Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Omega Constellation Pie Pan Stardust - eller er det patina?....
Her en Sortskivet Constellation mere... med patina... ligner en stjernehimmel, når jeg sådan lige kigger ned på det! Kønt - eller grimt? De sort-skivede er svære at finde i perfekt stand - og man skal være glad for en med smuk patina. Så det er jeg!
Cal 561 nr 2069xxxx fra ca 1963 - i en smuk kasse med en dejlig krone
vh Baun
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Når jeg ser en lille fejl påpeger jeg den, også når det er en bro med forkert tekst og færre sten end værket normalvis har, der mangler feks 2 stenlejer i automatikbroen i forhold til den den der normalt sidder i det værk, der står 17 jewels istedet for 24 jewels, på automatikbroen, da samme bro bruges i mange af Omegas 500 calibere.
MVH Peter
•
Nu må vi skærpe blikket!
Den sortskivede Omega Constellation jeg sidst har lagt billeder af her i kavalkaden: HAR DEN EN ORIGINAL SKIVE ? ?
Jeg kan ikke finde nogen fejl... Jeg har kigget og kigget og kigget... Uret har været ovre ved Peter Halse og vi var enige om at den er original. Min Urmager her i Nyborg Ole Riis mener også den er original.
So what is the problem?
Vores guru hjemmeside
[url]"http://www.snapdrive.net/files/476678/Condialdefinitive.pdf">http://www.snapdrive.net/files/476678/C ... nitive.pdf[/url]
Skriver i artiklen om skiver at der kun findes sortskivede Constellation skiver med guld skrift, gyldne visere ...
På Josephs hjemmeside:
[url]"http://shop.joseph-watches.com/joseph/en/FMPro?-db=gaj.fp5&-format=index.html&-view">http://shop.joseph-watches.com/joseph/e ... html&-view[/url]
Findes i arkivet 2 sortskivede Constellations magen til min, der er solgt med original skive - står der!
Hvad mener I ???
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Den er ikke let. Jeg har også fra andre blogs læst det med at der dels er MEGET få sorte - dels at de altid har guld skrift.
Jeg synes også det lyder lidt sandsynligt. Omega brugte langt mere guld i timemarkeringer end sølv, men det duer jo ikke til noget.
At Joseph sælger nogen der har sølv gir ikke noget. Han sælger masser som der kan være stor tvivl om. Bedre end Ebay i den henseende, men ingen garanti desværre
Personligt er jeg meget skeptisk overfor mange ure - og tror der er masser af fakes i omløb og må derfor gå glip af meget, i ren usikkerhed.
Men GODT spørgsmål - gid flere eksperter må komme på banen
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Bauns sortskivede Constellation er 100% original, uret jeg omtaler er det Jk har lagt billeder ind af.
MVH Peter
•
Jeg har sendt spørgsmålet til forfatteren af artiklen også - spændt på at høre fra ham.
Nå men ellers må vi jo også videre -
Her en Pie Pan fra 1961 caliber 561.... skulle man ofre nye visere? Skulle man ofre nyt glas... eller skal man bare akceptere at den er ok som den er. Rediales skal den i hvert fald ikke!

[/img]http://i11.photobucket.com/albums/a184/baunc/OmegaConstellationPiePanS5611961lig.jpg
vh Baun
•
100 (200)% keeper - Man kan da altid give den nye visere og glas, men det du har er originalt og absolut godt at se på, så lav intet om
vh
•
Jeg har nu fået et svar fra Desmond... som han hedder ham der er forfatter til artiklen om "Dials"....
Og han er klart blevet i tvivl. Han kan ingen fejl finde på skiven og vi arbejder videre på sagen. Han vil gerne have nye fotos taget i dagslys (det var de andre nu også) men jeg tager nogle sammen med min sort skive guldskrift Omega...
Spændende undersøgelse. Jeg tror stadig på at min Sortskivede Constellation med hvid skrift er original! Men vi ser!
I sidste ende kan man vistnok afmontere skiven og se bagpå om index har været taget af!
vh Baun
•
Baun Skrev:Jeg har nu fået et svar fra Desmond... som han hedder ham der er forfatter til artiklen om "Dials"....
Og han er klart blevet i tvivl. Han kan ingen fejl finde på skiven og vi arbejder videre på sagen. Han vil gerne have nye fotos taget i dagslys (det var de andre nu også) men jeg tager nogle sammen med min sort skive guldskrift Omega...
Spændende undersøgelse. Jeg tror stadig på at min Sortskivede Constellation med hvid skrift er original! Men vi ser!
I sidste ende kan man vistnok afmontere skiven og se bagpå om index har været taget af!
vh Baun
Det er jo den vej vi skal for at blive klogere. YES til at man kan se det ved at afmontere skiven. ex stjernen sidder med vist nok 4 små ben ned genem skiven, og den kan ikke afmonteres og sættes på igen uden at det ses bagfra. Typisk Omega, ikke noget med lige at lime den på, nej ned gennem 4 eller 5 små huller og så lodde eller nitter eller hvad man nu gør.
Sådan har jeg i alle fald set det beskrevet. Det er også derfor den kan sidde skævt på redials - de får aldrig bene til at passe ned gennem hullerne, og limer istedet.
vh
•
Jeg har som sagt skrevet til artiklens forfatter et par gange nu og har nu fået svar hvor det bekræftes at skiven på min Constellation er korrekt og original. Det var rart. Den må så samtidig betragtes som særdeles sjælden og som sådan ikke så ringe at have i samlingen!
se Desmonds svar her:
Hi again Per
I had a look at Joseph´s archive and some of the black dialled Connies are
not original, nor do some of them have correct hands (Theres one that has
rhodium hands and gold markers!). But, for sure, your dial is definitely
original.
In respect to your dial, the fonts on both the upper case script below the
applied Omega symbol are exact and the Constellation fonts and style of
script is also exact.
I have no hesitation in saying your dial is correct. I believe a
variation of black dial must have been produced for Constellations with
rhodium plated markers and hands. Genuine black dials are rare to start
with, and probably there were more gold script with gold markers and hands
dials produced than black dials with rhodium hands and markers. So your
watch and dial is very uncommon.
Having confirmed in my mind that your dial is correct, I will write
another post on black dials so this new information comes into the light 
Many thanks for your email. It is fortuitous that you contacted me.
regards
desmond
Sjovt at undersøge en sag der falder ud på denne måde.
vh Baun
•