Hjælp en forvirret førstegangskøber..
Tak for de finde opsumeringerne her til sidst, har efterhånden fanget hvilken betydning papirene har Icon_razz

Og desværre er 25k lidt for langt over mit allerede overskredet budget, der i forvejen var presset i top ved det køb jeg næsten gjorde Icon_razz Men ellers mange tak for muligheden Mads Icon_razz

Tilgengæld må i meget gerne komme med gode ideer til hvad jeg ellers kunne købe? Uret skal gerne være med lænke og helst ikke overstige 20k Icon_razz Et sea/speedmaster er selvfølgelig oplagt men vil høre om i har andre gode ideer? Har også kigget lidt på tudor subs Icon_razz

vh Icon_e_biggrin1
Svar
Den nye blå Black Bay?
Svar
0-10k Sinn U1/ Seiko Shogun

10-20k Seiko Marinemaster (SBDX001)/ Omega Seamaster 2594.52

20-30k IWC Aquatimer 3568/3538/ Omega Seamaster 8500/9300.

Men der er jo så mange lækre ure,
Happy hunting. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
KlausM Skrev:Som nævnt tidligere er prisen ikke den eneste faktor der spiller ind her. Personligt ville jeg aldrig købe en Sub 116610 uden B&P.
Mvh
Klaus

Så er det jo godt at det ikke er dig der skal købe dem alle sammen. Der skal jo bare være en ud af 20 der gerne tager besparelsen og køber uden b&p. Og det er der

Vh baun
Svar
Én er nok Icon_e_wink
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Præcis Klaus,
Eller som jeg fik det fortalt "vi skal kun bruge en tyr der springer på" Icon_e_wink
Billed sproget har helt sikkert noget at gøre med hvor jeg er vokset op geografisk Icon_e_biggrin1
Svar
Der er MASSER der gerne vil købe uden B/P og spare de 10-20 % da det jo ikke er B/P de går med på armen. Det giver så 10-20 % mere til urbudgettet og måske derfor muligt at købe drømmeuret. Så længe sikkerheden er i orden og man køber et kosher ur selvfølgelig. At der så er nogen der vil have komplette sæt er en anden snak...

Sjovt nok er vintage Rolex stort set umuligt at sælge inkl. B/P, da folk ikke vil betale 25-30 % ekstra som ofte er tilfældet. Så der er så grænser for hvor vigtigt det komplette sæt er Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Citat:Sjovt nok er vintage Rolex stort set umuligt at sælge inkl. B/P, da folk ikke vil betale 25-30 % ekstra som ofte er tilfældet. Så der er så grænser for hvor vigtigt det komplette sæt er Icon_e_wink

/Mads

Med al venlighed, Mads... Hvis vintage Rolex med B&P er umuligt at sælge, tror du så ikke at de 25 til 30% ekstrapris du har sat dem er skudt over målet ? Det er nu i hvert fald det, du (og Baun) skriver (i de tidligere indlæg).
Alt er jo lige nemt at sælge, bare prisen passer, eller... ? Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:
Citat:Sjovt nok er vintage Rolex stort set umuligt at sælge inkl. B/P, da folk ikke vil betale 25-30 % ekstra som ofte er tilfældet. Så der er så grænser for hvor vigtigt det komplette sæt er Icon_e_wink

/Mads

Med al venlighed, Mads... Hvis vintage Rolex med B&P er umuligt at sælge, tror du så ikke at de 25 til 30% ekstrapris du har sat dem er skudt over målet ? Det er nu i hvert fald det, du (og Baun) skriver (i de tidligere indlæg).
Alt er jo lige nemt at sælge, bare prisen passer, eller... ? Icon_e_wink

Vh. John

Touche. Icon_exclaim
I alt venlighed. Icon_e_wink
Svar
Stensbjerg Skrev:Hvis vintage Rolex med B&P er umuligt at sælge, tror du så ikke at de 25 til 30% ekstrapris du har sat dem er skudt over målet

Er vi ikke bare ude i noget liebhaveri, hvor prisen sådan set er ok, men man skal vente lidt længere på rette køber?

Der kan også være et tidsaspekt i det måske. På kort sigt, hvis man bare vil have et hverdagsur her og nu er man ikke interesseret i den ekstra pris, det fulde sæt koster. Men på den lange bane for samleren, så er det fulde sæt attraktivt, fordi det i længden sammenlignet med det ukomplette sæt kan være en væsentlig bedre investering. Altså priskurven for det fulde sæt over tid er stejlere end det ukomplette.

mvh Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)