Nå det er på tide med den lille opdatering af mine erfaringer af uret.
Kassen
Kassen er IMHO meget høj, hele 11 mm højere end mit PAM111, det har gjort at jeg er meget nervøs for at støde uret og derved ødelægge den ellers flotte keramiske krends. Pga. kassens højde er den mere modtagelig over for stød og evt. hakker.
Skiven
Jeg har ikke en finger at sætte på skiven, den ER super lækker udført, jeg er vild med den glans skiven har, det spiller perfekt med den keramiske krends. Desuden har den jo dato, som for at sammenligne, er det eneste jeg savner på mit PAM11.
Det er super nemt at se hvad klokken er selv om det går hurtigt. Om det er pga. maxi dial og de store visere, skal jeg være usagt, med det spiller altså.
Den ellers meget omtalte "Original gas escape valve" ring som omkredser skiven, er udført på en sådan måde at den ikke dominere uret, jeg syntes den flyder sammen i en god helhed med resten af uret, men skulle jeg designe uret, havde jeg nok undværet dette.
Lünetten
Den keramiske lünetten, er super lækker at se på.... når den ikke er fedtet til. Jeg syntes at der skal meget lidt til før der kommer "fedt spor" på overfladen, hvilke gør at man skal, hvis men som mig, er lidt smålig over for hvordan uret ser ud.
Jeg har før sagt at Lünetten køre super godt, dette vil jeg holde ved, men måske den køre for godt.
Jeg har oplevet af den rykker sig ved mindre berøringer. Dette er selvfølgelig ikke et problem når man som jeg ikke bruger lünetten til noget, men det genere mig alligevel af den ikke står på Kl. 12.
Lænken/ Glidelocken
Jeg har ikke en finger at sætte på lænken eller Glidelocken, det spiller bare 100% og jeg har været flittig bruger af glidelocken når det har været varmt.
Selve lænken føles massiv og har det unikke Rolex design som jeg syntes er super flot og enkelt.
Værket
Heller ikke en finger at sætte her. cal. 3135 køre bare super præcis og har en lydløs rotor som jeg syntes er super fedt.
Nå nu har i fået min menig om uret, og det vil måske undre nogle af jeg at jeg netop har solgt uret
Grunden kommer i en anden tråd hehe