Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(28-02-2016, 10:11 PM)KimT Skrev: Det er du velkommen til at synes - ikke desto mindre mener jeg det.
Du er ikke alene !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(28-02-2016, 11:51 PM)KimT Skrev: (28-02-2016, 11:47 PM)Black Seal Skrev: Et eksempel kunne være, at før var der masser af offentlige GTG, men nu kan man ofte læse om de hemmelige vennesammenkomster mellem linjerne.
Det tager du lidt fejl Torben. Det har bare ændret sig således at 99% af alle GTG arrangeres via facebook (stadig offentligt) og ikke på forummet længere og det er derfor du ikke ser det. Da jeg havde forrummet kæmpede jeg for også at få folk til at ligge det op her, men det er blevet en umulig kamp.
Mon det er tilfældigt  , men ok så tager jeg fejl, men når der så tales herinde, kan det jo nemt opfattes som en klub i klubben.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(28-02-2016, 11:47 PM)Black Seal Skrev: ..........og gerne vil have et forum, hvor alt har en berettigelse.
Det har altid været noget af det vigtigste for mig og det synes jeg absolut stadig er tilfældet. Ikke desto mindre må man altså også kunne acceptere hvis nogle skriver at det Steinhart (der er en efterligning af et Rolex) man viser er noget skidt efter deres mening. Fuldstændig ligesom andre er velkommen til at skrive at de synes et AP er noget skidt fordi......
Der er dog en stor forskel på at kalde folk snobber fordi de ikke synes om dit Steinhart og så at argumentere reelt for selve uret efter min mening
•
(28-02-2016, 11:55 PM)Black Seal Skrev: Mon det er tilfældigt , men ok så tager jeg fejl, men når der så tales herinde, kan det jo nemt opfattes som en klub i klubben.
Det er altså korrekt  De sidste mange GTG jeg har været med til har ikke været nævnt herinde, men derimod primært på Facebook.
•
Skriver jeg jo også.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
(29-02-2016, 12:02 AM)Black Seal Skrev: Skriver jeg jo også.
Jep det var bare din kommentar "mon det er tilfældigt" der gjorde at jeg var i tvivl om jeg havde formuleret mig forståeligt (det smutter nogen gange for mig  )
Jeg kan godt forstå hvad du mener med "klubben i klubben" med det er simpelthen bare fordi facebook desværre tager over på det område
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Its about time some people on this site started to act like grown ups.What people write in the heat of a debate,should not always be taken so seriously.And please free me from people who wish to force their own standards down on others.They would just love a well ordered site where everyone conformed to their own ideas of what should be allowed or not allowed.Someone should tell them ,that real life is not like this.All they try to do is to get others to agree with them,and close the mouths of those that do not.They remind me sometimes of pack animals,because they all have the same ideas about how others should act.And if anyone falls out of this catagory,they back one another up in unison.
Yes people including me do write things,we should not have written in the heat of the moment.This is normal when people interact.It has got a lot to do with the feelings and passion we can have for our hobby.Most sane and normal people know very well when they have overstepped the mark.We do not need a bunch of self appointed teachers or censors,to tell us how to act.It is in my opinion these people who create the big problems on this site,because they take sides in condemming other users on this site.
I am not saying we do not need a moderator,because that would be naive.But a moderator has to be a neutral person.And believe me they are not easy to find.
Because Rune called someone or all of us watch snobs! Come on grow up!Sticks and stones may hurt my bones,but names can never hurt me.He has the right to think this about us.It does not make me disrespect him or put him in my little black book.  I have more respect for his passion,than i have for many others so called conformity.
And if he called me other names.I for one do not need to go running to the teacher.I grew out of that phase of my life years ago.
And to those who say,we have to have standards on a public forum.I would remind them that most people do have standards.And most people are open to reason.Humility is the word here,because none of us have got the right to force our ideas onto others.We can just give our honest opinions and let others decide what to do with them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Præcis sådan et svar jeg havde forventet....
Og i øvrigt er dette ikke min side længere hvorfor jeg skriver min mening som menig bruger ligesom alle andre og ikke som moderator. Så nej, jeg er ikke neutral og der er ikke nogen der er gået til "læreren".
Jeg plejer generelt at holde mig ude af tråde du "debatterer" i Rodney, men kom ved en fejl til at skrive min mening i denne. Det skal ikke gentage sig fremadrettet og så kan i fortsætte med at ødelægge forummet med jeres tråde der altid ender med at der skrives grimt om andre og med at handle om alt andet end ure
Over and completly out (ifht. dine indlæg).
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(29-02-2016, 09:12 AM)KimT Skrev: Præcis sådan et svar jeg havde forventet....
Og i øvrigt er dette ikke min side længere hvorfor jeg skriver min mening som menig bruger ligesom alle andre og ikke som moderator. Så nej, jeg er ikke neutral og der er ikke nogen der er gået til "læreren".
Jeg plejer generelt at holde mig ude af tråde du "debatterer" i Rodney, men kom ved en fejl til at skrive min mening i denne. Det skal ikke gentage sig fremadrettet og så kan i fortsætte med at ødelægge forummet med jeres tråde der altid ender med at der skrives grimt om andre og med at handle om alt andet end ure 
Over and completly out (ifht. dine indlæg).
Again that is just your opinion.And try asking yourself who started accusing others of ruining the debate.It was of course you.
(28-02-2016, 09:08 PM)KimT Skrev: Gaaaab, hvor er det kedeligt og trist at trådene efterhånden altid skal drejes herhen 
Men......jeg kan efterhånden godt forstår at folk der interesserer sig for en bestemt type ure (desværre) deltager mindre og mindre, til stor skade for debatten og forummet i det hele taget. Man kan jo snart ikke vise et ur der koster meget mere end få tusind kroner uden at få skudt alle mulige motiver i skoen.
I øvrigt, hvis jeg er en snob fordi jeg aldrig kunne finde på at købe et Steinhart der er en tydelig efterligning af et Rolex, så lever jeg sgu fint med det.
This is what i mean Kim.You just want everything to run after your own ideas.Not much about watches here.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
(28-02-2016, 11:48 PM)KimT Skrev: (28-02-2016, 11:26 PM)runzuk Skrev: Jeg har noget imod forskellige folks udtalelser omkring billige ure. Deri ligger der en forskel - HUGH 
Hvis du tror det handler om prisen, så læser du ikke hvad folk skriver. Jeg har f.eks. selv flere billige ure, som i øvrigt er blandt mine favoritter og som jeg har masser af godt at sige om. Flere af disse ure er faktisk også billigere end flere modeller fra f.eks. Steinhart, men det er Steinhart jeg skriver dårligt om selvom at de er dyrere. Det handler altså IKKE ikke om prisen, men om det faktum at størstedelen af deres ure er efterligninger af andre fabrikanters ure. Det virker som om at du prøver at få det til at handle om prisen for at retfærdigøre at kalde andre for snobber ved at fordreje det der egentlig skrives/menes.
(28-02-2016, 11:37 PM)runzuk Skrev: Jeg syntes ikke at du er en snob Jeg har jo netop gang på gang lagt vægt på at sige, at jeg reagerer på folks nedladende måde, at omtale diverse urmærker på. Eksempelvis Invicta og Steinhart. What's the deal? Hvorfor fanden skal man det? Jeg sviner sku da ikke folk til fordi de render rundt med et Rolex eller Tissot for den sags skyld!
Du må skam gerne kalde mig en snob idet jeg absolut heller ikke har noget godt at sige om de Steinhart modeller der efterligner andre mærker, uanset hvilken kvalitet de er i og hvilke værker de er udstyret med (og det har INTET med prisen at gøre). Og jo, sådan som du tit skriver, så kommer det ud som om at du skriver grimt om folk i den anden ende af argumenterne, Det er muligt at du ikke mener det således, men sådan læser jeg det (tit).
Men det behøver vi ikke jokke mere rundt i, jeg skal nok blande mig udenom fremadrettet 
Vi har jo åbenlyst forskellige tolkninger på det skrevne. Fair nok.
Der er i mit perspektiv en hardcore kerne herinde, som ikke anerkender diverse mærke. Det skræmmer sku folk væk. Har på tidspunkter selv været fraværende pga denne problemstilling.
Og sådan opfatter jeg det. Har du et Rolex så sidder en stor del og bliver små liderlige. Undskyld sproget. Har du andre anerkendte mærker og især store divere + 45mm, så flyver det rundt med negativt ladet ord.
Smider du et Steinhart, Invicta eller TW Steel på så bliver man stenet.
Så jo, Gu er der mange snobber herinde i dommer panelet
•
|