Speedmaster 60 anniversary model ?
(24-03-2017, 12:10 AM)KimT Skrev: Så har jeg lige fået bekræftet den danske listepris (fra min kontakt hos Omega) på bokssættet med alle tre versioner i.

155.000 dkr.

İmage

Det er et super fedt sæt!  Icon_Up

DOG - ville jeg hellere have hvert ur hver for sig pga. skiverne er mere clean her....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Enig :-)
Svar
Damm, de er endnu federe IRL. Jeg er nød til at røve en bank.....

İmage
Svar
(25-03-2017, 06:21 PM)KimT Skrev: Damm, de er endnu federe IRL. Jeg er nød til at røve en bank.....

İmage
Ja jeg er faktisk glad for at jeg ikke har siddet med dem in real.... - det ville gøre for ondt. ... :-)

Jeg tænker lidt at jeg har de oprindelige søheste og railmastere... så måske skulle jeg gå efter retro speedy en for at gøre samlingen semi komplet?

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Helt klart et fantastisk sæt og jeg har så kun set det på video.

De mange videoer fra Basel-messen og de mange kommentarer omkring de flotte ure, så er der mange mærker der byder ind med ure som er genopstået fra svundne tider og disse nye "gamle" ure er vist den røde tråd gennem årets messe fornemmer jeg.

En af kommentarerne omkring dette sæt var prissætningen af denne Omega boks med 3 ure, var der noget forskel på prisen af urene hver især, hvor et af dem også var et billigt ur dengang tilbage i tiden, og så mente man også at det skulle prissættes noget lavere for at være tro mod det historiske, men jeg skal da ikke kloge mig på hvad billigt er i den sammenhæng og synes nu at urene koster ganske pænt meget.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Det historiske element er medtaget på rigtig mange måder, lige fra inderkassens beklædning, vævningen af natoremmene til prisdifferencen på urene m.v. Railmaster er billigst, derefter kommer Seamaster og så Speedmaster som den dyreste. Om prissætningen generelt er for høj eller tilpas, skal jeg ikke blande mig i, det må folk selv vurdere.

Det er også interessant (IMHO) at de originale ure fra museet er blevet scannet og disse data brugt til at genskabe de nye ure med de rette historiske dimensioner, hvorefter de er opdateret med nye materialer og et top moderne METAS certificeret Master Chronometer værk i form af kaliber 8806 med 55 timers gangreserve og Co-Axial.
Svar
Jeg er helt enig Kim - det er et fantastisk sæt og prisen er sat, så der er ikke mere at komme efter.

Sjovt når man ser de mange videoer fra messen, så er der helt klart gang i de "normale/mindre" størrelser på urene, hvor de også er tro mod retro looket, så vi er i størrelser omkring 38-40mm - er jeg helt skæv på den ?

Selvfølgelig er der også store ure på messen, men det er bare den fornemmelse jeg sidder med ved gennemsyn af de mange vidoer....forøvrigt en utrolig messe, som man skulle opleve en gang i livet Icon_not

Svar
Der er også masser af større ure. Faktisk er der et godt miks med noget til alle. Her et par eksempler fra Omega.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Når det så er sagt, så er det for mig tydeligt at flere og flere producenter downsizer lidt.
Svar
"Når det så er sagt, så er det for mig tydeligt at flere og flere producenter downsizer lidt."

Det er klart også min fornemmelse...jeg går en svær tid i møde Icon_lol

Svar
Bare rolig, der er stadig masser til dig :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)