg havde et Seamaster ( Bond ) modellen i quarts, men har solgt det for at få et " rigtigt ur ". Men det skal være noget vandtæt noget og gerne med den store kontrast mellem viser og baggrund som man jo finder på bla. Fortis og Sinn samt sikkert en masse andre ure. skriv hvis der er nogle der har gode forslag. Jeg kan forstå på mange at man for meget ur for pengene i Omega når der er tale om automatik. ?

Rigtigt ur Icon_exclaim Icon_exclaim Dit Omega var skam et rigtigt ur.
På <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chronograph.com">www.chronograph.com</a><!-- w --> kan du finde Seiko ure med automatisk værk til 610 kr. incl. moms. Både Rolex & Breitling laver quartz ure til et pænt stykke over 20.000 kr.
Påforhånd Tak
Svar
Hej Rene

Jeg tror at mit sidste indlaeg forsvandt i cyberspace!

Du faar utrolig meget ur for pengene i et FOrtis. Laenken er utrolig solidt samlet, med skruer i ledene samt store skruer ind i staalkassen.
Uret har en utrolig raa og anderledes attitude end mange andre, og emget dyrere chronoer, blandt ande tpga. den markante krone og , paa den hvide model, de blaaanloebne visere.

Mht til den anden brugers daarlige erfaring med en B42 er dette naturligvis ekstremt aergeligt, men det er vigtigt at pointere at dette ligesaa godt kunne vaere sket med et Omega, breitling etc, idet de ligeledes bruger et valjoux 7750 i deres seamaster chrono, dog bruger Breitilng ikke dem i alle deres cronoer!

Mail mig hvis du er int i flere oplysninger og nogle store scans af en B42!!

Mvh THomas Bech
Svar
Anonymous Skrev:
Anonymous Skrev:tak for indlægget, er der andre der har samme oplevelser ?. Har også haft Sinn i tankerne, men er begyndt at tænke om det er ure der ligger sådan lidt ude for den kvalitet der findes hos Omega og andre store mærker når vi snakker automatik ure, jeg havde et Seamaster ( Bond ) modellen i quarts, men har solgt det for at få et " rigtigt ur ". Men det skal være noget vandtæt noget og gerne med den store kontrast mellem viser og baggrund som man jo finder på bla. Fortis og Sinn samt sikkert en masse andre ure. skriv hvis der er nogle der har gode forslag. Jeg kan forstå på mange at man for meget ur for pengene i Omega når der er tale om automatik. ?

Rigtigt ur Icon_exclaim Icon_exclaim Dit Omega var skam et rigtigt ur.
På <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chronograph.com">www.chronograph.com</a><!-- w --> kan du finde Seiko ure med automatisk værk til 610 kr. incl. moms. Både Rolex & Breitling laver quartz ure til et pænt stykke over 20.000 kr.
Påforhånd Tak

Jeg mener bare at for MIG er et rigtigt ur et med automatik, med det mener jeg et med sjæl. Det var ikke negativt ment.

MVH René
Svar
Jeg har selv et fortis B-42 Chronograf og før det har jeg haft andre fortis ure med samme værk valjoux 7750 og jeg har aldrig haft problemer og er super glad for mit B-42. Valjoux 7750 er jo et traktor værk som bare bliver ved og ved. Og til den pris man giver for et B-42 må man sige at det er en meget god pris. Og nej et ur med Quartz er ikke et ” Rigtigt ur ” Ville heller købe et ur til 1000.- med rigtigt værk
i og sjæl end et quartz ur . Og ja det er rigtigt at Britling også har et quartz ur til 20000.- og de har faktisk også et til 25000.- men det gør det jo ikke bedre at give så mange penge for et ur med quartz.

Vh Kim.A.S.I
Svar
Kim.A.S.I Skrev:Jeg har selv et fortis B-42 Chronograf og før det har jeg haft andre fortis ure med samme værk valjoux 7750 og jeg har aldrig haft problemer og er super glad for mit B-42. Valjoux 7750 er jo et traktor værk som bare bliver ved og ved. Og til den pris man giver for et B-42 må man sige at det er en meget god pris. Og nej et ur med Quartz er ikke et ” Rigtigt ur ” Ville heller købe et ur til 1000.- med rigtigt værk
i og sjæl end et quartz ur . Og ja det er rigtigt at Britling også har et quartz ur til 20000.- og de har faktisk også et til 25000.- men det gør det jo ikke bedre at give så mange penge for et ur med quartz.

Vh Kim.A.S.I

Et pænt stykke over 20K indbefatter vel også 25K ?
Interessant at et Rolex til 30.500,- ikke er et rigtigt ur Icon_exclaim
Hvis folk gad bruge bare 10 minutter på at sætte sig ind i hvor store forskelle der er på quartz værker, var meget vundet. Ligeså stor kvalitetsforskel på quartz værker som på automatiske. Tro mig - der er en verden til forskel på Breitlings SUPERQUARTZ og eksempelvis et Seiko quartz.
Svar
Kim.A.S.I Skrev:Jeg har selv et fortis B-42 Chronograf og før det har jeg haft andre fortis ure med samme værk valjoux 7750 og jeg har aldrig haft problemer og er super glad for mit B-42. Valjoux 7750 er jo et traktor værk som bare bliver ved og ved. Og til den pris man giver for et B-42 må man sige at det er en meget god pris. Og nej et ur med Quartz er ikke et ” Rigtigt ur ” Ville heller købe et ur til 1000.- med rigtigt værk

Vh Kim.A.S.I

B-42 er sikkert et udmærket ur, muligt jeg bare har været uheldig, MEN den der med "vildt meget ur for pengene" går ikke hos mig.
Det koster 11-12K og det er nok deromkring det er værd.
Købte uret fra sprit nyt, og så er det klart ikke i orden at der er så mange fejl efter så kort tid......uanset hvor mange Fortis med Valjoux 7750 du har haft.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)