Favoritten - del 1 - Omega (ny leg)
(03-01-2019, 02:32 PM)KimT Skrev: Jeg har respekt for din mening og at du mener Speedmaster er overvurderet, om end jeg ikke er enig :-) Jeg er dog lidt nysgerrig ift. hvad du mener der er "over done" ved det?
 Its a great looking watch in the original version with plexi.But i think they have
over done it with so many limited versions on the same theme.Rolex for example
make small changes to the Sub,and its still a best seller.I also think that many
of the new Omegas are just to dam thick.its got a lot to do with the calibers
they use.Tudor have the same problem.They have some of the best designs
out there.But i think it is a step backwards making calibers that need thick
cases to hold them.Some great looking watches out there,but so many today
are in my opinion just to thick and unbalanced in the look.The Planet Ocean
is the classic example.A far better watch than the original version with the
2500 caliber.But the old version is much thinner,and a more balanced watch
in my opinion.Progress has its problems Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb
Svar
(03-01-2019, 05:22 PM)willy Skrev: Its a great looking watch in the original version with plexi.But i think they have
over done it with so many limited versions on the same theme.

Så forstår jeg... og er enig (på trods af at min yndlingsversion er netop en sådan)
[-]
  • willy
Svar
Yours does look good with that dial Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Den største udfordring er nok fra ur-miljøet generelt da mange derfra har det svært med voldsom brug af LE. Til gengæld er det nok heller ikke der de tjener de store penge, men nærmere blandt ganske almindelige mennesker som bare køber et Omega der tiltaler dem og ikke læser alle vores (tossede) tanker :-)

Hvis jeg skal være ærlig generer det mig faktisk ikke personligt med de mange LE der kommer fra Omega. Jeg synes primært det er uheldigt, fordi det kan skade deres ry unødvendigt på den lange bane.
[-]
  • cfnissen, Møller
Svar
Nu vi taler om LE, hvem er det så der efterspørge disse... er det urnørderne, eller er det dem der kommer ind fra gaden?

Jeg selv er ikke særlig vild med dem, og syntes vel egentlig de i højere grad devaluere brandet fremfor at gøre det mere eksklusivt.

De to mest kendte ure er vel Rolex Sub og Omega SM, og her må man sige de har valgt at værne om deres ikoniske ure på vær sin måde.

Personligt ville jeg helt have et "plain" Speedmaster, nemlig pga af urets historie, og det at det nu bare ser "sådan" ud. Dette på trods af at jeg faktisk syntes at Kims Speedy er flottere end det klassiske. Ved godt det lyder underligt, men jeg må jo så kunne uddrage at jeg personligt tillægger historie mere end jeg selv egentlig var opmærksom på.
Svar
Godt spørgsmål omkring speedy LE. Jeg tror faktisk det i nogen grad er urtosser i forskellig kaliber der hopper på LE, og det synes jeg også er reflekteret i denne tråd.

Selv har jeg både den klassiske speedy og en ultraman, oger begyndt at overveje om den klassiske er lidt for kedelig (når nu alternativet ligger ved siden af).

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
(03-01-2019, 11:52 AM)Stoffer Skrev: Må melde mig under Speedmaster fanen i sin reneste form (42mm, plexi). Det ur er bare så ikonisk.

+1 Icon_Up
Mvh
Morten
[-]
  • willy
Svar
Omega har to modeller som jeg synes designmæssigt spiller helt i top og det er deres Speedmaster Pro og Planet Ocean (fedt sommer ur på gummirem). Jeg har haft begge og skal ikke sige at jeg ikke skal have én igen.
Min første Speedmaster af mange var en cal 321 (én af de seneste), den var med boks og papirer fra DK forhandler og stod nærmest ubrugt. Solgt? Ja da men hvor kan man ærgre sig idag. En sådan finder jeg aldrig igen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Da jeg for et par år siden startede med at kigge på ure igen, faldt jeg over Aqua Terra'en, den var flot, stilfuld og enkel.
Til gengæld synes jeg at Seamaster 300M var noget af det mest gyslige, som jeg nogen sinde havde set Icon_e_surprised

Lidt efter lidt er jeg faldet mere og mere for Seamaster 300M, så jeg faktisk nu synes at det er min favorit, eller i hvert fald højt på min liste. Og de gamle versioner er jo til, at komme til for rimelige penge Icon_smil

Jeg er også meget vild med de helt vintage divers ( jeg kender ikke lige navnet på dem )
[-]
  • willy
Svar
Favorit branded - OMEGA!  Icon_blink

Uha der er sq mange og jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle lave en rækkefølge....

Nyere:

Forskellige speedy varianter, men skal jeg lave en top 3:

ST1 - Gemini IV - Japan racing 2004

Gamle:

MANGE kandidater men jeg må nok gå med de første søheste 300....

CK2913 - CK14755 - 165.024 BigT

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)