Afstemning: Er dette mærke samleværdigt?
Ja, det behøver ikke være ETA værk for at være interessant!
Nej, absolut ikke....
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 24-03-2718

Kan et dykkerur med miyota værk være samlerværdigt?
Prøver en anden vinkel:

tror du at du kan sælge billeter til en masse mennesker for at de skal se en Ford Focus 2007 - En Opel Astra 2005 - en WW Golf 2007 med special rat - og en Volvo S80 fra 2007 - for at vise din bilsamling - og tror du at du efter 20 år vil blive tilfreds med at sælge dem uden stort tab?

Nix du - men
En Ferrari fra 1939 i god stand - kører elendigt ved siden af de nævnte - håbløs sikkerheds mæssigt osv. - den kan du lokke alle ind at kigge på - og den kan holde pris. Samme med en Skoda for samme år i god stand - nyprisen var ikke afgørende

De er samlerværdige - og folk vil betale for at se dem - den nye er bedre - men er ikke i dag samlerværdige

Om du kan håbe og satse på noget nyt bliver samlerværdigt?? - Tja - ja det vil en meget lille del givet blive - men ikke en limited Edition. sag med standard værk og standard kasse fra en ukendt producent af ure.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg mener ikke nogen af dem er "samlerværdige"
Det med få eksemplarer duer ikke til en fut i den sammenhæng - masser af ure kommer i l.e versioner - uden det gør dem samlerværdige - selvom fabrikken måske satser på det.
Ingen af dem er i dag samlerværdige - begge er i dag glimrende ure.

Udbud og efterspørgsel for p..... - Hvordan kan det være at de mest samlerværdige frimærker er dyrest tror du???
Eller hvorfor er Fiat Ritmo ikke "samlerværdig mon"????

Når noget er sjældent bliver det dyrt - næsten ligegyldigt om det er frimærker, tændstiksæsker - våben - eller frimærker - og så det er det som folk samler på. Folk samler ikke på nye masse produkter helt enkelt.

Der laves masser af guldmønter som er dedikeret til Prins XX barenedåg eller lignende. KUN 400 ex - køb nu - det bliver de ikke samlerværdige af.

Det med samlerværdigt har intet at gøre med om det er en god eller dårlig ting

Drop et evt. kompleks om noget er samlerværdigt eller ej - Hvis du kan lide det - og er ligeglad med om det har stigningspotentiale om 30 år og vil kunne få folk til at spærre øjnene op - så er der masser af fremragende ure at vælge - men jeg ville ikke bruge ordet "samlerværdigt"

vh

Jeg har ingen komplekser, ikke i forbindelse med ure.....

Jeg kan godt lide uret, men var usikker på værket. Det har jeg fået besvaret, plus meget andet.

Tak for jeres indlæg..... Og god weekend!
Svar
Hej

Værket er ganske driftsikkert, og kan sagtens serviceres, og samlerværdigt er op til personen der samler, jeg ville ikke selv gå efter ure med miyota værk.

MVH Peter
Svar
Hej John

Fiat Ritmo er som du skriver ikke samlerværdig, nok nærmere rustet op, men det lader til at det er reference bilen på noget der absolut ikke er samlerværdigt. Icon_cool

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej John

Fiat Ritmo er som du skriver ikke samlerværdig, nok nærmere rustet op, men det lader til at det er reference bilen på noget der absolut ikke er samlerværdigt. Icon_cool

MVH Peter
yes - reference nok bedre (det var din Ferrari historie med ritmo knapper som fik det navn i mit hovede Icon_e_smile ) hvis jeg skrev at Kia Picanto - Swift - Opel Corsa - VW Polo ikke i min optik er samlerværdige.

Ikke fordi de ikke kører fint og i dag, har god sikkerhed og bedre økonomi end de fleste andre biler - men fordi de ikke lever op det som jeg mener skal med hvis noget skal være samlerværdigt.

1
Det skal have et element af jagt i sig - må ikke være noget man bare kan gå ind og købe i masser af butikker i dag uden at anstrenge sig.

2
De skal på sigt have et potentiale til ikke at blive mere eller mindre værdiløse efter 20 eller 30 år - Andre "samlere" til emnet skal med andre ord gerne eksistere.

Jeg synes mange af de som ikke vil have kriterier for "samlerværdigt" i virkeligheden mener at ALT er samlerværdigt - hvis bare de vil samle det - og det er da helt 100% i orden - så er det bare meningsløst at diskutere begrebet "samlerværdigt".
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)