Favorit mærke
MortenKN Skrev:Syntes ikke AP er noget at råbe hurra for designmæssigt....overhovedet. Der et PT et til salg på et andet dansk urforum til 715K.....Jeg ville hellere ha min PAM hvis det kun var for designet.... Det handler jo i sidste ende om hvilket ur der "taler" til én.... Men altså jeg kunne da godt tage en AP til 715K hvis jeg fik den kastet i nakken, men jeg havde solgt den og købt Panerai, IWC og JLC for hele pisset.

Smag og behag er heldigvis individuelt. Havde vi samme smag ville vi jo kun se 3-4 mærker repræsenteret. Det ville unægteligt være lidt kedeligt. Jeg kan godt lide AP og designet. Men der hvor AP rykker max. er i forarbejdning og finish. En Royal Oak kasse får de fleste andre kasser til at ligne resultatet af en uheldig metalsløjt time Icon_e_wink Om man så er til udseendet er en smagssag.

/Mads
Svar
Jeg håber da ikke at en lille debat om forskellige fordele ved forskellige mærker bliver tolket som religionskrig - i religionskrig handler det jo ikke om reelle argumenter - men og tro!

Her prøver vi faktisk at argumentere! - og vi kommer også fremad i fælles forståelse. Det er super godt!

Jeg elsker når nogen fremhæver et bestemt mærke og nævner dets fortræffeligheder - det er så blot vigtigt at man netop finder det som udemærker det mærke!

JLC laver feinsmecker ure med skønne in house værker. Har i historien markeret sig med Memovox, Reverso og andre ikoner.

Rolex er verdens mest kendte luksusur - og har i historien især gjort sig bemærket ved at være først med gode automatiske ure samt vandtætte ure.

Eterna var i 1948 dem der opfandt den endelige mekanisme til fuld rotor wind - begge veje - stabile ure - samt har lagt grunden til den meget succesfulde værkfabrikation - ETA

Büren lancerede i 1954 micro rotoren og gjorde det hermed muligt at cutte en mm ad værk tykkelsen

osv. Ros mærkerne for de fortræffeligheder de har - det er god læsning!

vh Baun
Svar
Jeg har intet favoritmærke, jeg kan ikke ud fra et brand alene vælge, det kommer helt an på uret.

Der er masser af Rolex/Omega/Breitling osv. som jeg ikke ville eje uanset hvor godt/spændende et værk de har, simpelthen fordi de æstetisk halter efter.

Thomas
Svar
Hvis AP har sådan en høj kvalitet/forarbejdening i forhold til alle andre
så må det godt nok være flot Icon_cool

Har aldrig selv haft et AP i hånden men jeg må nok indrømme at jeg selv
skal se det for helt at tro det,jeg mener ligefrem sætte ALT til vægs
på kasse kvaliteten.

Nu er jeg JLC farvet indrømmet men jeg mener ikke deres kasse står tilbage for så meget andet.

Kumme det tænkes mads at du også var lidt AP farvet Icon_e_wink
Svar
AP! er helt klart min favorit, Icon_e_biggrin
og hvorfor så det, altså jeg er hlet klart mest til ders ROO LE. men de laver også utrolig smukke klassiske ure, og at et brand der ligge så højt i herakiet, med alt fra kvalitet, til historie, ka bevare deres brand med to, så forskellige urlinier, er en bedreft i sig selv.
der ud over er det uden tvivl det urmærke der tør mest, og er mest innovativ, og det gir jeg meget for. se for eksempel ders nye Singapore F1, (eller carbon concept) der er ikke mange ure i deres klasse der uden vidre laver såddan et materialemiks, og slipper godt fra det.

nummer to, må pp, og vc, dele. (så har vi "the big 3" samlet)
det er to ure der ikke umidelbart er spicielt innovative, men de har en naturlig udstrålig af godt håndværk, og klasse.

hvis der skal være en 3,er, så må den gå til alle de selvstændige urmærker som konstant udvikler det mekanisk ur, til at være mere end det tradisionelle. ure som Urwerk, de Grisogono, Lüstof Philip, MB&f, osv.
altså mærker, der med respect, for det gamle håndværk, skaber noget nyt. Icon_e_biggrin
Svar
Såfremt jeg er AP farvet har det nok en grund Icon_e_wink Nemlig at kvaliteten er som den er hos AP. Spørg enhver fagmand med produktionsmæssig ekspertise i metal industrien, hvad der er det mest komplicerede og flottest forarbejdede ur på markedet. Jeg er ret sikker på at Royal Oak kassen kommer i top 5. Jeg er maskiningeniør og det ur der så suverænt det der har fået de fleste af mine "artsfæller", der intet aner om ure, til at spærre øjnene mest op.

Som en af mine kollegaer engang sagde da han fik mit AP RO chrono i hånden: "jeg aner INTET om ure, men det her er dyrt og sindsygt kompliceret at lave med de detaljer".

Det er ikke for at nedgøre JLC som jeg absolut mener har et meget højt niveau, men deres designs indeholder ikke samme grad af detaljer der fremhæver et kompliceret stykke finish og forarbejdningsarbejde som RO modellen.

/Mads
Svar
OK mads håber jeg engang får mulighed for at få et i hånden
så jeg kan se om jeg er enig Icon_e_biggrin

INTET forkert i at være lidt AP farvet Icon_cool det er helt sikkert et fedt
mærke
Svar
Min favorit er HELT sikkert Jaeger-LeCoultre Icon_exclaim
Mærkes lange historie, siden 1833, mængden af værker, store som små og tynde. Leverandør af værker til andre High-End mærker.
Innovation er vel et meget passende ord for JLC
Ja, jeg kunne sikker blive ved i lang tid med at rose dem.

MEN, dermed ikke sagt at jeg er blind for andre mærker:
Glashutte Original har sammen med A.Lange & Sohne, som JLC, et af de mest spændende line-up i dag - min mening. Hos disse tre mærker kan jeg lide 90% af alle deres ure og så er værket og kassens kvalitet i TOP.

Skulle jeg kun have et ur Icon_exclaim Icon_e_surprised Så ville valget være mellem
VC Overseas Chronograph eller JLC Duometre..... Kun et ur så er VC nok det bedste allround ur - i mine øjne.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:Min favorit er HELT sikkert Jaeger-LeCoultre Icon_exclaim
Mærkes lange historie, siden 1833, mængden af værker, store som små og tynde. Leverandør af værker til andre High-End mærker.
Innovation er vel et meget passende ord for JLC
Ja, jeg kunne sikker blive ved i lang tid med at rose dem.

MEN, dermed ikke sagt at jeg er blind for andre mærker:
Glashutte Original har sammen med A.Lange & Sohne, som JLC, et af de mest spændende line-up i dag - min mening. Hos disse tre mærker kan jeg lide 90% af alle deres ure og så er værket og kassens kvalitet i TOP.

Skulle jeg kun have et ur Icon_exclaim Icon_e_surprised Så ville valget være mellem
VC Overseas Chronograph eller JLC Duometre..... Kun et ur så er VC nok det bedste allround ur - i mine øjne.

100% ENIG Icon_cool Icon_cool Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har 3 mærker der lige nu er dem jeg er mest lun på.

1. Panerai (der er noget Italiensk historie, men primært fordi designet tiltaler mig, og jeg er stadig glad for det jeg købte i år..

2. Rolex sub serien fordi der er en ok historie og noget fedt ved det at de er tidsløse og bare kan tålle noget - og så holder de desuden prisen ok...

3. JLC... fordi jeg er blevet betaget over deres historie og lækre in house værker til rimelige priser (brugt). Og så synes jeg specielt godt om Master compressor Memovox modellen.

Jeg har været overbevist om at det næste ur jeg skulle have var et Rolex LV, men nu er jeg blevet meget i tvivl for jeg synes JLC Memovox modellen virker SÅ lækker og man kan få en der er et par år gammel til samme pris som en LV .... tænke .. tænke Icon_e_biggrin

Hans H
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)