28-02-2016, 10:18 PM
Vi er mange der hat tabt sutten herinde Rune, det sker når man bliver lidt ældre og klogere.
Mvh. PHO
|
33684
|
|
28-02-2016, 10:18 PM
Vi er mange der hat tabt sutten herinde Rune, det sker når man bliver lidt ældre og klogere.
Mvh. PHO
28-02-2016, 10:39 PM
Det kvæler jo helt sig selv på dette forum. Alle vil have noget godt urstof at læse, men har svært ved at respekter andres mening… hvis ikke lige vinden blæser i retning af det man selv gør i, dyrt som billigt…
Selv savner jeg en masse indlæg om teknik. Hver gang nogen forsøger så er der altid nogen som ellers ikke har interesse for teknik som er bedrevidende en de lærde, fordi de har læst et og andet i "MAN" eller overhørt noget på en messe osv. osv. Respekter dog hinandens holdninger og grin af det som i syntes er for langt ude… Sko osv. er i min verden ligegyldigt, men stadig okay i de dertil indrettede kategorier. Venligst
Henry Lerche Rasmussen Vulcain Owners Group https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
28-02-2016, 10:41 PM
Stop just for a minute and think.We might not agree with Rune,but he has a right to his opinions.And to accuse him of ruining a debate is just bullshit.The guy is just fighting for his point of view.Quite a few people on this site need to remember this.I do not agree with him on most Things,but i admire a guy who debates what he believes in.So let us please give him this respect.
Ps.And please free us all for people who think they have the right to controll what others think. - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
28-02-2016, 10:48 PM
Mit liv er for kort til Steinhart og jeg melder mig helhjertet ind i Runzuks Snobklub. Jeg er stolt over guld medlemskortet og føler mig i fortrinligt selskab. I Snobklubben boltrer vi os i Rolex, IWC, Omega, PP, VC, AP og ALS - vi stortrives, vi nyder det, vi beruser os i luksusurenes skummende mangfoldighed - og vi taler sågar om roseguld, hvidguld, gulguld og endog platin ure. Snobklubben er et fedt, fedt sted at være. Jeg vil på det varmeste anbefale et medlemskort. Buffeten er fantastisk. Bon Appetit og velkommen til!
28-02-2016, 11:05 PM
Helt enig willy - Rune og alle andre har lov til deres mening og til at kæmpe for den.
Men vi er altså på et urforum og skulle gerne bruge den primære tid på at debattere netop ure. Når man ikke kan udtrykke sin mening om de ure som andre foretrækker uden (hele tiden) at blive skudt i skoen at man er en snob eller alt mulig andet, så er det at det kammer over for mig. Næsten hveranden tråd bliver efterhånden drejet væk fra urene og ud i alt muligt andet som snobberi, hvor dyre eller billige urene er, personlige angreb m.v. og DET er en af de primære grunde til den dalende aktivitet som du selv efterspørger årsagen til med starten af denne tråd. Vi skulle hellere prøve at holde os lidt til urene og ikke spekulationer og fordomme om andres indgangsvinkler til hobbyen, for på den måde kunne det faktisk være at det blev interessant at følge med i trådene igen. Jeg plejer ikke at deltage i tråde når de tager denne retning og har utallige gange skrevet noget, for så at slette det igen fordi man jo udmærket ved hvor det ender. Denne gang kom jeg (desværre) til at trykke på "Send" i stedet for "Slet" og har allerede fortrudt..... På trods af at jeg mener 100% hvad jeg skriver, skal jeg nok stoppe nu (jeg skulle ikke være startet) og så kan vi lade trådende fremadrettet handle om priser, snobberi og hvor dårlige mennesker nogle af os er, i stedet for noget interessant og overraskende som URE. Slut og godnat herfra Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
28-02-2016, 11:26 PM
(28-02-2016, 10:18 PM)PHO Skrev: Vi er mange der hat tabt sutten herinde Rune, det sker når man bliver lidt ældre og klogere. Så er det spørgsmålet om hvor gammel man skal være for at være klog ![]() (28-02-2016, 10:48 PM)Tage Reinhardt Skrev: Mit liv er for kort til Steinhart og jeg melder mig helhjertet ind i Runzuks Snobklub. Jeg er stolt over guld medlemskortet og føler mig i fortrinligt selskab. I Snobklubben boltrer vi os i Rolex, IWC, Omega, PP, VC, AP og ALS - vi stortrives, vi nyder det, vi beruser os i luksusurenes skummende mangfoldighed - og vi taler sågar om roseguld, hvidguld, gulguld og endog platin ure. Snobklubben er et fedt, fedt sted at være. Jeg vil på det varmeste anbefale et medlemskort. Buffeten er fantastisk. Bon Appetit og velkommen til! Jeg har intet imod alverdens urmærker. Jeg har noget imod forskellige folks udtalelser omkring billige ure. Deri ligger der en forskel - HUGH
28-02-2016, 11:37 PM
(28-02-2016, 09:08 PM)KimT Skrev: Gaaaab, hvor er det kedeligt og trist at trådende efterhånden altid skal drejes herhen Jeg syntes ikke at du er en snob Jeg har jo netop gang på gang lagt vægt på at sige, at jeg reagerer på folks nedladende måde, at omtale diverse urmærker på. Eksempelvis Invicta og Steinhart. What's the deal? Hvorfor fanden skal man det? Jeg sviner sku da ikke folk til fordi de render rundt med et Rolex eller Tissot for den sags skyld!(28-02-2016, 10:41 PM)willy Skrev: Stop just for a minute and think.We might not agree with Rune,but he has a right to his opinions.And to accuse him of ruining a debate is just bullshit.The guy is just fighting for his point of view.Quite a few people on this site need to remember this.I do not agree with him on most Things,but i admire a guy who debates what he believes in.So let us please give him this respect. Thanks Willy
28-02-2016, 11:47 PM
Nu har jeg ikke læst alle de indlæg, men her er min betragtning.
Tror det der hentydes til, er at det er meget tydeligt at viser man bestemte ure herinde, får man alle de "klap", men når der vises ure fra den som andre definerer som "billige ure", er der Ingen "klap". Det kan jo nemt fremstå som værende snobberi. For mig selv, får jeg heller ikke de "klap" når jeg viser mine Panerai ure, som jeg da har 3 af, men ak ak, viser dem nu også mere som inspiration. Men hvis man ser på hvem der altid "klapper", hvilket ikke er negativt ment, så tænker jeg det er en gruppe som også mødes til uformelle sammenkomster og derved jo klart får lyst til at "klappe". Jeg ville nok gøre det samme. Så ja forummet har nok drejet sig til at har man de "rigtige" ure, er man mere inde i varmen. Og i den gruppe, vil og skal de nok være enige, da det jo ellers vil give en masse bøvl ved GTG'ers. Derfor er jeg heller ikke helt afklaret med det som Kim skriver, for tror mange af de gamle herinde også indirekte er med til at få skabt en indforståethed, som mange vil føle sig presset ud af. Et eksempel kunne være, at før var der masser af offentlige GTG, men nu kan man ofte læse om de hemmelige vennesammenkomster mellem linjerne. Men bare en kort betragtning, fra en som før var med i de møder, men som nok ikke længere er så velkommen, da jeg jo også har skæve holdninger og gerne vil have et forum, hvor alt har en berettigelse. Slut fra mig og sov sødt drenge. Sent from my iPhone using Tapatalk
28-02-2016, 11:48 PM
(28-02-2016, 11:26 PM)runzuk Skrev: Jeg har noget imod forskellige folks udtalelser omkring billige ure. Deri ligger der en forskel - HUGH Hvis du tror det handler om prisen, så læser du ikke hvad folk skriver. Jeg har f.eks. selv flere billige ure, som i øvrigt er blandt mine favoritter og som jeg har masser af godt at sige om. Flere af disse ure er faktisk også billigere end flere modeller fra f.eks. Steinhart, men det er Steinhart jeg skriver dårligt om selvom at de er dyrere. Det handler altså IKKE ikke om prisen, men om det faktum at størstedelen af deres ure er efterligninger af andre fabrikanters ure. Det virker som om at du prøver at få det til at handle om prisen for at retfærdigøre at kalde andre for snobber ved at fordreje det der egentlig skrives/menes. (28-02-2016, 11:37 PM)runzuk Skrev: Jeg syntes ikke at du er en snob Du må skam gerne kalde mig en snob idet jeg absolut heller ikke har noget godt at sige om de Steinhart modeller der efterligner andre mærker, uanset hvilken kvalitet de er i og hvilke værker de er udstyret med (og det har INTET med prisen at gøre). Og jo, sådan som du tit skriver, så kommer det ud som om at du skriver grimt om folk i den anden ende af argumenterne, Det er muligt at du ikke mener det således, men sådan læser jeg det (tit). Men det behøver vi ikke jokke mere rundt i, jeg skal nok blande mig udenom fremadrettet Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
28-02-2016, 11:51 PM
(28-02-2016, 11:47 PM)Black Seal Skrev: Et eksempel kunne være, at før var der masser af offentlige GTG, men nu kan man ofte læse om de hemmelige vennesammenkomster mellem linjerne. Det tager du lidt fejl Torben. Det har bare ændret sig således at 99% af alle GTG arrangeres via facebook (stadig offentligt) og ikke på forummet længere og det er derfor du ikke ser det. Da jeg havde forummet kæmpede jeg for også at få folk til at ligge det op her, men det er blevet en umulig kamp. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|