Bubbers ur?
Der er for mig ingen tvivl om at ure og biler hænger langt mere sammen end fx. møbler og ure.

Nu hænger alt jo sammen på en eller anden måde, så selvfølgelig hænger møbler og ure også sammen - godt design, god kvalitet, understøtter ejerens image og siger noget om hans økonomiske formåen, men også prioritering.

Men med biler kommer er det noget mere. Noget med at det handler om mekanik, performane, magt og så er der jo det at man har bilen og uret med i byen og vise frem mens møbler, kunst, bolig og musikanlæg bliver hjemme.

Nogen vil selvfølgelig sige at de ejer tingeme for tingenes skyld alene (ikke for at vise frem og blære sig), mens andre igen vil sige at vi gør det hele for at få sex (psykologer ol.). Jeg samler fordi jeg kan lide det - men hvorfor jeg kan lide det er et interessant og svært spørgsmål. Måske kunne det være en interessant tråd?

vh Baun
Omegaer
Peugeot 406 2.0 HDI stationscar
Mitsubishi Pajero
Beretta
Browning
Victorinox
Puma
Andersen
FT Springer Spaniels......
Svar
Det har jo noget med passion at gøre. Men bror drømmer om en Jaguar fra 60'erne - jeg om et Lange&Söhne Perpetual - og begge dele har jo noget med spændende mekanik at gøre, og de koster vist omtrent det samme.

Det med ure har måske nok ligget or luret i mig i årevis; men er først blevet rigitg aktuelt her på det seneste. Jeg er stadig "kun" nået dertil, hvor jeg køber ure, som jeg selv finder praktisk anvendelse for, og som jeg ved, at jeg vil bruge til forskellige lejligheder, så egentlig samler er jeg ikke.

Men vi kunne jo starte nye tråde om andre samlerobjekter; hvad med regnestokke, f.eks. Dem har jeg en halv snes stykker af - og jeg kan stadig finde ud af at bruge dem Icon_cool

/Bjørn.
Svar
Hej

Jeg er ganske ny her på forummet, men for at vende tilbage til Bubbers ur, så er jeg ret sikker på, at det er et Citizen New Aqualand II JP1060-01E

Se den her

[url]"https://www.taucheruhren.de/english/start_e.htm">https://www.taucheruhren.de/english/start_e.htm[/url]

Vh. Diver Icon_e_wink
Svar
Diver Skrev:Hej

Jeg er ganske ny her på forummet, ...

Velkommen til - det er altid hyggeligt med nye debatører. Vi morer os som regel kosteligt, sommetider med at tale nedsættende om et bestemt mærke; sommetider med at tale nedsættende om folk, der taler nedsættende; og sommetider har vi nogle gode og lærerige diskusioner Icon_e_biggrin

/Bjørn.
Svar
nå, venner!

hvaffor et ur er det?

İmage
Svar
Icon_e_biggrin leJ
Svar
OleJ Skrev::D leJ

Lige præcis. Se evt. det der er sat til salg her på siden.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)