Kan du lide store divers, så kig med her....
Jeg mener helt klart at hvis man stødes så kraftigt som jeg ihvertfald fik indtryk af at du gjorde baun (jeg kan tage fejl) af wiilys sprog,
ja så har man har de store ting at bekymrer sig om eller øje for hvad der sker af virkelige forfærdelige ting rundt om i verden som jeg mener burde støde en,som willy ganske rigtigt siger det er kun ure skal vi ikke holde det i det perspektiv Icon_question

Grunden til vores uenighed baun er nok at du ser willys sprog som groft
det gør jeg slet ikke,faktisk syntes jeg at hvis du ser hans sprog som groft (det ord du selv bruger) ja så syntes jeg faktisk at du
mangler noget realitetssans over hvordan sproget rent faktisk er blandt mennesker i dag både det skrevet og talte.

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at deltage i forum snak på en side som Gul&Gratis for så kan du da først blive rigtig stødt,
mener du helt seriøst at willys sprog er groft Icon_question
Svar
Selvfølgelig mener jeg da at "fucking" er et ord man med fordel kan undgå i skriftlig kommunikation på et åbent forum (på linie med bandeord) - og at vi er nogen der kan tage anstød af det. Det var/er der jo også andre der mener, så det er en realitet.

Hvis du mener det gør os til mennesker med lille verdensbillede eller at vi har manglende realitetssans af den grund er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg betragter det som fnidder, når du anfægter andres manglende realitetssans eller manglende verdenbillede på sådan et grundlag. Jeg vil tro at det ville omfatte en ganske stor del af den danske befolkning.

Vi er faktisk en del, vil jeg tro, der gerne ser en ordentlig tone og bliver mere eller minder generet af groft sprog.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
jacob jensen Skrev:og ikke fordrejet hvad der bliver sagt,det skete også i denne tråd jeg syntes ellers jeg klart gav udtryk for at jeg IKKE mener at bauns verdensbillede er lille
alligevel bliver svaret at jeg praktisk taget har sagt det er modsatte Icon_e_confused

.

Ganske rigtigt Jacob. Din udtalelse var at generelt må folk som kan tage anstød af "dårlig sprogbrug" have er lille verdensbillede, med mig som undtagelsen.

Mener du virkelig at folk der tager anstød af groft sprog her et lille verdensbillede? eller er det ikke bare fnidder? Som kommer ud hvor saglige argumenter mangler?

vh Baun
og omvendt - folk der slet ikke bemærker sprogbrug men lykkeligt lever med, at det skrevne er fyldt med ord som pis, lort og kneppe - helt uden at blive lidt forstyrret i læsningen på et urforum, har et meget STORT verdensbillede - så skulle den ged vist være barberet.
(og så hverken påstår, eller mener jeg, at folk der lægger bandeord ind, per automatik har et lille verdensbillede)

Det er i øvrigt nok sådan, at det måske virker lidt mere naturligt på engelsk/amerikansk. Helt hvorfor ved jeg ikke rigtigt, måske er det en afsmitning fra film.
@Jacob - ja vist mener jeg da i alle fald at Willys sprog er påfaldende groft med langt større brug af fuck - pis - o.l. end nogen anden bruger. Det betyder ikke, at jeg ikke læser ham - ofte med glæde - men, at det er grovere end sproget almindeligt, her og på andre fora, det skal man vist være blind for ikke at se. Jeg er helt med på at det slet ikke er sådan, at man ikke møder det sprog andre steder, men vist er det lidt usædvanligt. Jeg er dog ret sikker på at også andre uden det lige har været med Willy, har brugt disse ord indimellem.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Denne tråd tager den en drejning væk fra det jeg startede mig at vise. Kan vi få den tilbage på sporet? Så lover jeg at lave en ny tråd, med en afstemning vedr. sprogbruget her på sitet Icon_mrgreen
Svar
Tukjær Skrev:Denne tråd tager den en drejning væk fra det jeg startede mig at vise. Kan vi få den tilbage på sporet? Så lover jeg at lave en ny tråd, med en afstemning vedr. sprogbruget her på sitet Icon_mrgreen
Jeg tror den var ret godt debatteret. De fleste synes det er for stort mildest talt - enkelte synes det er fedt - en gadget mere end et ur. Det skal da blive sjovt at se om det sælges til en herindefra så vi kan følge det charmex ur (tror jeg det hed) og se om det bliver hos sin kommende ejer, eller skal videre rundt, eller om du har charmex for livet Icon_e_biggrin Jeg tror du får det solgt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er Peter Halse's, ikke mit Icon_e_wink
Svar
Er der forøvrigt nogen der ved hvem der forhandler CX Swiss Military urene. Jeg har set på deres hjemmeside og der er da flere spændende titler, der kunne være interessante at se på armen.
Er der nogen der har erfaring med mærket?
Omega Seamaster Planet Ocean 2210.50.00
Svar
We must be carefull my friend all people have a disease.So be carefull who you breath upon lest you give them your disease.
Written by. Albert Camus
Why is it that people cannot accept other people as they are.But have to try to force their ideas down the throats of others.I have travelled all over the world and have learnt to except people for what they are.We only make our world smaller when we only accept people who conform to our idea of what is right or wrong.For me it only proves that we have more sheep in this world and not so many individuals.What the great majority means is a ball and chain around the neck of people every where.But it has been this way for thousands of years and will continue to be so.I ask everyone on this site if what i write offends you please do not read it.Then we can avoid this subject in the future. Willy
Svar
Jeg melder gerne klart ud at jeg læser med stor interesse hvad du skriver willy Icon_cool
det der bare kan kan undre mig til tider herinde er trangen til at fortælle andre hvad der sort og hvidt og evnen til at fordreje hvad der egentlig bliver skrevet/sagt,
men som du er inde på med en større evne til at tilgive og udøvelsen af retten til selv at bestemme hvad man vil læse så skal det nok gå Icon_e_wink Icon_cool
Svar
Hej

Jeg synes at det er mere end bemærkelelsesværdigt, at et dykkerur, kan lave en sådan overophedet debat, men vi skal nu ikke glemme at forummet er tilgængelig for menigmand, og meningen med forummet er ikke at skræmme folk væk, men nogen vil blive skræmt væk, på grund af indlæg skrevet på engelsk, fordi på engelsk er fucking almindeligt sprogbrug, men på dansk er det ikke almindeligt at sige, skal vi lige bolle, for sådan er det næsten oversat til dansk, men Willy er som bekendt englænder, så måske at han ikke lige ved hvad vi mener her i Danmark omkring hans tone på forummet. Icon_e_surprised
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)