Et rigtig tool ur
Bjørn H. Skrev:
runzuk Skrev:Blanke overflader som nemt bliver ridsede. Forstørrelsesglas som nemt skraber på. Og så mener jeg egentlig ikke at et ur med mekanisk værk er gearet til tæsk. Så skal urværket være sat op i en slags beskyttelse hvilket dette Rolex ikke er.
Skal man følge den sidste del af din argumentation Runzuk, er det vel kun Certina DS2 der, af de mekaniske værker, er kvalificeret til betegnelsen "beater" ?

Uenig. Der er mange valgmuligheder
Svar
Citat:Blanke overflader som nemt bliver ridsede. Forstørrelsesglas som nemt skraber på. Og så mener jeg egentlig ikke at et ur med mekanisk værk er gearet til tæsk. Så skal urværket være sat op i en slags beskyttelse hvilket dette Rolex ikke er.
Heldigvis er ikke alles hverdag og arbejde fyldt med tæsk.
Du kan nu mene hvad du lyster, Rune men ang. Rolex Datejusts rolle som ur for daglig brug burde du måske spørge nogle Rolex-ejere om.
Kyklopøjet ovenpå datoen bliver ikke ridset, ej heller kassens blanke sider.Eller gør de ? Jo, når man stikker sin hånd ind i en betongmikser. Har dog aldrig prøvet - endnu.
Jeg fatter ikke helt hvad for en beskyttelse for urværket du taler om, men stødsikring er der nu i alle mekaniske ure.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
runzuk Skrev:
TioMalo Skrev:Netop Rolex Datejust er en beater.
Betegnelsen af ordet "beater" i ursammenhæng er et ur man bruger i dagligt arbejde uden alt for mange hysteriske hensyntagen for små ridser etc.

Vh. John

Jeg tror ikke at de fleste mener at et Rolex datejust er en beater. Men det bliver vi ikke enige om Icon_e_wink
Jeg er med John her. Har samme forståelse af ordet "beater". Bruger mit Rolex Sub til arbejde, træning, olieskift og whatever. Knicks and dings er en del af charmen i denne sammehæng.
Svar
Pjat at blanke overflader ikke bliver ridset.
Der er stor forskel på hvordan urværket er ophængt. Datejust er ikke bygget til eksempelvis en mtb tur i skoven Icon_e_wink
Svar
Sociologen Skrev:Jeg mener, ar betegnelsen "beater" hænger sammen med den måde, man bruger sit ur på. Eftersom vi har forskellig økonomisk formåen, holdning til vores ure, ursamlinger osv osv, så bruger vi vores ure forskelligt, og derfor er definitionen subjektiv. Hvad der er en beater for en person, kan være en safe queen for en anden person.
Kunne ikke vøre mere enig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:
Sociologen Skrev:Jeg mener, ar betegnelsen "beater" hænger sammen med den måde, man bruger sit ur på. Eftersom vi har forskellig økonomisk formåen, holdning til vores ure, ursamlinger osv osv, så bruger vi vores ure forskelligt, og derfor er definitionen subjektiv. Hvad der er en beater for en person, kan være en safe queen for en anden person.
Mvh
Klaus

Ligesom mit Citizen Depth Meter også er et dressur Icon_e_smile
Svar
runzuk Skrev:
KlausM Skrev:
Mvh
Klaus

Ligesom mit Citizen Depth Meter også er et dressur Icon_e_smile

Nej, det er sprog- og begrebsforbistring! Så har ordet dress INGEN mening eller betyding længere og samtale og opnåelse af fælles forståelse bliver svær.
Det kan da ikke være hensigten?
Svar
Jens Skrev:Nej, det er sprog- og begrebsforbistring! Så har ordet dress INGEN mening eller betyding længere og samtale og opnåelse af fælles forståelse bliver svær.
Det kan da ikke være hensigten?

Enig. Jeg mener det heller ikke. Kun for at understrege at der også er forskel på tool og beater. Og alt kan ikke være det hele. Heller ikke Rolex datejust
Svar
Rolig nu venner Icon_e_biggrin1

Der findes et rigtig tool ur i denne verden og det kommer lige her Icon_clap

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Et klassisk eksempel på et ur der er det hele, en submariner Icon_e_wink Dress, toolur(hvis du dykker) og en solid beater Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)