VINTAGEURE.DK - NY SIDE & ANNONCE TILBUD
Jeg har det lidt modsat. Mit navn er ret specielt og jeg ønsker så vidt muligt ikke at have det stående på en evt. annonce. Men det er så også grunden til at jeg sjældent sælger privat ;-)
Svar
(09-07-2015, 11:34 AM)KimT Skrev: Jeg har det lidt modsat. Mit navn er ret specielt og jeg ønsker så vidt muligt ikke at have det stående på en evt. annonce. Men det er så også grunden til at jeg sjældent sælger privat ;-)

Det kan jeg sagtens følge - men til gengæld, så giver det jo så også evt. sælgere, der har andre og modsat dig, skumle årsager til at ville annoncere anonymt, en mulighed for at gøre det.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(09-07-2015, 12:40 PM)pbr Skrev:
(09-07-2015, 11:34 AM)KimT Skrev: Jeg har det lidt modsat. Mit navn er ret specielt og jeg ønsker så vidt muligt ikke at have det stående på en evt. annonce. Men det er så også grunden til at jeg sjældent sælger privat ;-)

Det kan jeg sagtens følge - men til gengæld, så giver det jo så også evt. sælgere, der har andre og modsat dig, skumle årsager til at ville annoncere anonymt, en mulighed for at gøre det.

Earth calling....
Hvor mange gange har der været skumle bedragere skjult bag annoncerne på vintageure.dk ??????
De holder sig laaaaangt væk fra "semilukkede"  fora hvor alle kender hinanden.

Jeg tror at den slags holdning bidrager for rookie´s absurd frygt om at blive bestjålet, bedraget og røvet hvor de end bevæger sig.
Læg mærk til alle de her indlæg: "Jeg har købt 2 år gammelt Rolex Sub med B&P fra en stor brugturforhandler i Spanien. Hvordan kan jeg være sikkert på at det ikke er fake og at der ikke er skiftet uoriginale dele i urværket ?" Icon_head 

Jo, man skal være forsigtig men indenfor virkelighedens grænser !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(09-07-2015, 01:03 PM)TioMalo Skrev: Earth calling....
Hvor mange gange har der været skumle bedragere skjult bag annoncerne på vintageure.dk ??????
De holder sig laaaaangt væk fra "semilukkede"  fora hvor alle kender hinanden.

Nu er vintageure.dk jo altså imho ikke et "semilukket forum", men et annoncesite, der er åbent for alle - men hvis du læser min post, så er det jo heller ikke mit eneste argument for at give evt. købere den service, at kunne se, hvem der annoncerer ............. man vil også have mulighed for at se, hvad de "private" sælgere, der ofte har flere ure til salg ad gangen, udbyder.

Jeg har ofte på det gamle forum på denne måde kunnet orientere mig om, hvad Bo "Kongen" eller Martin Oddershede m.fl. der annoncerer som privatpersoner, har til salg på et givet tidspunkt.

Hvad jeg skrev om "skumle" sælgere, var blot en kommentar til hvad Kim skrev - men jeg står da gerne ved det. Af principielle årsager kan jeg ikke se, hvorfor det ikke er et krav om, at man kan se, hvem man henvender sig til ............... navnet dukker ikke engang op, hvis man reflekterer på en annonce.

Men det er måske bare mig .................... ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(09-07-2015, 01:17 PM)pbr Skrev: Men det er måske bare mig .................... ?

Næh, jeg er da enig. Jeg vil da gerne kunne se hvem sælger er - lige så meget af positive årsager, som pbr også er inde på.

mvh Jens
Svar
Vi har alle vores meninger og grunde og intet er nødvendigvis mere "rigtigt" end andet. Personlig er jeg (som nævnt) bare ikke glad for at oprette annoncer med dyre ure på en helt åben hjemmeside med mit navn på. Et navn som det tager maks. 3 sekunder at finde adresse mv. på.

Når det så er sagt, tror jeg simpelthen bare at det ikke er noget Thomas har tænkt over og jeg er ikke sikker på at han ser dit forslag her. Måske en mail til ham ;-)
Svar
Forstå dig meget godt kim. Men en køber kan også blive meget udtryk ved en hendel, der man ikke ved hvem person er. En køber komme lyn hurtigt tro at man er svindler. Har selv været i så den en station. Men på den modsatte side kan jeg godt forstå at man også er udtryk ved  at vise til alle hvor man bor.
Svar
Hvis jeg finder noget til salg DBA f.eks og der ikke er adresse på og når så jeg slår telefonnummer op og der ikke findes oplysninger om det, så undgår jeg at handle. Jeg vil vide hvem jeg handler med.
Svar
(09-07-2015, 03:30 PM)TDN Skrev: Hvis jeg finder noget til salg DBA f.eks og der ikke er adresse på og når så jeg slår telefonnummer op og der ikke findes oplysninger om det, så undgår jeg at handle. Jeg vil vide hvem jeg handler med.

Jeg har indimellem et ur til salg på dba eller facebook, og jeg har bevidst valgt at have "hemmelig" adresse, så folk ikke bare lige kan slå mig op og finde ud af hvor jeg bor... (der står dog at jeg er bosiddende i Aarhus, når jeg har ting på dba.dk ;) )

Jeg forstå simpelthen ikke grunden til at der skal navn på annoncer, er man interesseret i uret, skriver man en besked til sælger og er det en man kender via forummet eller ur-miljøet er det da fedt og er manden "besværlig" og ikke vil udlevere navn, adresse eller andet kan man vel bare hoppe fra igen!

Jeg har da aldrig købt et ur, bare fordi jeg kendte manden som havde det tilsalg, jeg har købt et ur fordi det var det jeg ville have og var det så ne jeg kendte enten igennem andre i ur-miljøet eller via forum var det da bare et ekstra plus :)

-----

Derudover så må jeg støtte lidt op om muligheden for et "amatør" og en "pro" kategori på salgssiden  Icon_Up
Simon Hedegaard
Svar
Jeg vil altid vide hvem jeg handler med. På samme måde kunne jeg ikke finde på at bruge Vintageures Urmagerservice, før jeg ved hvilken urmager der står bag. Sådan tror jeg mange har det. Åbenhed er vejen frem. Det skaber troværdighed.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)