Vurdering af ur Part II uret er købt :-) så er der billeder
#1
Så prøver jeg lige at uploade nogle billeder
Uha jeg er glad for det Icon_e_biggrin

Mvh
Daniel

İmage
İmage
Svar
#2
Hej Daniel,
Vi skal bruge lidt mere info end det - er det en SUB med dato (model 1680) eller uden dato (model 5513) og hvis uden dato - står der noget om Chronometer certificering (model 5512). Uden boks og papirer
alt fra ca. 14.000 DKK - 19.000 DKK afhængig af stand og model (5512 er lidt mere værd end det interval). Indlæg evt. et billede af uret. Kig evt. under handlede ure her på vintage under "Rolex Vintage" for model identifikation og prisinterval.

/Jan
Svar
#3
Uret er med dato.
Svar
#4
Hej Daniel
Så er det et Ref. 1680 fra 1978, da 16800 først kom ca. et års tid senere... I mint stand (nær ubrugt) uden box og papirer 18-19.000 DKK og for et alm. pænt 1680 uden box og papirer - som køber bør du ikke give mere end 16-17.000 DKK. Men hvis du er vild med vintage Rolex og det charmerende acrylglas, så er det jo mere værd for dig - da findes jo ikke et hav af dem i smuk stand...

Hold øje med følgende:
1) Der står 1680 kl. 12 mellem hornene
2) Lænken ikke er strukket helt i stykker
3) Spørg til sidste service og om sælger har kvittering på dette service,
da du skal forvente det koster ca 2000 DKK + ekstra for evt. udskift af reservedele.
4) Se efter om kassen stadig er skarp i kanterne for ellers er uret blevet pudset op for mange gange...

Held og lykke med det evt. køb og lad os se et billede når/hvis du køber det.

/Jan
Svar
#5
Jan Sørensen Skrev:Hej Daniel
Så er det et Ref. 1680 fra 1978, da 16800 først kom ca. et års tid senere... I mint stand (nær ubrugt) uden box og papirer 18-19.000 DKK og for et alm. pænt 1680 uden box og papirer - som køber bør du ikke give mere end 16-17.000 DKK. Men hvis du er vild med vintage Rolex og det charmerende acrylglas, så er det jo mere værd for dig - da findes jo ikke et hav af dem i smuk stand...

Hej Daniel ...

Til de priser Jan Sørensen angiver skal du efter min mening slå til no matter what. Forudsat, at sælger reelt er villig til at sælge til de priser, som Jan angiver.

Må indrømme (min personlige mening som samler!), at jeg synes at det er LAVT sat. Har en del kontakter blandt samlere i EU - primært Tyskland. Har derfor synes jeg selv, en fornuftig idé om, hvad prisniveauet er p.t. inden for EU.

En 1680 i perfekt stand med org. boks og org. papirer ligger typisk på det der svarer til 21-24.000 danske kroner (ca. 2800-3200 Euro). En 1680 i nogenlunde stand uden boks og uden papirer koster typisk 17-19.000 kr.

Som en lille appetitvækker får du her et foto af min 1680'er, som lige er kommet retur fra et serviceeftersyn hos Klarlund. Et sådant serviceeftersyn - inkl. polering af kasse og lænke samt nyt akrylglas - koster godt 2200 kr. og tager ml. 3 og 4 uger. Klarlund giver 6 mdrs. garanti på eftersynet:
İmage
Svar
#6
Hej igen
Tak for svarene, det var noget der kunne bruges.
Jeg har ikke haft den store interesse for vintageure, men jeg syntes det lød spændende.
Jeg er lige kommet hjem her til aften med mit nye vintage sub (det må jeg vel godt kalde det).
Lænken er ikke den oprindelige men en senere i ok stand. Uret er serviceret i november ifølge sælger.
Det har ikke en eneste ridse på glasset og generelt ser det ud til at være i god stand. Desværre ingen papirer og boks.
Jeg er interesseret i den charme uret har pga. alderen. Lyder måske tosset men det er interessant. Jeg købte uret af den oprindelige ejer.
Et Panerai var egentlig det næste på min liste, men det må så udsættes lidt endnu. Jeg tager nogle billeder imorgen og forsøger at uploade dem så de kan ses herinde.
Tak for jeres svar, jeg er taknemmelig for hjælpen.
Mvh
Daniel Icon_e_biggrin
Svar
#7
Så er der billeder Icon_e_smile
Svar
#8
Daniel Skrev:Så prøver jeg lige at uploade nogle billeder
Uha jeg er glad for det Icon_e_biggrin

Mvh
Daniel

İmage
İmage

Tilllykke med nyerhvervelsen ! Har selv et af slagen. Et herligt ur. Og en ægte vintage model !
Svar
#9
takker jeg synes det er alle tiders ur.
Det er først for nylig jeg har fået interesse for de ældre ure.
Og eftersom jeg ikke regner med at kunne opstøve en red sub til rimelige penge, så faldt valget på denne.
Jeg ønskede at få et som ikke var det nyeste som alle kan købe, der har jeg min Explorer II.
Lidt spændende at få fat i et som ikke laves mere.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: