04-01-2016, 12:03 PM
Tillykke med urene og er sikker på at de vil give dig glæde
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
|
Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,..
|
|
04-01-2016, 12:03 PM
Tillykke med urene og er sikker på at de vil give dig glæde
Med venlig hilsen Michael
04-01-2016, 12:09 PM
(04-01-2016, 09:11 AM)Jumme Skrev:(03-01-2016, 10:39 PM)Jumme Skrev:(03-01-2016, 10:19 PM)Gert Skrev: I mit første svar foreslog jeg et Certina DS-4. Det har jeg fortrudt lidt. Det er faktisk et fint dress-ur, men nok for lille i diameteren, når du nu er vant til det store Seiko. Og hvis du er under 40 år, så vil du nok også synes, at det ser gammeldags ud i den størrelse. Tillykke med 2 x ny klokke. Apropos Orient; ikke at være løgn, du har fået et af markedets billigste mekaniske ure med hæderligt mekanisk in house urværk. Og ja, jeg har egne erfaringer med Orient. Jeg blev helt skuffet efter at have læst Gerts kommentar om Orient. Jeg er en stor beundrer af manden som hersker retorikken, brugen af humor og (surprize-surprize) er en af meget få her som kender til brugen af brune og sorte urremme & sko. Desværre - Orient præsenterer for de fleste noget billigt øst-crap og er bestemt at finde på bijouteriernes udsalgsstativer. Suk & sic & manglende markedsføring... Men ved man bedre og ikke satser på snobberifaktor, kan man erhverve sig et godt hverdagsur for yderst rimelig pris. Modellerne er mange; fra dress til sport. Mvh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
04-01-2016, 12:50 PM
Den viste model Orient med cal. 48743 er måske en lidt dyr løsning i forhold til kvalitet. Der er dog det forunderlige med ure at selv de billigste tæsker løs i et uforståeligt antal år uden problemer, så nyd det så længe det fungerer men lad være med at ofre for meget i reparationer.
Mvh. P.N.
04-01-2016, 12:54 PM
(04-01-2016, 12:50 PM)P.N. Skrev: Den viste model Orient med cal. 48743 er måske en lidt dyr løsning i forhold til kvalitet. Jeg har købt online i Singapore. Under kr 800,- inkl porto (+ evt told/moms), for et automatisk værk med safir glas og læderrem, syntes jeg er hæderligt. Hvor længe det holder må tiden vise.
04-01-2016, 01:45 PM
(04-01-2016, 12:54 PM)Jumme Skrev:(04-01-2016, 12:50 PM)P.N. Skrev: Den viste model Orient med cal. 48743 er måske en lidt dyr løsning i forhold til kvalitet. Jeg så blot prisen på den side du henviste til og det synes jeg var lige i overkanten. P.N.
04-01-2016, 06:49 PM
(04-01-2016, 12:09 PM)TioMalo Skrev: Jeg blev helt skuffet efter at have læst Gerts kommentar om Orient. Du har helt ret i at være skuffet over mig. Jeg gjorde mig morsom ved at håne et mærke, som jeg troede var helt til grin. Men det er mærket måske ikke. Efter at have googlet lidt på Orient, finder jeg ud af, at de i dag er et datterselskab af Seiko. De er en ret gammel og ret stor producent - selv om de hovedsageligt fremstiller mekaniske ure. Og de kan åbenbart det hele: ISO-certificerede dykkerure, retrograde-ure osv... de har hele repertoiret. Generelt synes jeg bare, at man skal væbne sig med stor mistænksomhed, når nogen vil sælge noget til halv pris. Især, når man køber en ikke-mærkevare på nettet. Man har kun billeder på en computerskærm til at vurdere finishen, og finish er en meget stor del af det, som man betaler for, når man køber ure. Netop for et dress-ur er finish helt afgørende. Men som Jumme selv siger: Til den pris kan han jo bare smide det ud, hvis viser sig at være noget skidt. Intet problem - specielt, når han også har købt en ny lækker DS-4.
04-01-2016, 06:56 PM
Lad mig lige tilføje at safir glasset på Orient Bambino'en var en misforståelse fra min side; det er alm mineral glas, hvilket allerede har taget lidt af min glæde ved købet.
![]() Men da jeg kun sjældent vil anvende uret, og oftest under manchet knapper / jakke, må jeg håbe på det bedste.
04-01-2016, 07:23 PM
Ja det må du jo leve med. Det smukkeste og bedste urglas er nu engang plexi
Den store mulighed forcat lave det buet og det særlige skær eller glød om du vil, giver en smuk spejling og tilbage kastning af lyset.
04-01-2016, 08:58 PM
(04-01-2016, 06:56 PM)Jumme Skrev: Lad mig lige tilføje at safir glasset på Orient Bambino'en var en misforståelse fra min side; det er alm mineral glas, hvilket allerede har taget lidt af min glæde ved købet. Hej Jumme, Du SKAL altså love at fortælle os, hvordan det går med Certina'en og Bambino'en. Den her føljeton kan blive sjovere end det meste af, hvad DR's dramaafdeling har præsteret i nyere tid. Personligt tror jeg, at du har brændt nallerne på den Bambino, og jeg tillade mig at grine højt og inderligt, hvis det viser sig, at den kommer til at leve sit liv i mørket bag dine manchetter. På positiv-siden: Hvis du ender med at kassere det, så kan det uden videre håndteres som "forbrændings-egnet affald". Ikke noget behov for at køre til genbrugsstationen for at aflevere det her som farligt affald
04-01-2016, 09:15 PM
(04-01-2016, 06:49 PM)Gert Skrev:(04-01-2016, 12:09 PM)TioMalo Skrev: Jeg blev helt skuffet efter at have læst Gerts kommentar om Orient.Generelt synes jeg bare, at man skal væbne sig med stor mistænksomhed, når nogen vil sælge noget til halv pris. Især, når man køber en ikke-mærkevare på nettet. Man har kun billeder på en computerskærm til at vurdere finishen, og finish er en meget stor del af det, som man betaler for, når man køber ure. Netop for et dress-ur er finish helt afgørende. Ja da - med normalt forsigtighed. Dog er Orient old news og pris og kvalitet er kendt for de fleste her. Siden Fjernøsten er blevet til producenten af ALT i alle kvaliteter og prisklasser og siden nethandel er blevet daglig rutine, er spillereglerne forandret. Man behøver ikke mere at møde alt som lyder fordelagtigt med mistænksomhed. Ikke alene har nettet forandret mængden af varer til salg, leveringstiden af bestilte varer og introduceret os her i vesten for østens (Kinas) lave prisniveau, den giver også muligheden at blive oplyst om varernes kvalitet, priser og sælgernes troværdighed ved simpelt brug af søgemaskiner og ved at læse anmeldelser... Mvh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|