AP 15300 vs AP 15202
#41
SR Skrev:Jeg spurgte på servicepris på en 15300 for ca 2 måneder siden.
Prisen var kr. 9.000 såfremt der ikke var noget galt, og uret ikke skulle poleres.
Prisen fik jeg af en herre i hvid kittel hos Klarlund på strøget, jeg går ud fra han kendte prisen, men jeg spurgte ikke ind til den.

Det var også hvad jeg fornemmede prisen ville ligge på. Men med en polering kommer vi alligevel op på 11.500kr:-)

Hvor længe skal der egentlig gå imellem service?? 6-7 år?! Og mener du/I man kan vente med et service indtil uret rent faktisk viser at der er behov det - eller er det risikabelt med et AP?! Jeg har fx hørt flg sætning med Rolex og Panerai ure - if it's not broken dont fix it..

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
#42
Jeg må blankt indrømme at jeg ikke har skænket det en tanke. Nu er mit AP ikke så gammelt endnu at det har været relevant, men jeg forestiller mig at jeg nok vil ofre et service omkring 5-6 år, men intet er sikkert. Det eneste der er sikkert er at jeg kommer til at opleve det, da uret jo som tidligere nævnt aldrig skal sælges Icon_cool Det kommer også lidt an på hvor meget uret bruges IMHO men som jeg bruger det for tiden tiden vil de 5-6 år nok være passende (tror jeg)
Svar
#43
Den seneste pris jeg fik hos Klarlund var ca. 6 k for et værkservice på et alm. dato-automatic værk, 8 k for et ROC med integreret kronograf og 10 k for ROO med modulkronograf. Dertil evt. merpriser på dele, der skal skiftes. Polering var 2 k og valgfrit. Jeg mener at have hørt de priser har fået et hug opad. Men at et alm. service på cal. 3120 skulle koste over 10 k tror jeg simpelthen ikke på, så der må have været en misinformeret sælger. Jeg fik priserne fra Lars fra værkstedet, som jeg umiddelbart har mere tiltro til end "smykke-sælgerne" i butikken Icon_e_wink

Jeg ville ikke skrue i dem uden det trængte uanset hvilket ur vi taler om. Der kan ikke sættes et tidsinterval på service, men derimod bør man måle sig frem til det. Det er nu heller ikke noget jeg går op i hvad koster +/- nogen tusinde. Gør man det skal man ikke vælge high-end.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#44
TimeToWatch.dk Skrev:Den seneste pris jeg fik hos Klarlund var ca. 6 k for et værkservice på et alm. dato-automatic værk, 8 k for et ROC med integreret kronograf og 10 k for ROO med modulkronograf. Dertil evt. merpriser på dele, der skal skiftes. Polering var 2 k og valgfrit. Jeg mener at have hørt de priser har fået et hug opad. Men at et alm. service på cal. 3120 skulle koste over 10 k tror jeg simpelthen ikke på, så der må have været en misinformeret sælger. Jeg fik priserne fra Lars fra værkstedet, som jeg umiddelbart har mere tiltro til end "smykke-sælgerne" i butikken Icon_e_wink

Jeg ville ikke skrue i dem uden det trængte uanset hvilket ur vi taler om. Der kan ikke sættes et tidsinterval på service, men derimod bør man måle sig frem til det. Det er nu heller ikke noget jeg går op i hvad koster +/- nogen tusinde. Gør man det skal man ikke vælge high-end.

/Mads

Hej Mads,

det er jeg også helt enig i - det koster hvad det koster og så er den faktisk ikke meget længere:-)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)