Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Remember what you said about not relaxing with the Safari? The Diver would be no different because you would always be thinking i must not damage it or i cannot sell it again.Its more like owning a dress watch in my opinion so why not buy a beautifull dress watch?
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Your probably right..........
Faktisk føler jeg mig meget tilpas med ure i 20-30k klassen, så hvis det er min "comfort zone" skal jeg nok holde mig til det.
•
KimT Skrev:Your probably right..........
Faktisk føler jeg mig meget tilpas med ure i 20-30k klassen, så hvis det er min "comfort zone" skal jeg nok holde mig til det.
Yes i must admit i relax more wearing watches in that price class.I think if we were rich it would be different maybe

Willy ps.If i spend a lot of money on a watch again it will be a white gold dress watch 42-43mm.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
parmigiani laver vildt fede tynde ure med den milimeter!!
•
Prøvede den Micki har haft til salg for nylig og JA den er ÅNDSSVAGT lækker. Jeg har set et par stykker på lænke og det bliver den ABSOLUT ikke mindre fed af..... Nu ved jeg ikke hvor kompliceret motoren i den er, men man er også nød til at tage servicepriser med ind i overvejelserne. Her tror jeg så at en almindelig Offshore er en del dyrere pga Chronografen....
Skulle jeg ha et AP så blevt det den eller en 25860. Og det skal nok komme en dag....
•
Svar: 110
Tråde: 1
Modtaget Likes: 3 i 2 svar
Givet Likes: 1
Jeg vil nu stadig kalde et dykker ur, for et toolwatch
Og AP Diver, er det fedeste dykkerur på markedet (efter min mening).
Jeg har svært ved at se hvorfor et AP Diver er mere et dress Diver, end f.eks. Et Rolex DS.
Rolex'en er klart mere ekstrem, hvad også kan ses på dybden den går ned, men for de fleste dykkere tror jeg at de 300 m som AP'en kan klare rækker.
Hvad AP'en så ikke har i dybde, har den så i finish hvor den er Rolex klart overlegen.
Jacob
•
Det er jo lige netop den kantede finish der gør uret til et dress diver, det er alt for fint lavet, og kommer lyn hurtigt til at se træls ud hvis man bruger den som et dykkerur.
DS er noget nemmere at holde pæn, men sine mere bløde former
•
Svar: 110
Tråde: 1
Modtaget Likes: 3 i 2 svar
Givet Likes: 1
Så et Tool watch skal være "fint" ?
Har man penge nok er man vel ligeglad med at sit ur bliver skræmmet.
Vi har nok bare forskellig opfattelse af hvad et tool watch er
Jacob
•
Jacob K Skrev:Så et Tool watch skal være "fint" ?
Prøv at læs det jeg skriver igen, jeg siger et tool watch IKKE skal være for fint, da det på den måde går fra at være et stykke værktøj, til at være et dress/desk diver.
•
Jacob K Skrev:Så et Tool watch skal være "fint" ?
Har man penge nok er man vel ligeglad med at sit ur bliver skræmmet.
Vi har nok bare forskellig opfattelse af hvad et tool watch er
Jacob
There is a huge difference between the finish on a AP compaired to a Rolex.But you are right about how much money counts in the way that you treat the watch.You just forgot one thing.The caliber in the Rolex is much much stronger than the AP caliber that is high end finish and delicate.The case of a Rolex is built for very hard use indeed that is why many prof divers use them as a back up watch.I have never heard or read about any diver who uses a AP.We have to be real here ,to suggest that AP make serious dive watches is in my opinion a joke.AP are not and have never been a Brand like Rolex who spend Millions developing calibers and watch cases that are considered to be some of the most reliable in the world.AP are a high end watch brand who are famous for the finish of their watches.We are talking about two completly different watches here. Willy
•