Jannik Skrev:Hov hov, mit indlæg var ikke ment som en søgen efter smuthuller, og jeg tager på det kraftigste afstand fra svindel og humbuk!! Jeg har hverken familie i USA eller købt brugte ure på ebay.
Jeg forsøger bare at forstå hvad told gør i de mange situationer de kommer ud for og hvordan det så fungerer i praksis. Jeg er godt klar over at hvor der er en vilje er der også en vej, men som skrevet, så var det for at opridse en situation. Lige som den med hotellet der eftersender et glemt ur, eller et kostbart smykke.
Dit spørgsmål var nu klart nok
Nyt spørgsmål:
Citat:Jeg har familie i USA. Jeg køber et brugt ur på ebay. Får det sendt til min familie i USA, som så sender det til mig. Sammen med uret skriver de et brev hvor der står at jeg glemte mit ur sidst jeg var på besøg.
Skal der så svares moms af det?
Generelt kan man regne med at told kender problematikken og kan kræve bevis for at man ejer uret. (original regning f.eks.)
Der er så mange muligheder. Man rejser i USA, køber dyrt ur, hjem med kasse og kvitteringer uden ur, til fætter eller fruen - og uret på armen hjem, som om det havde hængt der i 3 år.
Regn med at told kender den. En sådan tom kasse vil vække stor undren - det vil et nyere Rolex fra Mor også, og man kan skulle bevise eller stærkt sandsynliggøre sagen (rejsebilag - bilag for at man har ejet ure osv.)
Told kender alt det der - noget lykkes, andet gør ikke.
Der findes Ebay sælgere som for egen motor sender gavebrev med stort tillykke med sammen med et ur - bare som venlighed. Man kan få en masse bøvl ud af det.Svindel er den slags - og absolut ikke noget at anbefale
Jeg HAR haft glemt en dyr mobiltlf i Hong Kong, og fået den hjem med post. Jeg kontaktede told inden - og her sad mit SIM kort jo i, og told, som ellers kan være lang tid om alt, tog den samme dag den kom (de fik min tracking) og skubbede den videre til mig samme dag, velvidende at den var dum at være uden. Service du
vh