Svar: 61
Tråde: 4
Modtaget Likes: 135 i 43 svar
Givet Likes: 200
(27-12-2020, 09:55 AM)Stenstrup Skrev: (27-12-2020, 09:15 AM)base924 Skrev: Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Interessant at se det færdige resultat.
Godt at Christian har de gamle 100 - 150 årige maskiner. Jeg har et IWC lommeur fra 1914 som skal have 1 - 2 nye dele og Ole Mathisen bruger ham til antikke ure, fordi at sende uret til IWC fabrikken betyder at de bare laver en masse nye dele til 2 - 3 gange prisen. Noget som Ole Mathisen kun anbefaler for antikke ure der skal bruges hele tiden.
Ja, Christian kalder sig selv en samler af maskiner. Det er en helt fantastisk samling han har! Nogle ret unikke maskiner iblandt.
Du skulle næste selv tage dit IWC med over til ham, så du kunne få en lille "tour de manufacture".
Det at lave alle delene selv, herunder kasser og skiver, kræver mange forskellige, hvis det ikke skal tage meget lang tid.
Christian har dog også selv lavet forskellige maskiner, herunder den han bruger til Geneve striber.
Selv Dufour får kasse, skiver og værkdele udefra. De sidste 70% af arbejdet, finish, laver han dog som ingen andre, men Christian har dog lært et par tricks af ham
Peter 
Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
(27-12-2020, 10:18 AM)tg Skrev: Med det jeg hører der er klippet ud, sidder jeg og tænker hvorfor lavede de ikke en tema på 2 timer. Måske der kommer en director's cut udgave på et tidspunkt.
Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
Ja, det virker som om konceptet med en Temalørdag er noget forkortet.
I mine øjne kunne det sagtens have båret flere episoder, så der blev tid til at gå mere i dybden.
Måske det kan komme, hvis interessen er mere bredt tilstede? Fingers crossed!
Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Den følgende forklaring svarede ihvertfald på mange af de spørgsmål jeg sad tilbage med,
syntes klart det er for ringe fra DRs side at der ikke bliver gjort opmærksom på at der er tale om,
en "mock up" overdragelse da uret på ingen måde er 100% færdigt.
Stort tillykke og respekt for valgtet med at købe et ur som er personaliseret på denne måde,
det forstår jeg til fulde
Lagde mærke til at du bar et Rolex mens du kørte bil,
så du er jo dækket ind på main stream siden
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(27-12-2020, 11:00 AM)Stensbjerg Skrev: Den følgende forklaring svarede ihvertfald på mange af de spørgsmål jeg sad tilbage med,
syntes klart det er for ringe fra DRs side at der ikke bliver gjort opmærksom på at der er tale om,
en "mock up" overdragelse da uret på ingen måde er 100% færdigt.
Hæ. Lige præcis dér er det jo tydeligt, at du ikke er i DR’s målgruppe. Du ved simpelthen for meget om ure
Jeg har det på samme måde. Der var ca. 1.317 ting jeg mener de burde have haft med. Problemet er bare, at så havde programmet været 8 dage langt (gangreserve?) og målgruppen havde skiftet kanal efter 40 sekunder.
Jeg tror det program landede på det helt rigtige niveau, inkl. ‘se og hør’-afsnittet om de dyre ure på auktion.
Og så kan jeg kun tilføje, at to kvindelige venner uafhængigt af hinanden har meldt tilbage at de nu forstår min interesse - og at de vil have nogle mekaniske ure. Mission accomplished!
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
(27-12-2020, 11:11 AM)cfnissen Skrev: Og så kan jeg kun tilføje, at to kvindelige venner uafhængigt af hinanden har meldt tilbage at de nu forstår min interesse - og at de vil have nogle mekaniske ure. Mission accomplished!
Haha sådan
Fortæl endelig hvad de ender med at anskaffe sig som det første ur.
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Der er helt sikkert materiale til meget mere. Bare Redbar optagelserne var mere end en time, og der blev så vidt jeg ved optaget en hel dag hos Christian - Ret mig hvis jeg tager fejl, Peter. Hvem ved: Måske kan der laves en udsendelse mere. Man har da lov at håbe. Måske en med titlen DR2 elsker armbåndsure, I stedet for dyre ure.
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
+1 til det,
jeg kan ikke se at den store fokus på pris/penge i programmet tilføre det reel værdi
for hvad er dyrt for nogen er drikke penge for andre derfor er det irrelevant.
Måske det er det " Se & Hør" element som Claus var inde på.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Der blev spurgt ind til, hvad det dyreste ur man havde, kostede, men der blev heldigvis ikke lagt så meget vægt på det i udsendelsen. Det er for at trække folk til, man har fokuseret på det. Jeg mener at huske, at jeg nævnte noget om, at man kunne få gamle Glashütte ret billigt. Måske er det derfor, det ikke kom med :-)
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Fedt program. Alene det at der bliver lavet tv om ure og os nørder tænker jeg vi som udgangspunkt må være taknemlig for.
Jeg ser programmet som et perfekt tv program at vise konen, i håbet om at det vil medføre en endnu større forståelse for den evige lyst til et nyt ur ;)
Når det er sagt, så synes jeg også at man burde lave en hel serie af programmer alene om tilblivelsen af Peters ur. ;-)
@Peter håber at vi får lov til at se en masse billeder af uret, og måske høre lidt om dine rejse i forbindelse med uret :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 29
Tråde: 2
Modtaget Likes: 6 i 2 svar
Givet Likes: 0
En fed krølle på programmet, for mig, er da Brian Lykke kommer ud med sit nye ur, og styrer direkte hen til vinduet for at se på det næste ur. Det beskriver for mig helt perfekt den bacille man er ramt af.
Som et populær-program, rammer det lige i røven. Det kradser lidt i overfladen. Og formentligt nok til at det kan skabe en interesse for at dykke dybere ned i ure.
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Haha. Ja, den kender mange af os vist kun alt for godt....
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
|