Er Rolexure i en bobble?
@ stenstruppigen: "Dog er det svært at forestille sig almindelige PP og AP ejere skaffer sig aftermarket dele."

Ja da. Men hvor kommer den fra ? Vi debatterer om din påstand at PP holder lige så længe som de billige ure hvis der ikke kunne skaffes reservedele. Spændende usandsynlig hypotetisk situation. Hvad med at påstå at "et PP og kr. 3000 ur holder lige så længe hvis de bindes i en snør og hives bag en bil på motorvej" ?
Og den slags teoretiske modeller er nu stadigvæk GodDagØkseskaft.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(14-02-2016, 12:43 AM)Stensbjerg Skrev: ...Så jeg spare indsatsen...

Det er jo også det nemmeste;)
Svar
(14-02-2016, 12:04 PM)TimeToWatch.dk Skrev: Desuden er listen vel ca. 5-7 år gl. og ikke revideret siden.

/Mads

Spændende, hvis du gad lave en frisk 2016 opdatering af listen.
Tænker fx Nomos kunne fortjene et hak op, eller?

Mvh Jens
Svar
Han opdaterede den i 2014 - den kan han bare ikke huske Icon_e_wink

Her er den fra 2014 http://vintageure.dk/Nyheder-Blog?recordid2=6
[-]
  • pbr
Svar
T
(14-02-2016, 12:35 PM)Kristofferj Skrev:
(14-02-2016, 12:43 AM)Stensbjerg Skrev: ...Så jeg spare indsatsen...

Det er jo også det nemmeste;)

Præcis jeg har aldrig forstået hvorfor man netop ikke,
skal springe over gærdet er lavest.

I dette tilfælde er der dog mere tale om at jeg ikke ser,
at det tjener noget formål at bruge tiden på at give dig listen.  Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg gad godt se en liste lavet af andre med holdninger

Skrevet med en masse ironi i min influenza plagede krop

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Tråden hedder "Er Rolexure i en bobble?" (Skulle egentlig være "boble" eller eng. "bubble", men ikke ""bobbel").
Nu er den gået lidt OT, som det heldigvis ofte sker ved interessante emner.
Da positionering i markedet er "alt", kunne det være spændende at se, hvor de enkelte urfirmaer ser sig selv!
Det er helt sikkert indgående beskrevet internt, hvor de befinder sig og måske hvor de gerne vil bevæge sig hen.
Rolex ligger bestemt, som de har redt, og det er ikke så ringe endda!
/
Kristen
Svar
@ stenstrupigen:" Når jeg skriver at hvis man forestiller sig at fabrikanterne ikke laver reservedele, skulle jeg måske skrive at hvis man forestillede sig at ingen overhovedet lavede reservedele. Det er nu tvilvsomt om man kan få alle reservedele til PP, uden om fabrikken, men nu tænker jeg heller ikke kun på urværket. Også andre ting som glas og krone, skruer og en kasse for den sags skyld, og det skal være i det orginale matriale. Jeg ser nogle reservedele som bare er belagt guld. Men ok. Det er da bedre end slet ingen del. Dog er det svært at forestille sig almindelige PP og AP ejere skaffer sig aftermarket dele."

Undskyld mig, men jeg fatter ikke, hvor du vil hen med det hypotetiske snak. 

Hvis ingen overhovedet laver reservedele, kan man vel heller ikke få reservedele til PP udenom fabrikken?

Du ser nogle reservedele, som bare er belagt guld? Det, mener du, er bedre end slet ingen dele?

Hvad er det for nogen dele til hvilke ure?
JK
Svar
Det er forøvrigt meget nemmere, at lave en liste over bilmærker:
1) Mercedes-Benz
2) Alle de andre.
/
Kristen
Svar
(14-02-2016, 02:41 PM)khbk Skrev: Det er forøvrigt meget nemmere, at lave en liste over bilmærker:
1) Mercedes-Benz
2) Alle de andre.
/
Kristen

Icon_rul Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)