Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg har kigget på dem mange gange siden tråden blev startet i sin tid!!
Rigtig lækre ure og en super historie bag det gode håndværk!
Jeg er mega lun på cal 99.2'eren - og den i rose gold med sort skive er MAKSIMALT lækker, men den koster sikkert også nogle gryn!
Stål med sort skive kunne dog også gøre det!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 175
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er rigtig mange penge, men har jeg forstået det rigtigt, når jeg læser, at de er håndlavede? Altså et "rigtigt" in-house ur?
Jeg er blevet helt opslugt af dette mærke! Kender I andre, som har samme koncept?
@MichaelSC
Det bliver spændende at se nye billeder. Hvordan er størrelsen? Er det en "stor" 42mm? Jeg har ikke verdens største arm, så en 38-40mm vil være perfekt til mig. Er det overhovedet muligt?
•
Svar: 2,069
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,490 i 1,037 svar
Givet Likes: 6,122
MichaelSC Skrev:Ok guys, ikke mere diver-snak
Her er et godt, gedigent og til dels håndlavet ur - Dornblüth 99.1 fra den lille, tidligere østtyske, by - Kalbe.
Konstrueret som et traditionelt lommeurværk (18.000 slag/timen), 50 timers gangreserve, 42 mm i diameter u. krone, bygget på ebauche, men 35-75% inhouse afh. af model.
Skiven som de gamle Marineure fra før WWII. Spændende mærke med større og større efterspørgsel. 5 ansatte, 8 måneders ventetid på et nyt ur (måske mere nu). Sjældent set til salg brugt.
...
Mvh
Michael
Wauw. Det er et flot ur med en super stram enkelhed i sit udtryk Jeg holder meget af den slags. Tillykke med det!
Claus
•
Svar: 886
Tråde: 46
Hej igen,
Dornblüth laver såvel modificerede værker (helt op til 75%) som rene In-House. Deres Q-2010 er 38 mm og med in-house værk. Urkasser og lign. får de lavet hos underleverandører i tyskland og samler dem så selv. Det giver stor fleksibilitet mht. særlige ønsker. Det faktum at man taler direkte med Dirk Dornblüth himself er også meget sympatisk.
Jeg opfatter ikke Model 99.1 med de 42 mm som et stort ur, men alt er jo relativt.
Tak, Claus, har efterhånden haft det længe, et skønt klassisk ur med pondus.
Mvh
Michael
•
Svar: 2,069
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,490 i 1,037 svar
Givet Likes: 6,122
MichaelSC Skrev:Hej igen,
Dornblüth laver såvel modificerede værker (helt op til 75%) som rene In-House. Deres Q-2010 er 38 mm og med in-house værk.
Jeg opfatter ikke Model 99.1 med de 42 mm som et stort ur, men alt er jo relativt.
Tak, Claus, har efterhånden haft det længe, et skønt klassisk ur med pondus.
Mvh
Michael
Ha. Ja, det så jeg efter jeg havde trykket på send-knappen. Men jeg håber du stadig er glad for det - og uret er stadig flot i sin enkelthed.
Claus
•
Jeg er blevet helt opslugt af det her mærke. Det er sprunget helt frem på ønskelisten. Det er selvfølgelig et sats at købe et ur uden at prøve det.
•
Svar: 349
Tråde: 60
Givet Likes: 4
Fandt de her uofficielle priser på nettet. Ved ikke om de er opdaterede
99.0 / 2.900 €
99.1 /3.400 €
99.2 /5.100 €
99.3 /6.100 €
99.4 /4.400 €
+ there addition of quattro arrett to the base Cal. /460 €
Med venlig hilsen
Borgbjerg
•
Mindre prisstigninger:
[url]"http://www.awco.nl/index.php?select=3&id=845&taal=1&nummer=1&spec=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.awco.nl/index.php?select=3&i ... r=1&spec=0[/url]
•