Kavalkade -Constellation
At se alle de superflotte billeder og Constellations Tommy. man ser at du både kan lave ure istand og fotografere. Lækkert!

Hvornår der kom knækhorn på Constellation? Jeg tror at de kom sammen med cal 561 - altså i 1960-61. Jeg har aldrig set en 50'er Constellation med knækhornene men et par med cal 561 og nr 19xxxxxx - 1962.

vh Baun
Svar
Med fare for at forurene tråden, så har det jo lidt med constellations at gøre da det er horn som tydeligt er ført videre i constellation.

Jeg er ret sikker på kassen er original - serie nummer og værk passer, og skiven + viserne og kassen passer helt med Joseph og bagpladen har gammel inskreption med Mit liege aus xxx für, Det ville man nok ikke have på bagpladen hvis den havde ny kasse for at forvirre en moderne køber
I kender hornene igen fra constellation, og denne er altså 1950 - bunden trykkes på ikke skrue bund som ex constellations

İmage
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
En Constallation jeg egentlig holder mere og mere af jo mere jeg bruger den. Den er sig selv. IWC oa. har lavet noget der ligner, men alligevel skiller den sig klart ud fra traditionelle klassiske ure. Den er smuk, blød og rund/oval - jovial.... Især med ophøjningen på kassen før glasset bliver cushion meget udtryksfuld

cal 751 - eneste af den gamle 500 serie med dato og dag - Omegas første og efter min mening undervurderet af samlere- nr 2618xxxx fra 1968.

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Super flotte ure - og billeder!

Jeg kan kun tilslutte mig en Omega aften, vi kunne jo sondere interessen og senere finde ud af hvor det i så fald skulle være?

Hvad siger du Baun, og hvad med Peter(psn) med mange flere?

Har også kendskab til et par stykker der ikke kommer så meget på disse sider!
Svar
Ja det ville være skønt med en Omega aften......

Det eneste jeg er i tvivl om er, om det vil medvirke til at skille Ur-tosserne istedet for at samle dem! Jeg mener hvis Rolex folkene begynder (det gør de måske allerede) at holde Rolex aftener osv...

Vi er jo alt i alt ikke så mange urtosser i DK og vi har allerede debatten om øst/vest Danmark.

Men selvfølgelig skal vi også kunne gøre hvad vi vil - og selvfølgelig ville sådan en aften være kræs, at være med i - og selvfølgelig kommer jeg hvis det bliver arrangeret.

vh Baun
Svar
Kan lige supplere tråden med dette;
Pt. er uret skilt ad og skiven sendt til overhaling pga. urmagerfusk på et tidspunkt(kl godt 11!).
Så bliver jeg indehaver af en redail, hvilket bliver spændende at se resultetet af når uret engang er færdigt.

Cal. 561 1906XXXX 1962 guld på stål.

İmage

İmage
Svar
Så har Peter Halse åbnet min tidligere omtalte Constellation. Værker er, som Baun helt korrekt (selvfølgelig) forudså, en 551 fra 1961. Både kasse og værk er i fin stand, men desværre har en fusker sat en forkert bro i på et tidspunkt. Som I kan se på det lille snapshot, står der "17 Jewels" og "Adjusted two positions". Det passer jo ikke så godt til en 551'er. Jeg håber, at Peter kan finde den rigtige bro, så uret kan blive korrekt.

Jens-Kristian

İmage
Svar
Egentligt en sjov fejl ved uret (forstå mig ret). De fleste urmagere ville sikkert ikke opdage det. Desuden er de fleste fejl normalt relateret til forkerte visere, skive, markeringer, glas og krone, mens det for værkets vedkommende er ødelagte/forkerte skruer. Sjældent man ser en forkert bro - og hvor mange af os går rundt med ure med lignende fejl?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Her er et ur i virkelig fin stand... ikke sat istand, bare sådan som dev var fra ny - stort set.

Cal 564 nr 2482xxxx 1966 - altså en af de første 564'ere

Guld på stål med cross hair - og smuk som bare....

İmage

İmage

İmage

Bedre har jeg det ikke - når det kommer til stand

vh Baun
Svar
Smuk som bare - og det midterste billede er jo ikke bare det ny kamera men også udtryk for kompositionsevne du

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)