Precista PRS-20 italian - Homage
#31
(13-11-2018, 07:16 PM)Kamstrup Skrev: Hej, skal da ikke snydes for et billede af 721’eren

İmage

Kamstrup


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så flot - du ligger ikke inde med remme du ikke benytter......
Svar
#32
(13-11-2018, 07:44 AM)Miwes Skrev: .... og her kommer min homage fint ind og den er udnævnt til keeper...j

Icon_lol  den har vi hørt før - kig lige forbi københavn inden du skyder den af. Jeg tror desværre den er for stor til mig, men dine billeder har mindet mig om min hemmelige drøm om at få en PAM337/338 eller evt een af de nye Luminor Due PAM 676, men den tager vi på det rette sub-forum een af dagene.
[-]
  • Miwes
Svar
#33
Jeg har lige et par spørgsmål til bagkassen af sådan klokke om det er min eller den originale, så er der tale om en tolvkantet bagplade, men er det en standard eller har urmagerne en slags topnøglesæt, som passer til opgaven. ??

Uret her har teksten på bagkassen, som udover navnet også har skrevet 100 meters, hvilket må betyde at det er vandtæt til 100 meter, men kan det nu også passe, med sådan en tynd flad kasse ??
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#34
(14-11-2018, 07:49 PM)Miwes Skrev: Jeg har lige et par spørgsmål til bagkassen af sådan klokke om det er min eller den originale, så er der tale om en tolvkantet bagplade, men er det en standard eller har urmagerne en slags topnøglesæt, som passer til opgaven. ??

Uret her har teksten på bagkassen, som udover navnet også har skrevet 100 meters, hvilket må betyde at det er vandtæt til 100 meter, men kan det nu også passe, med sådan en tynd flad kasse ??


Ja, pakningerne gør om uret er super vandtæt. Derfor kan mange ure med store tykker kasser :) dykke ned til 500 - 1.000 meter selv om de "kun er garanteret til 300 meter. Seiko tog engang to af deres super divers med 1.000 meter vandtæthed ned på hhv. ca. 3.000 og ca. 4.000 meter.

Quartz gik i stå ved  ca. 3.000 meter og Automatik ved ca. 4.000 meter.

Sjov test:

https://www.youtube.com/watch?v=cV_U-prCyDw
[-]
  • Miwes, onkeldunkel
Svar
#35
Seiko divers har klaret test på det dobbelte af,
hvad de garantere på skiven Icon_cool

Typisk japansk Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#36
ser rigtig flot ud, jeg har aldrig haft et pam, og kan stadig ikke rigtig finde ud af hvor jeg står. En ting er dog sikker, jeg er vild med dem på billeder, det samme gælder dit ur.
Noget af det jeg kæmper med er deres størrelse, jeg ved godt de også kommer i "små" udgaver hvilket jeg ikke kan få til at rime med deres DNA.

Prøvede I sommer et PAM, kan ikke huske nummeret men det var en duo model (45mm), hvilket som jeg forstod det, en speciel tynd/lav udgave, og da jeg fik det på, der måtte jeg indrømme at der ikke var mange hverken negative tanker eller følelser at finde hos mig. Dette ur minder mig meget om dette, det ser heller ikke særlig højt ud. I øvrigt frækt med den blå viser.

Disse ure der har ladt sig inspirere af andre har aldrig tiltalt mig personligt, er dog fuld af forståelse for deres eksistens så på den måde er jeg ikke hellig, ja rent faktisk sidder jeg nu for første gang med en lyst til et sådan ur, nemlig dit nye ur.

Tillykke med det!
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)