Svar: 74
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kontaktede for sjov skyld Amsterdam lufthavn for at høre hvad de kunne sælge et Seadweller til i går!
Dette er deres svar:
We have the 16600 on stock at this moment.
The retail price is € 4215,- and the tax free price is € 3542,-
It is not possible to make a reservation for you on the Rolex sport watches.
If you have questions pleas let us know.
Best regards,
Gassan Schiphol B.V.
Conny Gerritsen
ass. Inkoop
Prisen svarer til 26412 danske kroner!
•
Svar: 303
Tråde: 20
Baun Læser du slet ikke hvad der bliver skrevet ?? jeg tror faktisk bare du skriver hvad du lige kan komme i tanke på. Men prøv igen at læse hvad der bliver skrevet.
Jeg er personlig helt lige glad hvor du køber dine ure. Du kan for min skyld købe dem i en helikopter lufthavn i Afrika. Men fordi jeg og jeg kan ikke snakke for Morgan, valgte at skrive lige på dette emne var at jeg har hørt det omkring 255 gange og det er også blevet diskuteret 100 gange her på dette forum, at hvis man køber det i det land og det land så kan man købe Rolex super billigt. Og jeg har aldrig se bare et bevis på det. Jeg har de sidste 5 år kigget på ure på nettet fra hele verden, og hvis jeg kunne købe det billigt.
ville jeg med glæde have købt mine ure der, og ville med glæde havde skrevet det på dette forum hvor man kunne spare penge.
Peace Love and Rolex . Kim.A.S.I
•
4215 Euro er da 31662,5 DKK ?
Mvh Morgan
barker Skrev:Kontaktede for sjov skyld Amsterdam lufthavn for at høre hvad de kunne sælge et Seadweller til i går!
Dette er deres svar:
Best regards,
Gassan Schiphol B.V.
Conny Gerritsen
ass. Inkoop
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Sikke en diskussion - og jeg har kun været væk i fire dage. I London iøvrigt...
Jeg har slået lyd for dette synspunkt før, men jeg synes at en gentagelse er på plads: Den rigtige pris er den pris køber og sælger bliver enige om! Nix weiter. Nu er det så sådan, at Rolex (og mange andre mærkevære fabrikater) gerne vil bestemme, så det netop ikke er købere og sælgere der handler og bliver enige, og det kan de til en vis grad gøre ved første salg af nye ure. Men alligevel kun til en vis grad, for der er (som al diskussionen jo tydeligt viser) autoriserede forhandlere, som netop gerne vil indlade sig på at handle - og det har de jo nok deres grunde til (f.eks. større omsætning selvom profitten ved det enkelte salg er mindre). Hvis priserne hos forhandleren var helt fri (i stedet for styret af Rolex), ville Daytona nok ligge i mange vinduer til en pris højere end listeprisen og Datejust ville nok have en lavere pris. For det er jo netop markedets vilkår.
Når vi her på forum har både købere og sælgere, så bliver det særdeles svært at diskutere om den rigtige pris for model X er 30.000 kr, £2.500 eller €4.000 - for køber og sælger kan først blive enige på det tidspunkt, hvor der handles. Af samme grund forbyder forum reglerne faktisk at oplyse om handelspriser; men det bliver der for det meste set gennem fingre med. Og tak for det - det gør jo, at vi hver især også kan bruge forum til at vi selv kan finde ud af, hvad den rigtige pris kan være når vi skal handle. Og det gælder både køber og sælger!
/Bjørn.
•
Svar: 106
Tråde: 3
Hej Alle
Der kan man se hvad der også kan komme ud af og sætte et ur
tilsalg her på vintageure.
En lille hilsen til Bjørn R. Andersen
Jeg tror du tager det her med urene lidt for alvorligt.
Mine bemærkninger var for og lave lidt sjov her på forummet,som jeg
synes der er lidt for lidt af.
Jeg er ikke bange for at nogle gennemskuer min forretning,det er jo helt
op til kunderne om de vil købe et ur af mig.
Der er i øvrigt ingen forretning,men nærmere en hobby som vi tilsyneladene begge deler.
Jeg håber vi en dag mødes til et evt. urmøde.
Og TAK til Morgan Og Kim der har haft travt i weekenden med og forsvarer prisen mit Gmt II.
Jeg vidste ikke det at et Rolex til 26,5 kunne skabe så meget røre.
Hilsen Bo
•
Svar: 136
Tråde: 22
Morgan Jones Skrev:4215 Euro er da 31662,5 DKK ?
Mvh Morgan :wink:
barker Skrev:Kontaktede for sjov skyld Amsterdam lufthavn for at høre hvad de kunne sælge et Seadweller til i går!
Dette er deres svar:
Best regards,
Gassan Schiphol B.V.
Conny Gerritsen
ass. Inkoop
Hej. Ikke for at kaste ved på "Prisbålet", men Kamal i London sælger en
sprit ny Seadweller til 2600 GBP det er 28283,32 . Det er da billigere end
listeprisen. Er det ik".. Og ja det kan betale sig at kikke priser i udlandet.
Jeg har selv lige gjort det!! Zenith Rainbow til 2000 Euro. Thats all.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hvis en eventuelt køber er interesseret i et ur er det vel bedøvende ligegyldigt hvornår det er sat tilsalg, for der er nogle købere der tror at fordi at et ur har været tilsalg i 4 til 6 måneder kan de forvente en kæmpe rabat, det er jo ikke tilfældet derfor er der ikke dato for hvornår annoncen er indrykket.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
peter Skrev:Hvis en eventuelt køber er interesseret i et ur er det vel bedøvende ligegyldigt hvornår det er sat tilsalg, for der er nogle købere der tror at fordi at et ur har været tilsalg i 4 til 6 måneder kan de forvente en kæmpe rabat, det er jo ikke tilfældet derfor er der ikke dato for hvornår annoncen er indrykket.
Så skulle ure da være noget helt særligt - Ved hus gælder det at "liggetiden" har indflydelse på prisen også på brugte biler osv.
Selvfølgelig fortæller liggetiden noget om efterspørgselen og dermed om prisen er opadgående eller nedadgående. Altså i en markedøkonomi som den vi lever i!
vh Baun
•
Svar: 61
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
De fleste indlæg i denne tråd har drejet sig om, hvor og hvordan man sparer nogle tusind ved køb af et nyt Rolex i f.eks 30 K klassen.
Ikke eet eneste indlæg har handlet om selve 'købsoplevelsen' som for mig er et væsentligt element, men som selvfølgelig er svær at sætte penge på og som den enkelte nok også vurderer højst forskelligt.
Når jeg køber et ur, er det som udgangspunkt for at beholde det, og købsoplevelsen følger derfor uret så længe det er i min varetægt.
Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det må være en klam fornemmelse at handle ur i f.eks Amsterdam Lufthavn og blive betjent af en eller anden tilfældig ekspedient.
Ligeledes kan der ikke være meget oplevelse forbundet med at handle med et postordre- eller internetfirma, selvom der måtte følge en pose småkager med i købet.
Hvis man derimod bevæger sig ind hos PK på Vesterbrogade, og forinden har sikret sig, at enten Flemming eller Ole er tilstede, vil man være sikret en sublim oplevelse, og samtidig vide, at man bliver betjent af den højeste ekspertise på feltet.
Oven i det kan jeg tilføje, at PK er medlem af Forbrugsforeningen og dermed som udgangspunkt giver 9% rabat på alt, der langes over disken.
Mvh Gustav
•
Hej Gustav
Jeg kan kun give dig ret i dine synspunkter angående købsoplevelsen nu er jeg ikke rolex forhandler men jeg er omega forhandler og mere handel vi kan beholde i danmark desto bedre.
MVH Peter
•
|