31-01-2020, 11:52 PM
Fedt bil, stort tillykke :-)
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
Hvad køres der i herinde.?
|
01-02-2020, 10:09 PM
(31-01-2020, 11:26 PM)KOP Skrev: Tillykke med das Elektro Auto. Må indrømme jeg stadig ikke er klar til rækkevidde angsten. Men flot ser din nye bil udMange tak Den er også “blot” købt som bil nr. 2 der som udgangspunkt skal bruges til pendlerkørsel mellem hjem og job - til længere familieture med småbørnene tager vi stationcar’en med dieselhakker Meeen... Jeg er også spændt på om rækkevidde-angst bliver en del af hverdagen fremover Også tak til jer andre for lykønskningerne Mvh Danny
02-02-2020, 12:36 PM
Jeg kører i en pålidelig Skoda Roomster med plads til en barnevogn
Og en Honda CBR 600 F2 når far skal hygge Sent from my iPhone using Tapatalk
02-02-2020, 11:01 PM
Tænkte på at give tråden et twist hvor man lister de biler
man her ejet i sin karriere her dem som jeg har været registeret ejer af. 1. Ford Capri (noget før jeg fik kørekort) den første bil jeg selv stod for/solgt 2. Skoda Rapid "lærlinge bilen" sjov bil. 3. Alfa Romeo GTV (alle petrol heads skal have ejet en) smuk bil med gude køreegenskaber. 4. Lada 2105 (vinter bil for alfaen) røg dog hurtig igen da hardcore fan bare ville eje den. 5. Wartburg (endnu en vinter bil) drift sikker as hell friløbet genialt til vinter kørsel. 6. Wartburg lavet til "mig selv" men hard core fan kom og ville eje den så den røg hurtig igen. 7. Toyota Carina II behagelig bil gør hvad den skal og svigter aldrig en ægte Toyota 8. Toyota Corolla 1.6 St.car hurtig ude pga. Manuelt gear (fruen vil have auto) og jeg er ikke til familie kasser 9. Honda Civic 1.6 VTI en ægte GTIer men pas på kørekortet for den elsker ballade 10.Toyota Camry 2.2 super cruiser som danskerne aldrig har "opdaget" 11.Toyota Starlet super kvalitet på beskedent budget en ægte made in Japan Toyota 12.Kia Sephia vi fandt aldrig hinanden så solgte den hurtig fordelagtigt igen. 13.BMW 518 (E28) dejlig behagelig vogn uden en masse kindergarden systemer 14.BMW 520 (E39) lækker bil med et super mix af komfort og sport 15.Audi A4 2.6 udmærket vogn men VAG fan bliver jeg aldrig. 16.Mercedes 180 dejlig vogn mere sat op til komfort end sport hvilke i dag passer mig perfekt 17.Opel Corsa 1.8 GSI min nuværende vogn som kom i garagen ved en tilfældighed, en ok vogn. 18. Kia Ceed 1.6 fik et tilbud som var uforsvarligt ikke at tage imod så den tog over fra Corsaen. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-02-2020, 08:33 AM
Sjov ide, Jacob. Lavede lige min egen liste - den bragte mange gode oplevelser frem fra skuffen, og et par skæverter.
1. 2CV - første bil. Sjov, men en blikdåse. 2. 205 GTI 1,9 - the one and only. Så sjov. 3. BMW 318i Touring - på grænseplader til Belgien. BMW design når det er bedst. 4. Mercedes 230SL (Pagode) - med små tvillinger. Nej. 5. Ford Mondeo 2.0 Stationcar - med små tvillinger. Nødvendig. 6. Fiat Uno - bil nr 2. Købt godt brugt. Tit på værksted. 7. Ford Mondeo stationcar - med unge tvillinger. Ja. 8. Fiat Cinquecento Sporting - Gul og røde seler. Fik frakendt kørekortet i den... 9. Mercedes A - den første udgave med cool foldetag. Anderledes. Vild plads. 10. Mercedes E220 Stationcar automatic - Das Auto. Stor og ustoppelig. 11. Citroen C5 Stationcar - første firmabil via LEGO. Eneste uden krog i Jylland. 12. Citroen Berlingo - nødløsning. Kørte godt, masser af plads, men nej. 13. Mini One - lige da den kom på gaden. Racing Green. 14. Volvo V50 - smuk men lige lille nok 15. Mercedes 250SL (Pagode) - har den endnu. Den holder. 16. Mini Cabriolet - sort og så smart 17. Audi A4 Avant - konsulentmodel i grå med lyst læder 18. Mini Cooper Cabriolet - lyseblå med blå kaleche. Så cool. 19. Audi TT 1,8 - lille men åh så cool og smuk, indvendig og udvendig. 20. Mercedes C220d Stationcar automatic - så urimeligt god...men lidt kedelig at køre Sent from my iPad using Tapatalk
08-02-2020, 10:13 AM
Det bringer nemlig en masse minder frem Claus
Cool liste du har med en masse forskelligt dog springer 205eren i øjne hos mig og får en. Min mormor boede over for den daværende direktør for Peugeot importen da jeg var knægt, Og han kørte bla. i netop den model, så den har jeg tit stået i korte bukser og beundret. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-02-2020, 10:23 AM
1. 1984 BMW 318i (med kæmpe subwoofer i bagagerummet )
2. 1982 Fiat Uno (købt for 1500 kr - eneste tekst i annoncen var = pænt bagsæde) 3. 1987 Audi 80 1.8 S (med håndchoker) Skøn vogn 4. 1996 Audi A4 1,8 Avant (danmarks billigeste A4 avant - lugtede af våd hund) 5. 1998 Seat Cordoba 1,6 (havde alt i udstyr, men var en lortebil) 6. 1997 Audi A4 1,8 Avant (sort med sorte ruder) 7. 1987 Fiat Uno sort med nye hjulkapsler (købt for 1500kr) 8. 1997 Audi A4 2,8 V6 limo (smuk fantastisk bil. Kørte meget kort på literen) 9. 1999 Fiat Seicento Sporting i gul (skøn kvik lille vogn men 2 stjerner i NCAP) 10. 1987 Audi coupe GT 2,2 (5 benet motor og BBS fælge) 11. 1998 Toyota Aygo MMT (har vi stadigvæk. Perfekt bybil) 12. 2005 VW Touran 1,6FSI (udemærket praktisk børne container) 13. 1962 Buick Skylark 3,5 V8 (min far døde og jeg overtog projektet) 14. 2009 Audi A4 1,8TFSI limo (bedste bil nogensinde indtil motoren døde) 15. 2019 Citroen Cactus 1,2 (nuværende bil. konens valg. Jeg lever med det) Mvh Kim
08-02-2020, 10:49 AM
Coupé Audi med fem ben stående på BBS er god tysker stil,
Den de byggede deres rally killer ud fra og en klassisker i dag. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-02-2020, 10:51 AM
Hmmm ............. sjov udfordring ! Min liste er dog slet ikke så lang og "flashy" som andres
1: Volvo 142 L (første bil og med sportsrat og fartstriber - mine forældres aflagte bil) 2: Opel Kadett E 1.6S (den første bil jeg købte helt selv som ny advokatfuldmægtig) 3: Toyota Landcruiser HJ70 2.4 sugediesel (uden turbo, så langsom og svag - købt fordi jeg giftede mig ind i hesteverdenen) + Renault 4L (gl. postbil konverteret til "konebil" - sjov, anderledes, men med upålideligt bremsesystem, så hurtigt skiftet ud !) 4: Nissan Patrol 3.3 TD (den korte version - bomstærk og ustoppelig - købt til at kunne trække en dobbelt hestetrailer) + Mazda 323F GT (den med klap-op forlygter - konebil upgrade) 5: Opel Corsa 1.2B (købt af min onkel efter at både ægteskab og Nissan Patrol var brudt sammen - solgt pga. overgang til firmabil, efter at have kørt imponerende 350.000 km uden så meget som et host !!) 6: BMW 525 aut (firmavogn med Tiptronic automatisk gearkasse, sænket "M" undervogn, fuld læderstue og klimaanlæg - den dejligste bil jeg har haft til dato - især fordi der fulgte et ubegrænset benzinkort og værkstedsservice med !!) 7: Opel Corsa 1.2D (købt "af nød" efter arbejdsgiver-konkurs pga finanskrisen og dermed påtvunget aflevering af firma-BMW - fin lille bil, men svag i den grad at enhver overhaling var med livet som indsats, idet man kunne dø af alderdom før man var forbi den forankørende !!) 8: Opel Corsa 1.4D (nuværende bil - fin lille bil med et OK kraftoverskud til at den ikke føles totalt astmatisk + OK plads til den lille familie) /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
08-02-2020, 11:33 AM
Rigtig fin liste Peter som også indeholdere flere klassikere
I min no limited drømme garage holder der for evigt en Landcruiser, perfekt til hverdag og jagt transport og mener jeg verdens bedste 4x4 Hvilke jeg også tror er årsagen til at der køre mange af dem i de lande som netop har No limited, Og ikke beskatter dem så sindsygt som de gør herhjemme. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|