Cartier.
Hej!

Jeg har igennem det sidste stykke tid siddet og læst om cartier, selvom jeg ikke skal ud og have mig et tank pt, syntes jeg stadigvæk der er noget over dette brand. Men hvor ser folk det ligge henne, når de skal blande sig med mærker som kun laver ure?

Hvis vi snakker om et cartier tank, får man jo en historie som få kan matche plus et design som er tidløst, men er det nok for folk? Cartier er vel ligeså meget et smykke som et ur, eller ser folk helt væk fra det når vi snakker ure?

Kom gerne med jeres meninger Icon_razz

Haddock
In Success you deserve it and in defeat, you need it.
Svar
Eftersom Cartier har lavet ure i lige så lang tid som Rolex, og har lavet flere ikoniske ure, så ser jeg Cartier som en urproducent... Har selv et tilbage og er sikker på at der altid vil være et Cartier i samlingen... Icon_e_smile Er dog ikke meget til de nyere modeller som jeg synes er for kedelige i designet uden sans for detaljer, med mindre vi snakker 150K +

Der hvor der er nogle spændende modeller er på brugtmarkedet hvor deres Collection Privée modeller fra 1990 til 2000 kan fås til nogle fornuftige priser... Her er der nogle spændende værker imellem... Icon_love
Svar
Cartier har i mange år været afskrevet lidt af mange urtosser på trods af en ret interessant historik ifbm. ure og har derfor været mest kendt som en smykkeproducent der også laver ure. Jeg har selv haft det på samme måde indtil for et par år siden, hvor et forøget fokus på ure fra dem virkelig har rykket dem på urfronten. De laver nogle meget spændende horologiske ting i dag, som f.eks. deres ID concept ure og jeg kunne sagtens finde på at købe et af deres ure på et tidspunkt.
Svar
KimT Skrev:Cartier har i mange år været afskrevet lidt af mange urtosser på trods af en ret interessant historik ifbm. ure og har derfor været mest kendt som en smykkeproducent der også laver ure. Jeg har selv haft det på samme måde indtil for et par år siden, hvor et forøget fokus på ure fra dem virkelig har rykket dem på urfronten. De laver nogle meget spændende horologiske ting i dag, som f.eks. deres ID concept ure og jeg kunne sagtens finde på at købe et af deres ure på et tidspunkt.

Det er også den holdning jeg kan læse mig mest frem til, at folk ikke har brudt sig om dem. Men det er da glædeligt de har rykket sig på det punkt..
In Success you deserve it and in defeat, you need it.
Svar
En af de ting jeg finder spændende ved Cartier er at man kan finde ganske fine horologiske løsninger i deres ure, og de er stadig til at betale... Eks, mit eget Pasha bruger samme værk som Audemars Piguet 26300/26400 + Diverse Blancpain modeller. Og til en 1/5 del af prisen... ganske vist ikke i helt samme forarbejdningsniveau må man formode, men trods alt samme værk fra Frederic Piguet...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)