DonWerner Skrev:Tio Malo Skrev:Citat:Men der kan sagtens findes en løsning som alle kan se fornuften i uden at blande
vold og trusler ind i det hvis der er noget som ikke er betalt/leveret som aftalt.
Jeg fatter ikke rigtigt; du insinuerer meget tydeligt at der findes nogle (fysiske) metoder ang. indrivning af pengene i dette tilfælde. Metoder som du både ville og kunne bruge.
Så dementerer du den med trusler om vold...
Jeg må tage dig for ordet når du så fortæller at du har recepten for de rette ord som får skyldnere at betale straks (og helt uden trusler) når man bare møder personligt op.
Har du den, er du med din viden formuer værd !
Den slags inkassometoder taler man ikke om, man bruger dem. Og de som bruger dem, er forberedte for de konsekvenser retsystemet og myndighederne serverer dem.
Man taler slet ikke om den type inkasso når det drejer sig om nogle tusinder, ligesom her.
Vi bliver alle vrede når vi hører om den slags rip offs og specielt når ofret har været en af homies her men selvtæktsromantiske udsagn er stadigvæg malplacerede.
John
Jeg synes det kunne være langt mere interessant og høre hvordan alle jer "hippie loving tree huggers" ville gribe sagen an? I vil ikke konfronterer vedkommende og Politiet er håbløst, sålænge det drejer sig om større beløb. Hvordan får I jeres penge igen?
Nok det samme, som alle vi andre ville gøre. De fortæller bare ikke om det
•
jacob jensen
Unregistered
Lad mig komme med et par eksempler.
En person låner til til en f.eks bil af en forhandler og glemmer at betale og tager ikke sin telefon,så kan man tage ud til personen når der er stor chance for at bilen er hjemme med en nøgle(ekstra nøgler forekommer tit i den slags billån) og man køre derfra med "sin" bil.
Man kan også tage ud og til en skyldner og være pantelåner til man ser sine penge vi
har alle som regel noget matrielt vi holder af.
Begge metoder er ikke lovlige og for små beløb ville jeg heller aldrig gøre
det,men jeg har oplevet og mener ikke at politiet altid kan hjælpe en.
Men det er jo altid op til en selv hvordan man vil løse sine problemer,men jeg er IKKE en person der smider om mig med trusler og vold hvis folk skylder mig penge.
Men skylder folk mig vil jeg også have mine penge
og nej jeg har ingen planer om at gå ind i incasso branchen John
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
DonWerner Skrev:Jeg synes det kunne være langt mere interessant og høre hvordan alle jer "hippie loving tree huggers" ville gribe sagen an? I vil ikke konfronterer vedkommende og Politiet er håbløst, sålænge det ikke drejer sig om større beløb. Hvordan får I jeres penge igen?
De som kender mig, vil næppe kalde mig en "hippie loving tree hugger", men....................
Nu er der jo nogen gange forskel på ens egen opfattelse af, hvorvidt man fremstår som "truende" og den anden parts opfattelse af det samme - og såfremt en dommer er af samme opfattelse som den anden part, så står man pludselig med et strafferetligt problem.
Det er den ene side af sagen - den anden er, at en sådan situation (også uden, at man måske selv vil det) pludselig kan udvikle sig eksplosivt. Og hvis man så er den, der er mødt frem for at "inddrive" gælden, så står man potentielt igen med et strafferetligt problem, såfremt dommeren ikke opfatter situationen sådan som man selv gør.
Hvad man ellers kan gøre, udover at søge at inddrive tilgodehavendet ad rettens vej (civilt søgsmål og efterfølgende retslig inkasso), hvilket jeg medgiver ikke altid er voldsomt effektivt, ved jeg ikke - men jeg ved i hvert fald, at jeg ALDRIG ville risikere at få plettet min straffeattest pga. nogle få tusinde kroner. Dertil er konsekvenserne, både socialt, privat og erhvervsmæssigt alt for store, efter min mening.
Og risikoen er reel, kan jeg forsikre for - 20 års arbejde som praktiserende advokat har sørget for, at jeg har set min del af sørgelige eksempler på, hvordan det kan gå, når man forsøger at tage sagen i egen hånd og begå selvtægt.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 0
pbr Skrev:DonWerner Skrev:Jeg synes det kunne være langt mere interessant og høre hvordan alle jer "hippie loving tree huggers" ville gribe sagen an? I vil ikke konfronterer vedkommende og Politiet er håbløst, sålænge det ikke drejer sig om større beløb. Hvordan får I jeres penge igen?
De som kender mig, vil næppe kalde mig en "hippie loving tree hugger", men....................
Nu er der jo nogen gange forskel på ens egen opfattelse af, hvorvidt man fremstår som "truende" og den anden parts opfattelse af det samme - og såfremt en dommer er af samme opfattelse som den anden part, så står man pludselig med et strafferetligt problem.
Det er den ene side af sagen - den anden er, at en sådan situation (også uden, at man måske selv vil det) pludselig kan udvikle sig eksplosivt. Og hvis man så er den, der er mødt frem for at "inddrive" gælden, så står man potentielt igen med et strafferetligt problem, såfremt dommeren ikke opfatter situationen sådan som man selv gør.
Hvad man ellers kan gøre, udover at søge at inddrive tilgodehavendet ad rettens vej (civilt søgsmål og efterfølgende retslig inkasso), hvilket jeg medgiver ikke altid er voldsomt effektivt, ved jeg ikke - men jeg ved i hvert fald, at jeg ALDRIG ville risikere at få plettet min straffeattest pga. nogle få tusinde kroner. Dertil er konsekvenserne, både socialt, privat og erhvervsmæssigt alt for store, efter min mening.
Og risikoen er reel, kan jeg forsikre for - 20 års arbejde som praktiserende advokat har sørget for, at jeg har set min del af sørgelige eksempler på, hvordan det kan gå, når man forsøger at tage sagen i egen hånd og begå selvtægt.
Jeg har på intet tidspunkt har talt om at begå selvtægt. Det handler om at få skabt en dialog med vedkommende der skylder én penge. I den forbindelse kan et besøg på bopælen være en sidste udvej/mulighed. Det er langt fra sikkert det hjælper, men jeg ville under alle omstændigheder forsøge.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Pjat og papir i mine øjene. I truer sku da helt klart - og det er klart ok at være sur, men - det er det retsløse samfund. Man gør ikke det i min verden men i jeres, og jeres forklaringer er patetiske ærligt talt. Man skal være naiv for at tro i ville besøge dem for at bede pænt pænt om pengene, og det vil jeg ikke gerne opfattes som.
Sig dog hellere at i ville ta fat og få pengene. Ellers formulerer vi os så totalt forskelligt
Vi kan jo snakke os rundt om det så meget vi vil men i alle fald Jacobs indlæg var ikke til at misforstå.
Bare synd at den slags diskussioner er med til at holde os så langt væk fra at tale ure
vh
•
jacob jensen
Unregistered
hannover vi ser bare ikke ens på hvad der er trusler og hvornår man tager fat fair nok,
kan du klare evt. problemer af denne art med politiet alene eller er klar til bare at sige
farvel til pengene så er det da fint med mig.
Personlig har jeg bare ikke den samme store tiltro til politiet i sager som denne som dig ,jeg er heller ikke klar til at folk bare skal rende med mine penge hvis jeg skulle komme ud i en sag som denne hvis ingen løser det for mig,derfor løser jeg det selv.
Hvis du tror det kun kan gøres med trusler og evt. vold så mener jeg bare ikke du har set
ret meget af den virkelige verden inden for dette her område,men jeg kan tage fejl.
Men lad os endelig komme tilbage til urene
•
Svar: 326
Tråde: 37
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
utrolig at nogle herinde faktisk tager hånder over sådan en fupper kal og vil beskytte ham
Føler med dig Joe og håber du får dine penge retur
•
Forummet er ikke tjent med det her
- men skidt med det - hold den stil i er stolte ved- Men fy for
•
Lad dog politiet klare sagerne - Jeg kan bare sige, at alt for mange her er på en linje hvor rally 2010 er langt væk fra mig
•
jacob jensen
Unregistered
Ah hannover er det ikke lige at blæse tingene op hvor de ikke høre hjemme,vil du virkelig
ikke tale med folk som ser anderledes på sagen her end dig under et evt. træf
Det forstår jeg ganske enkelt ikke,vil godt lige slå fast igen at jeg foragter vold og trusler
og brugen af den slags metoder (min straffeattest er også pletfri).
Jeg kan kun konstaterer at jeg lever i en anden verden og har oplevet ting som du ikke har hannover,at det gør at du ikke vil tale med mig (og andre med samme holdning) under et evt. træf syntes jeg da er en skam.
Netop vores forskellige holdninger og vinkler på ting (hvor ure er en af dem) syntes jeg gør forummet spændene uden nogle af os skal gøres til en bande outlaws
bare fordi vi ser anderledes på det med at kradse sine penge ind.
Ville se frem til at tale med dig under et træf hannover og se dine ure
•
|