Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Hvorfor skal man kunne "forsvare" at købe noget dyrt, og absolut vide en helt masse om det inden man køber det?
Syntes ikke man skal gå og dømme alt og alle, hvis lotto henrik bruger 23mil på fem år på rolex ure og dyre biler, kan jeg virkelig ikke være med ligeglad.
Syntes da det er fedt for ham at han har fede ting, uden at vide en skid om det, vel og mærke.
Hvis man skulle sætte sig 100% ind i et produkts historie inden man købte det ville man jo ikke have tid til andet.
Så kan vi ikke bare blive enige om, at folk skal have lov til at bruge deres penge på hvad de har lyst til, og hvis vi vil nørde og bruge en masse tid på at sætte os ind i ures historie, skal vi have lov til det.
Det er for wiskeybælte agtigt!
Nyd jeres egene ure og fede møbler i ved en masse om, men lad være med at se ned på folk der ikke gør!
Vh
•
Svar: 340
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Kristoffer.
Nu mener jeg jo ikke, man partout skal vide ALT... eller noget som helst om et givent dyrt mærke inden man køber det. Det er ikke så meget det jeg harcelerer overfor. Det er mere det, hvis folk køber noget de reelt set ikke værdsætter for dets indre værdier, men kun med henblik på at sende et signal til andre. Hvis vi bare tager ure, så har et lækkert, dyrt, mekanisk ur jo absolut ingen fordele fremfor et quartz med hensyt til det primære formål... nemlig det at vise tiden (præcist). Det er det sekundære, mekanikken, finish etc. der burde trække. Og hvis ikke folk går op i det sekundære, så er det sgu da tåbeligt at spendere 50000-100000 kr. på et ur, hvor man ville være nøjagtigt lige så glad for et tilsvarende til 500 kr fra Føtex. Det er i hvert fald sådan jeg tænker, både om ure og alt muligt andet. Bevares. Jeg kan være ligeglad og det heller ikke noget, der ødelægger min nattesøvn, men derfor har jeg stadigvæk en mening om det
Hilsen Peter
•
Jeg kan sagtens følge dig!
Jeg syntes også det virker lidt plat, men derfor syntes jeg stadig folk skal have lov til at købe et ur til 100.000 hvis de vil det.
Tror da mange der køber ure i den prisklasse gerne vil signalere at de har mange penge, og eller ved noget om ure, og på den måde kan imponere andre urnørder.
VH
•
Hehe. Så er vi jo enige  Og ja, folk må have lov til at købe, hvad de vil
•
•
Svar: 400
Tråde: 22
Givet Likes: 2
Har lige siddet i et rutefly til Beijing, med masser af tid til at watchspotte passagerernes urværker. Jeg er ikke kyndig i arts bestemmelse, men undres alligevel over hvormange diamanter der kan sidde på et Rolex herre ur. Dette var et gennemgående træk hos rigtig mange kinesiske herrer i afslappet mundering
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
... Til Beijing.. så må de have været forbi Klarlund og forsyne sig
•
watchfreak2003 Skrev:Bottom line så er langt de fleste mennesker røvligeglade med hvilket ur du har på!
Helt enig.... Netop derfor man søger til et forum som dette....
•
Tror sku også kun det er herinde man kan få 50 mænd til at savle over 100g metal på en gammel læderstrop:D
Folk er generelt fuldstændig ligeglade med ens ur, ligesom jeg er fuldstændig ligeglad med så meget andet, andre folk går op i, f.eks mega dyrt modetøj.
•
watchfreak2003 Skrev:Bottom line så er langt de fleste mennesker røvligeglade med hvilket ur du har på!
Det har du fuldstændigt ret i. Nøjagtigt ligesom de fleste mennesker er numseligeglade med alt andet end de, de selv interesserer sig for... det vil sig, stort set alt andet Det er altid hårdt, når ignoranterne ikke forstår ens store passion for et eller andet 
Jeg har ikke en millimeter mere respekt for en mandsling der er iklædt et Patek Philippe
– selvom han ned til mindste detalje ved hvad det er han går med.
Omvendt har jeg naturligvis heller ikke ”mindre respekt” for en person der går med Timex.
Hvis man i ramme alvor mener, at et ur kan ”aftvinge respekt” fra de mennesker man omgiver
sig med, gætter jeg på for meget kvindeligt kønshormon, eller måske bare en kone der tvinger
sin letpåvirkelige mand til at sidde ned & tisse!!
Watchfreak20003, du er vidst i fuld gang med at misforstå min holdninger. Dette har intet at gøre med at aftvinge respekt. Det handler for mig mere om "ikke-respekt". Personer, der IKKE har et Patek Phillipe ur, respekterer jeg da selvfølgelig ikke mindre end andre. Hvis en person vælger at gå med et Timex, fint med mig. Men folk der køber et eller andet dyrt (det behøver ikke at være ure) uden reelt at ane, hvad de skal bruge det til endsige interesserer sig for, udelukkende for at dupere andre, har jeg i den sammenhæng, ikke særligt meget respekt for... jeg synes som minimum, at det er ærgeligt. Klart, jeg vil ikke i personlig hævntørst opsøge dem i deres hjem og slå dem ned og jeg får heller ikke nervøse sammenbrud ved tanken.
Hilsen Peter
•
|