Små japanske "aha´er" !
7S26A ... ingen horologisk skønhed. Til gengæld er der sat fokus på robusthed, holdbarhed og lavt behov for service ...

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
7C46 quartz værk: Håndsamlet i Japan. Afbildet i en Tuna Can Icon_e_smile

İmage

Til sammenligning: 7N36 - her sidder det i en Sawtooth

İmage
Svar
Hva´ er det med den "hvide knægt" ? (Sorry, Thomses øgenavn ... sorry, Thomse Icon_redface Icon_e_smile )

Den er lækker af flere årsager:

Urskive med struktur/nuprer (som på Seikos øvrige hvidskivede divere)
Lavtsiddende fit
Tætsiddende bezel-takker
Rød sekundviser tip og rød urskiveskrift
Super lume
Kvalitetslænke i solidt stål med diver extension
Lug huller
Let buet urglas
Elegant og samtidig no nonsens diver ur

Lavtsiddende, lug huller, let buet urglas og lækker takket bezel (sorry about the hair Icon_redface )
İmage

Urskive-struktur, rød sekundviser tip og rød skrift på urskiven
İmage

Lume materialet er det samme som anvendes på Monster urene
İmage

Alt i alt en funktionel og elegant "pakke". Skærer vi helt ind til benet, så er uret med i opløbet om "best value for money Seiko", IMHO
İmage
Svar
En god entry level diver, et bud på det første "rigtige" ur (læs:automatic) eller blot et ur med rem- eller moddepotentiale ? Disse to modeller er svære at komme udenom: Blankt stål, børstet stål, robust, pålideligt, ringe servicebehov og god lume - altsammen til en godt en tusse ... Icon_e_surprised

SKX007/009

İmage
Svar
Joepete Skrev:Made in Japan for 600 kr.

İmage

Hej Joe det er lækkert det her, kan det trækes op manuelt?
Svar
Desværre ikke. I uret tikker der et standard 7S26 værk, som er et automatic uden håndoptræk eller hack funktion.

Hvis du skal have håndoptræk og hack, så skal du have et 6R15 værk - som f.eks. i Seiko Sumo diveren eller i en Seiko Spirit som denne:

İmage
Svar
Joepete Skrev:Desværre ikke. I uret tikker der et standard 7S26 værk, som er et automatic uden håndoptræk eller hack funktion.

Hvis du skal have håndoptræk og hack, så skal du have et 6R15 værk - som f.eks. i Seiko Sumo diveren eller i en Seiko Spirit som denne:

İmage

Flot ur, hvad står sådan et i?
Svar
310$ plus forsendelse og told/moms. Finish osv taget i betragtning, så får man her meget ur for pengene - og så er lume den samme som på Monster urene, blot mindre og mere diskret appliceret Icon_e_wink
Svar
Jeg er vild med den "S" signerede krone, som bl.a. sidder på min Spirit og min Sumo Icon_e_smile God udstråling, super nem at få fat i og betjene Icon_e_wink

İmage
Svar
Hvad hedder den så, den "nuprede" urskive, som bl.a. sidder på Knight urene og stål Samurai´erne ?

Waffle dial, har jeg lært Icon_e_smile

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)