ur"DEBATTEN"
Nå men efter at have læst mange interessante indlæg og meninger i denne tråd, må vi jo bare konstatere at regler skal der være, for uden ville det være en slagmark af den anden verden;)

Jeg må tilstå at jeg finder siden her meget informativ og spændende, samt en utrolig tidsrøver på den gode måde. Jeg ser det absolut ikke som et problem at sortere mellem handlere/private, det ændrer absolut ikke mit syn på interessen omkring urene, der er jo ingen der tvinger nogen til at købe skidtet;).

Vi har jo alle forskellig indgangsvinkel til interessen, nogle har tikkeværket som det primære ved uret, andre som mig selv er meget visuelle, og måske en helt tredie gruppe finder den aktuelle ur-trend super interessant, og sådan skal det være førend man opnår et differencieret forum som dette;)

Jeg tilhører selv gruppen som elsker at se fede billeder af andre folks ure, uagtet om jeg ville eje dem eller ej. Ydermere har jeg dyb respekt for de personer herinde som har meget detaljeret kendskab til urværker og helt unikke detaljer om urene, og kan sgu tiltider falde i søvn med et smil på læben efter at have læst en tråd som i min verden har et højt horologisk indhold. Det er efter min overbevisning, de forskellige indlæg som skaber et forum hvor der er plads til alle typer ure og ikke mindst menneskene bag.

Urdebatten.dk er efter min mening et sundt og velfungerende site, som netop giver plads til alle typer mennesker, ny som gammel, passioneret som handler, og det findes faktisk ikke særlig mange steder. Det nemmeste i verden er at kritisere (specielt bag skærmen), men som tidligere nævnt så næres der dyb respekt for de få som er villige til at give tingene et skub i den rigtige retning.

Det kan godt være at jeg ser tingene anderledes end flertallet, men jeg må tilstå at jeg ikke kan nikke genkendende til anklagerne fra hr. Anonym.

That's it;)

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Kristofferj Skrev:Jeg syntes bare det er et supet godt indlæg hr. Anonym. jeg er 100 % enig i alt du skriver og vil ikke sige dig imod på et eneste punkt. Hvis jeg kunne ville jeg klappe din ryg.
Det er bare vildt fedt at du vælger at være anonym, og det må virkelig have krævet meget mod, flot gjort. Icon_love Icon_love

Hvis du synes hans (antager jeg) indlæg var flot gjort, så var det svar da bedre :-)

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Hej

Jeg synes at Kim gør et fantastisk stort arbejde, og tænk på alt det han får ind i hans indbakke på private beskeder, uden dog at ane hvor meget kritik han får den vej, men jeg vil gætte på at han får lidt, jeg er selv urmager med butik, og jeg er her for min egen fornøjelses skyld, fordi jeg har en kæmpe passion for ure, og ikke med salg for øje, og hvis der er nogen der er i tvivl, hvorfor skriver jeg så i tråden hvad ur jeg bærer idag, og næsten altid om aftenen og natten bærer et mærke jeg ikke sælger, det er da en dårlig måde at prøve at sælge noget jeg ikke har. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
Nej jeg syntes nu heller ikke vi forhandlere nødvendigvis skam roser de ure vi selv handler med. Personligt er jeg ikke den store Breitling fan på det subjektive plan, da de fleste modeller er for store og shiny for mig. Men de laver bundsolide ure med gode værker, så bare fordi min smag ikke er lig andres, afholder det mig selvfølgelig ikke fra at handle med mærket. Jeg har accepteret at vi ikke alle har samme smag.

På det mere objektive plan har jeg ikke meget til overs for Hublot og deres brug af et lettere modificeret og finisheret 7750'eren i et 100 k ur. Det er bare for overpriced og latterlig lidt value for money hvis vi udelukkende fokuserer på værket. Når det så er sagt handler jeg da stadig med dem, da de laver super velfungerende ure og 7750'eren er et ekstremt velfungerende værk. Ikke finere horologi, men omvendt ikke til at splitte ad. Desuden er jeg stor fan af Hublots innovative tilgang til tingene og deres måde at drive forretning på. Derfor mener jeg godt mærket kan forsvares.

Sådan er der noget positivt og negativt ved ALLE mærker og det mener jeg faktisk ikke jeg forsøger at omgås når jeg handler med folk. Det vigtigste for mig er at køberen er bevist med disse fordele og ulemper, og på baggrund af dette træffer sine beslutninger. At nogen så foretrækker et ur-mærke de har set på armen af en kendis fodboldspiller, og gerne betaler 50-100 % overpris for et i hans øjne lækkert og vel-designet Hublot er hans valg. Det har jeg såmænd fuld forståelse for og har man pengene er det jo et fedt. Jeg vil ALTID være fortaler for at købe ure med hjertet frem for fornuften Icon_love Skulle alt gøres op i value for money skulle vi jo gå med ETA baserede ure til 5-10 k, og det ville da blive slemt kedeligt hvis vi ALLE gjorde det?!

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)