Hvilket ur skal jeg vælge (max 3000 kr)
(07-07-2015, 09:08 PM)KimT Skrev:
(07-07-2015, 08:50 PM)Manson Skrev:
(07-07-2015, 08:36 PM)KimT Skrev: Du kan selvfølgelig bære uret på den arm du lyster og mht. returret, så har du altid 14 dages returret når du handler på en dansk webshop som f.eks. kronometer.dk (Nicholas).

Tak for det :)
Er du også vild med SBDC001?
Jeg har overvejet et mange gange, men det er aldrig blevet til noget. Men absolut et af de ure hvor man får meget for pengene (i prisklassen)

Ja, det kan nok ikke måle sig med Rolex Sub. og andre lignende ure ;)
Svar
Jeg vil gerne starte med at sige tak til alle de venlige mennesker, som har hjulpet mig indtil nu.

Indtil nu har vi kun kigget på dykkerur. Det er dog ikke et must overhovedet.

Jeg faldt tilfældigt over dette ur som matcher mit budget ret godt.
Har I erfaringer med dette eller lignende ure?
Seiko SNZF17K1
Svar
Her er forskellen på skx007 og sumo İmage
Så har du en ide om størrelsen mod hinanden
Svar
Køb en Seiko SKX007 - moddet eller i original udgave.
Du får meget ur for pengene.

- Du får et ur med mekanisk in-house automatværk.
- Du får et 100% vandtæt dykkerur som klarer alle krav for sportsdykning.
- Du får et robust all round klokke som ser godt ud.
- Uret er hverken lille eller stort, men lige tilpas Ø 42mm.

Sumo er OK og har en lidt mere avanceret urværk, 6R15, (dog fejler SKX´s S726 A eller B urværk absolut nada og er muligt at justere mindst for + / - 2 sek. / døgn). Størrelsen er så Sumo´s problem. Altså, medmindre du er en "STOOOORT-ur fyr" Icon_blink Diameter på Sumo er vist 45mm.

Du kan finde en SKX007 brugt for godt og vel for en tusse (se på den svenske side, de er der ofte) eller et nyt for kr. 1.500 - 2.000 hvis du vover dig på de skræmmende udenlandske urmarkeder (Tyskland eller andre EU lande - for at undgå toldbøvl og moms mm.).
Der er mange moddede til salg - både i DK og på chrono24.

Anbefales varmt - mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak for jeres forslag, men jeg har besluttet mig for certina ds action :)
Hvad er jeres erfaring med certina?
Svar
Jeg har rigtig god erfaring med Certina, masser af ur for pengene Icon_smil
Se evt. min lille "test" her: http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=62631
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Jeg faldt dog over denne annonce på Ebay, og er nu kommet i tvivl.. Hehe

http://www.ebay.co.uk/itm/Seiko-Skx007K2...4aecb919f9

Dette ur er også fristende :)

http://www.chrono24.dk/certina/ds-action...dOrNew=new
Svar
Jeg ville tage quartzmodellen fra Certina.

At købe et mekaniks fra udlandet og måske brugt og det går, som en bruger skrev + 20 sekunder i døgnet er ikke godt. Det kan da justeres, men skal man så til at trykprøve uret bagefter er det både lidt bøvlet og koster 200 - 400 kr.
Svar
(10-07-2015, 08:09 AM)stenstrupigen Skrev: Jeg ville tage quartzmodellen fra Certina.

At købe et mekaniks fra udlandet og måske brugt og det går, som en bruger skrev + 20 sekunder i døgnet er ikke godt. Det kan da justeres, men skal man så til at trykprøve uret bagefter er det både lidt bøvlet og koster 200 - 400 kr.

Tænker du på certina uret fra Spanien? 
Altså mit sidste link. 

Jeg kan have uret i Danmark for 2900 kr. 
Umiddelbart troede jeg dog at certina ds action diver kun blev lavet med mekanisk værk. Uret på den spanske hjemmeside er med batteri.. Hmm
Svar
(10-07-2015, 08:09 AM)stenstrupigen Skrev: Jeg ville tage quartzmodellen fra Certina.

Enig med Nicholas her - medmindre du kan finde skx007 fra nyt et sted på nettet. + 20 sekunder er ikke godt nok.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)