Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy?
How precise a watch is does not say everything about its quality . I have heard of twenty year old Rolex watches that are accurate to 1 second a day . And a new Patek that could only present 4 seconds a day . Adjustment and the way people use their watches are the factors that count . And it is a fact that some cheap calibers keep excellent time . I for one do not care so much about a few seconds here or there . It is the handwork and skill involved with building the watch that intrests me . But i do understand the fascination people have of a mechanical watch keeping nearly perfect time . Was it not Thomas Edison who said ?

Time is the most valuable commodity in the world . because no amount of money can buy it back .

willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Et lille bøvs herfra: hvorfor skal snakken om kvaliteten på ure altid drejes over i en parallel med biler? Er det for at visualisere sine holdninger?

jeg kunne sige noget i retning af:

Min gamle Walther PPK var en lille fin velfungerende ikonisk pistol på 7,65mm: nærmest et vintage Rolex..

Neuhausen M/49 er en stor tung lækker meget dyr pistol som: Panerai

Smith og Wesson cal. 38, en simpel, meget lækker og mekanisk velfungerende revolver: Omega

Og nu en HK USP Compact, en lækker let 9mm. sag, costumized tritium dot-sigemiddel model opbygget i i carbon-polyamid materialer med polygonpibe...En what? JLC highend ? (det er et dyrt våben, hvis prisen skal være et parameter)

Mikael
Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy?

Jeg ville personligt købe Jaeger LeCoultre Master Compressor Diving Alarm (44 mm), fordi jeg synes alarmen er både sjov, anvendelig og en "komplikation" der har relation til JLC.

Jeg ville bruge uret som vækkeur, og glæde mig til at høre det ringe.

Men det er jo bare sådan jeg ville vælge Icon_e_wink

De bedste hilsner
BobT
Glimrende tråd, at blive klogere af.
Ligesom Mikael har jeg samme stille undren over, at bil-analogien ofte kommer op; men de ypperste automobiler er jo lavet af samme materiale: Drømme.
Når først bilerne er blandet ind i debatten, har vi 2 debatter filtret ind i hinanden, og det har sjældent vist sig gavnligt.

Men jeg har suget til mig om Omega’s plads i hierarkiet, og irriteres nu over, at jeg lod mig forblænde af nedenstående ur:

İmage
Timecomputer III. Det første med Frontier teknik, hvor TC I & TC II anvendte Pulsar.

Ærgerligt! - når jeg nu kunne have anskaffet et med langt mere sjæl, pondus og bedre omdømme.
Selvfølgelig skulle jeg have vendt mig mod:

İmage
Jaeger LeCoultre LED, med Hughes teknik.

I det hele taget er udvalget stort, når valget skal træffes mellem et Omega, eller et af de mange fine(re) mærker, f.eks.

İmage
Girard Perregaux-LED

…. Eller den formidable:

İmage
Navitimer 9106 LED

Nå det var vist en anelse Off-Topic (jeg ku’ bar’ ik’ la’ vær’) Icon_redface

Med venlig hilsen - Geodoc
Det er nu ikke så tosset at bruge en fælles referenceramme som biler idet de fleste mænd har en forholdsvis klar opfattelse af bilerne inbyrdes rangorden og deres image. Grundlagt helt fra barnsben. I modsætning til det med urene som de fleste af os først har fået ind på lystavlen sent (eller i hvert fald senere) i livet. Der er gode paraleller, men jo selvfølgelig også faldgrupper.

Referencerammer har man brug for i alle livets forhold - også i kommunikation.

vh Baun
Alle kender biler, ingen kender pistoler. Længere er den vist ikke.
Har aldrig kørt i en Ferrari eller Jaguar, men det er der så mange af jer andre der har i grad, så i kan sammenligne kvaliteten af ure med biler?
Syntes stadig det er underligt at sammenligne ure med biler man aldrig har prøvet (eller bare har været tæt på)....Sorry..

Mikael
Mikael Lange Skrev:Har aldrig kørt i en Ferrari eller Jaguar, men det er der så mange af jer andre der har i grad, så i kan sammenligne kvaliteten af ure med biler?
Syntes stadig det er underligt at sammenligne ure med biler man aldrig har prøvet (eller bare har været tæt på)....Sorry..

Mikael
+1.

Ure er ure og kan ikke sammenlignes med andet. Ej heller skydevåben Icon_e_wink
Claus Tukjær Skrev:
Mikael Lange Skrev:Har aldrig kørt i en Ferrari eller Jaguar, men det er der så mange af jer andre der har i grad, så i kan sammenligne kvaliteten af ure med biler?

Mikael
+1.

Ure er ure og kan ikke sammenlignes med andet. Ej heller skydevåben Icon_e_wink
Det handler ikke om at sammenligne, men at drage paralleller og det kan man selvfølgelig godt gøre, men det giver naturligvis kun mening hvis de der deltager i kommunikationen kender det der bliver draget paraleller til.

VH baun
Hvad med at bruge leverpostej når der skal drages paraleller?

Alle ved vel at stryhns bacon postej er kongen over masseproducerede postejer (Omega), mens intet slår kvaliteten og håndværket i slagtermesterens egen postej (JLC)?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)