33684
Når vi taler brands/livstils-produkter tjener det ikke imh. noget formål at diskutere priser. Der findes ikke et produkt i dette segment som er prisen værd udelukkende set ud fra et økonomisk/materiale/produktion synspunkt. Diskussionen om snobberi eller ikke er ligeså formålsløs.
Om ure generelt ikke er pengene værd kan man have som synspunkt men så er det vel ikke nogen god ide at bruge hverken tid eller penge på det.

P.N.
Svar
(28-02-2016, 07:16 PM)P.N. Skrev: Når vi taler brands/livstils-produkter tjener det ikke imh. noget formål at diskutere priser. Der findes ikke et produkt i dette segment som er prisen værd udelukkende set ud fra et økonomisk/materiale/produktion synspunkt. Diskussionen om snobberi eller ikke er ligeså formålsløs. 
P.N.

Icon_Up
Svar
(28-02-2016, 07:16 PM)P.N. Skrev: Når vi taler brands/livstils-produkter tjener det ikke imh. noget formål at diskutere priser. Der findes ikke et produkt i dette segment som er prisen værd udelukkende set ud fra et økonomisk/materiale/produktion synspunkt. Diskussionen om snobberi eller ikke er ligeså formålsløs.
Om ure generelt ikke er pengene værd kan man have som synspunkt men så er det vel ikke nogen god ide at bruge hverken tid eller penge på det.

P.N.

Jeg mener at man godt kan have erkendelsen af, at uret ikke er prisen værd, men på den anden side være ligeglad. Det er jo helheden man bør se på. Derfor har jeg også selv købt ure til en pris der dybest set var for vild. Men jeg skrev om et eksempel mht urværk. Det er desværre ikke opfattet i denne tråd
Snobberi er til gengæld ikke ligegyldig at bringe på banen. Det hersker i høj grad på dette forum. Jeg orker ikke at bringe eksemplerne. Kig eventuelt tidligere i denne og andre tråde.

Jeg er ligeglad med hvad folk bruger deres penge på. Men jeg er ikke ligeglad når disse orakler nedgøre diverse urmærker blot fordi det ikke er anerkendt i deres verden
Svar
(28-02-2016, 07:53 PM)runzuk Skrev: Snobberi er til gengæld ikke ligegyldig at bringe på banen. Det hersker i høj grad på dette forum. Jeg orker ikke at bringe eksemplerne. Kig eventuelt tidligere i denne og andre tråde.

Dit langvarige korstog mod snobberiet, er vel så også grunden til det, der står i signaturen i slutningen af alle dine indlæg? Altså der, hvor du disser alle "swiss brands"?

Mener du virkelig, at vi skal droppe ALT, der kommer fra alpelandet? Eller er det kun dykker-ure, du ikke mener, de kan lave?
Svar
Snobben bekender sig til et system for at afgøre, hvem eller hvad man skal have respekt for. Eksempelvis Rolex
Svar
Tjah.. dit "system" synes at være, at alt fra Schweitz er for dyrt eller for dårligt eller for snobbet. Held og lykke med den livsfilosofi
Svar
(28-02-2016, 08:09 PM)Gert Skrev: Tjah.. dit "system" synes at være, at alt fra Schweitz er for dyrt eller for dårligt eller for snobbet. Held og lykke med den livsfilosofi

Jeg må erkende at du ikke har forstået det skrevne.

(28-02-2016, 07:58 PM)Gert Skrev:
(28-02-2016, 07:53 PM)runzuk Skrev: Snobberi er til gengæld ikke ligegyldig at bringe på banen. Det hersker i høj grad på dette forum. Jeg orker ikke at bringe eksemplerne. Kig eventuelt tidligere i denne og andre tråde.

Dit langvarige korstog mod snobberiet, er vel så også grunden til det, der står i signaturen i slutningen af alle dine indlæg? Altså der, hvor du disser alle "swiss brands"?

Mener du virkelig, at vi skal droppe ALT, der kommer fra alpelandet? Eller er det kun dykker-ure, du ikke mener, de kan lave?

Min signatur afspejler til dels virkeligheden. Jeg har iøvrigt intet imod ure fra syd. Tværtimod. Har haft temmelig mange af dem Icon_Up Men jeg mener stadig at du bør læse tråden igennem igen idet du har mistet essensen på vejen
Svar
Gaaaab, hvor er det kedeligt og trist at trådene efterhånden altid skal drejes herhen Icon_head

Men......jeg kan efterhånden godt forstår at folk der interesserer sig for en bestemt type ure (desværre) deltager mindre og mindre, til stor skade for debatten og forummet i det hele taget. Man kan jo snart ikke vise et ur der koster meget mere end få tusind kroner uden at få skudt alle mulige motiver i skoen.

I øvrigt, hvis jeg er en snob fordi jeg aldrig kunne finde på at købe et Steinhart der er en tydelig efterligning af et Rolex, så lever jeg sgu fint med det.
Svar
(28-02-2016, 09:08 PM)KimT Skrev: Gaaaab, hvor er det kedeligt og trist at trådende efterhånden altid skal drejes herhen Icon_head

Men......jeg kan efterhånden godt forstår at folk der interesserer sig for en bestemt type ure (desværre) deltager mindre og mindre, til stor skade for debatten og forummet i det hele taget. Man kan jo snart ikke vise et ur der koster meget mere end få tusind kroner uden at få skudt alle mulige motiver i skoen.

I øvrigt, hvis jeg er en snob fordi jeg aldrig kunne finde på at købe et Steinhart der er en tydelig efterligning af et Rolex, så lever jeg sgu fint med det.

Du har vist tabt sutten
Svar
Det er du velkommen til at synes - ikke desto mindre mener jeg det.
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)