U-Boat Chimera og andre modeller af mærket
Er det ikke korrekt at Herman Aegler var den som lavede værkerne for Rolex og det treparts partnerskab der var resulterede i Rolex i øvrigt brugte FHF for at kunne eksporterer til USA? Hvordan ETA kom ind i de enkelte modeller (og undskyld hvis det det ikke var 7750) det findes i erindrer jeg ikke, men I sidste ende købte Rolex vel Aegler og på den måde blev det til inhouseværker. Men at de opkøbte  producenten af værkerne, selv om det er lang tid siden, er vel stadig at købe sig til det (mellemliggende er der sket en del så, at det er inhouse er der ikke tvivl om). Men om det bliver dyrere af det er inhouse mener Frederique Constant ikke (se interview fra Baselworld 2016, hvor han udtaler, at netop fordi de selv laver værkerne sparer det penge og det kommer kunderne til gode).

Tilbage til U-Boat. så er det nok ikke på værkerne der bruges flest penge om end der er nogle stykker som er lidt derhenad (deres ny skelleton fx). Hvis værket i øvrigt er spærret ind i en kasse så synes jeg som sådan det er fornuftigt nok det ikke er der, der bruges penge, men det er på det ydre design og finish (igen når det ikke købes som investering). Og netop det design er det jeg kan lide nok bla. fordi det skiller sig ud fra mængden, men kan jeg kan også godt lide de gør sig lidt i utraditionelle materialer som tungsten, titanium 5, sølv, bronze og ikke mindst carbon.

Størrelsen, tja når jeg tager min gl. Gucci på så synes jeg den ser latterlig lille ud i dag, men det gjorde den ikke for 20 år siden, der var den præcis den helt rigtige og elegante størrelse Icon_blink Diesel er vist lidt værre med størrelserne, men det er gået som mobiltelefonen - den 10 år gamle, synes jeg den gang, var lige i overkanten med en skærm på 3", i dag er den ny 5.7" og det virker som den rigtige størrelse.

Og så rart at se der er enighed om, at man har lov til at kunne lide hvad man vil og spenderer det man vil på sit ur. Så mange gode råd inden næste indkøb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)