Ingen tvivl om at der i dag ikke er brug for urene på samme måde,
Og det har selvfølgelig også sat sit præg.
Alligevel syntes jeg at det er ærgerligt at der som jeg ser det er gået
00 hot rod god kultur i disse ure, det handler for meget (syntes jeg) om at det skal være ekstremt
Jo mere syntes at være = bedre Uden at se på uret som et samlet produkt.
Man kan sagtens lave ekstrem dykkerure uden at det går ud det samlede billede,
Ure som IWC aquatimer eller TAG aquaracer viser det med alt tydelighed.
Men det er da nemmere bag at øge tykkelsen på alt ved og omkring værket,
Mange forbinder jo også høj vægt med høj kvalitet så for de producenter er det en win win.
Det er jo også den fremgangs måde vi ser hos mange af de mærker
Som ganske givet ikke har de store ressourcer til at produkt udvikle,
og fred med det personlig tiltaler de ure bare ikke mig særlig tit.
Info: hot rod kulturen er startet ved at unge mennesker efter krigen ønskede hurtigere køretøjer,
Så de gik selv i gang med at ændre på det de kørte i tit ved at fjerne dele ( skærme og ligende)
Men det var hele tiden det at køre og bruge køretøjet der var hoved formålet med det hele.
I 00erne gik alt stort set op i at det skulle være ekstremt,
Det endte derude ude hvor feks. dækkene var så brede at de stort set ikke var til at køre på
Og da der reelt set var tale om show off motorcykler/biler
som kun kørte når de stod bag på en trailer på vej til næste show ja så var man kommet så langt væk fra hvad
Hele kulturen/konceptet gik ud på og startede fra som man kunne.
Heldigvis er mange i dag på vej i en anden retning. Hvor det hvordan køretøjet performer
Også er en vigtig del af hele byggeriet af køretøjet.
Det er det jeg mener med når jeg skriver at jeg godt kan lide at se ærlighed i et ur,
Og for mig er der mange eksempler på det modsatte, manglende lume/diver extension
på hvad der bliver udråbt som et seriøst dykker ur.
for mig er de ure et show off piece som køre dykker stilen fordi den så populær som tilfældet er,
Og derfor vil tiltrække flest kunder, intet galt i det personlig syntes jeg bare man skal skille tingene lidt ad.