Nyt ur til Max 6000,-
Kvalitets udskillingens løbet er dødt løb,
Så det handler alene om hvilke et du fortrækker, ud de kriterier der vejer tungest for dig, som det også tidligere er nævnt.

Så er du komfortabel med at bruge 6k på et ur er det bare at vælge det der taler mest til dig, job done..

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hvis jeg havde penge til det - havde jeg købt dem alle Icon_head
Svar
Du spørger og spørger, men du kan også lytte til hvad folk skriver :-) Kun en urmager kan fortælle dig klart hvilket værk er bedst! - alt anden vil være subjektive vurderinger som min, hvor gangreserven kan have en stemme.

Men forstår ikke hvorfor værket er vigtigst for dig, især ikke når vi taler et ur i det prisleje. Men det er måske bare mig……

Jeg slutter mine input her. Held og lykke med det ur du ender med at vælge :-)
Svar
(26-02-2022, 10:20 PM)Appleboy Skrev: Du spørger og spørger, men du kan også lytte til hvad folk skriver :-) Kun en urmager kan fortælle dig klart hvilket værk er bedst! - alt anden vil være subjektive vurderinger som min, hvor gangreserven kan have en stemme.

Men forstår ikke hvorfor værket er vigtigst for dig, især ikke når vi taler et ur i det prisleje. Men det er måske bare mig……

Det handler ikke kun om værket. Har hørt at Powermatic 80 er bedre lavet end 4r36 - men om det har noget på sej ved jeg ikke… 

Det er mere en “meningsmåling” jeg køre her  Icon_e_biggrin1
Svar
(26-02-2022, 10:33 PM)KobasGravgaard Skrev:
(26-02-2022, 10:20 PM)Appleboy Skrev: Du spørger og spørger, men du kan også lytte til hvad folk skriver :-) Kun en urmager kan fortælle dig klart hvilket værk er bedst! - alt anden vil være subjektive vurderinger som min, hvor gangreserven kan have en stemme.

Det handler ikke kun om værket. Har hørt at Powermatic 80 er bedre lavet end 4r36 - men om det har noget på sej ved jeg ikke… 

Det er mere en “meningsmåling” jeg køre her  Icon_e_biggrin1

Seiko værkerne kører genralt med meget store tolerancer. 4R36 ligger på -35  til + 45 sekunder og med 40 timers gangreserve.
ETAS powermatic 80 ligger inden for -4 - + 6 sekunder og har 80 timers gangreserve.
[-]
  • Jydepotten
Svar
Jeg er vild med min PRX, jeg har haft quartz udgaven i et år nu, og bliver stadig glad når jeg tager det på.

Hvis du tager PRX i quartz, så har du også råd til Seiko indenfor dit budget. Det er en fin kombination med ure i forskellig stil og til forskellige aktiviteter.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
[-]
  • khbk
Svar
Køb det ur du selv synes bedst om.

Værkerne i alle tre ure kan køre i mange mange år uden problemer.
Mvh Kim 
Svar
Jeg ville selv foreslå Tissot PRX i quartzudgaven.
Det er tro mod sit ophav fra 70’erne, er tyndere og væsentligt billigere og går konstant og præcist.
Hvis jeg skulle have købt det, skulle det have været under 40mm, men det er jo ikke mig…
Men helt sikkert et dejligt ur!
/
Kristen

Alternativt ville jeg se på Certina DS Action, ligeledes i quartzudgaven.
Det er vandtæt til 200m, så det ville jeg nok foretrække som “eneste ur”.
Svar
Så vil jeg som afslutning slå et slag for at vælge Seikoet, som Kim siger ingen af dem vil svigte dem i kvalitet.

Jeg vælger Seikoet fordi.
De andre er lidt for safe for mig Seikoet har lige det ekstra i Skiven og model serien (prospex) som kræver / giver noget ekstra til den som kigger.

Det har en af hvis ikke branchen bedste lume og mener jeg går bedst til alle siuationer af de tre.

Og så er jeg bare Seiko fan,
Mit SBDB013 som lige er kommet ud til et strejf af solen efter Long time no see hilser på.

Men som Kim også siger køb med hjertet,
Ellers holder det ikke.

İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
1000 tak alle sammen Icon_not
Hvis jeg skulle købe efter hjertet - havde jeg købt dem alle. Men det tillader kontoen ikke desværre. Derfor jeg ønsker “meningsmåling” Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)